Puheenjohtajatentti MTV3 kello 20.00
Joku kaipaili vaalitenttejä. Puheenjohtajatentti-niminen vaalitentti on sitten tänään MTV3:lla kello 20.00. Kestää kello 22.00 saakka. Ylen vaalitentit ovat kyllä olleet aina parempia.
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan tietämätön politiikasta? Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhdessä pääministerin kanssa.
Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhdessä valtioneuvoston kanssa. Ei pelkästään pääministerin. Jos tuota eroa ei tiedä, niin yllä kommentoivalla on itsellä peiliin katsomisen paikka.
Niin, kyllä. Sen huomaa nyt ihan käytännössäkin, koska Niinistö on se joka meni jenkkeihin ja nyt Turkkiin NATO asioissa.
Vierailija kirjoitti:
9 puheenjohtajaa tentissä yhtä aikaa oli kyllä liikaa. Olin tentin aikana puolen tunnin ajan tekemässä ruokaa niin, että kuulin vain äänet, mutta en nähnyt kuvaa.
Hätkähdin, että mikä "kanalauman" tappelu siellä oli menossa. Naiset huusi toistensa päälle ja äänissä oli selvää kiihtymistä. Asian tajusi eri lailla, kun ei ollut sitä visuaalisuutta, vain pelkkä ääni.
Hjallis tekikin oman ratkaisunsa ja Orpo jäi täysin naisten meluamisen varjoon.
Oliko ennen vanhaan vaalitentissä käyttäytyminen samanlaista, kun valtaosa puheenjohtajista oli miehiä?
Ihan uteliaisuuttani kysyn, kun olen syntynyt ysärin loppupuolella.
Kyllä se on ennenkin ollut samanlaista. Se että naisen puheääni on korkeampi on asia, jolle ei voi mitään. Se että ääni on kimittävämpi ei tee sisällöstä sen epäuskottavampaa. Miehen jyrähtely ei ole lähtökohtaisesti yhtään fiksumpaa.
Suuri osa sosialisteja. Näitä Kansallissosialisteja joiden puolueohjelmien pohjana A.Hitlerin ideologiat se teos Mein Kampf ( Taisteluni )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 puheenjohtajaa tentissä yhtä aikaa oli kyllä liikaa. Olin tentin aikana puolen tunnin ajan tekemässä ruokaa niin, että kuulin vain äänet, mutta en nähnyt kuvaa.
Hätkähdin, että mikä "kanalauman" tappelu siellä oli menossa. Naiset huusi toistensa päälle ja äänissä oli selvää kiihtymistä. Asian tajusi eri lailla, kun ei ollut sitä visuaalisuutta, vain pelkkä ääni.
Oliko ennen vanhaan vaalitentissä käyttäytyminen samanlaista, kun valtaosa puheenjohtajista oli miehiä?
Kyllä se on ennenkin ollut samanlaista. Se että naisen puheääni on korkeampi on asia, jolle ei voi mitään. Se että ääni on kimittävämpi ei tee sisällöstä sen epäuskottavampaa. Miehen jyrähtely ei ole lähtökohtaisesti yhtään fiksumpaa.
Mulla tulee aina näiden haastatteluiden aikaan ikävä Leif Salmenia. Se laittoi haastateltavat lujille. Ainakin viisikymppiset ja sitä vanhemmat muistaa varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee aina näiden haastatteluiden aikaan ikävä Leif Salmenia. Se laittoi haastateltavat lujille. Ainakin viisikymppiset ja sitä vanhemmat muistaa varmaan.
Salmenista näkyi intohimo politiikkaan ja sen asiantuntijuus. Nämä nykyiset vetäjät ovat juontajia, eivät muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, akat on kiljuva kanalauma, voi luoja. Miehille taas se jyrähtely on vaan positiivinen juttu. Yhä edelleen tällaset asenteet voimissaan.
Iltasanomien analyysin mukaan Purra käyttäytyi kaikista huonoimmin. Että repikää siitä persut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, akat on kiljuva kanalauma, voi luoja. Miehille taas se jyrähtely on vaan positiivinen juttu. Yhä edelleen tällaset asenteet voimissaan.
Ja kuvittelepa jos joku nais-pj olisi poistunut kesken vaalitentin kulisseihin kiukuttelemaan. Pms-meemeistä ei tulisi loppua. Mieheltä tällainen on ihan ok, kun ei kestä kanalauman kotkotusta.
Ääni naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan tietämätön politiikasta? Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhdessä pääministerin kanssa.
Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhdessä valtioneuvoston kanssa. Ei pelkästään pääministerin. Jos tuota eroa ei tiedä, niin yllä kommentoivalla on itsellä peiliin katsomisen paikka.
Niin, mutta edustuspuolen hoitavat TP ja PM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen hyvä on Jari Niemelä, mutta se kiusaa aina pienpuolueita. Ilmeisesti Yle ei uskalla päästää sitä irti suurten puolueiden kanssa, voisi paljastaa ehdokkaiden poliittisen onttouden ja populistisen tyhmyyden liian selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomien analyysin mukaan Purra käyttäytyi kaikista huonoimmin. Että repikää siitä persut!
Siinä ei ole mitään uutta, että Sanoma-talossa vihataan perussuomalaisia ja yritetään estää heidän vaalivoittonsa. Samaan aikaan kun PS on noussut kolmen suurimman puolueen joukkoon, Sanoma on menettänyt lukijoitaan ja tilaajiaan kovaa vauhtia. Ihmiset eivät ole enää media ohjailtavissa.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomat onkin se kaikista puolueettomin..
Orpo on oppinut aiemmista vaalitenteistä pitämään paremmin puolensa. Piti kiinni kannoistaan ja puheenvuoroistaan, eikä alistunut Marinin pomotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Essayahista meille seuraava pressa!
Loistava ajatus, oikeasti!
Eihän hyvänen aika presidentti voi olla mikään uskovainen lahkolaishörhö. Se veisi ihan täysin Suomen uskottavuuden länsimaisena oikeusvaltiona ja demokratiana.
Essayah on rauhallinen luterilainen ei mikään lahkolaishörhö. Olemme kristitty pohjoismaa, lipussammekin on risti tämän takia. Essayah ei ole millään tavoin sekoittanut uskoaan politiikkaan vaan on henk.koht. vakaumus. Meillä on uskonnonvapaus maassamme. Mutta koska kristittyjä on aina vaan vähemmän ja esim muslimeita aina vaan lisää, toivon todellakin että säilytämme oman aineellisen ja myös hengellisen kulttuurimme.
Essayah on helluntailainen, ei ns. tavallinen luterilainen.
Helluntaikirkko on luterilaista srk: aa konservatiivisempi. Mutta lahko se ei ole.
Paljon lahkolaisuuden piirteitä siinä toki on. Onhan siellä kaikenlaista päätöntä hihhulointia;
Olkoon. Itse en paljon välitä ja pari hellariystävääkin jotka fiksuja.
Mutta nyt vois puhua varsinaisesta aiheesta eli politiikasta.
Sinä voit olla välittämättä. Minä en halua hihhuliporukkaan kuuluvaa äärikonservatiivipresidenttiä maallemme.
Oletko ihan tietämätön politiikasta? Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhdessä pääministerin kanssa. Hänellä ei ole valtaa sisäpoliittisissa kysymyksissä. Tarja Halosen 12 vuotta olivat aivan kammottavat juuri siksi, että hän ulkopolitiikassaan viilensi välit Yhdysvaltoihin ja kaveerasi Putinin kanssa. Vieläkin kärsitään hänen tekemisistään. Esimerkiksi maamiinakieltosopimukseen liittyminen oli järjetöntä.
Jos Essayah olisi joku äärikonservatiivi, hän ei edes olisi politiikassa, vaan kotona miestään palvelemassa. Ei jotkut hihhulit treenaa itseään maailman huipulle missään urheilulajissa. Hyvä jos saavat edes harrastaa kilpaurheilua.
Tuskinnäärikonservatiivinen uskovainen nainen myöskään esiintyisi julkisesti niukassa ja tiukassa urheiluasussa, vaikka tuohon aikaan 1990-luvulla, jolloin oli huipulla asut olivatkin peittävämpiä ja löysempiä kuin nykyiset yleisurheiluasut. Muitakin entisiä urheilijoita on ryhtynyt uransa jälkeen politiikkaan. Ihme, että Janne Ahonen ei ole lähtenyt mukaan politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off-topic, mutta Sannan poskipunan määrä aiheutti myötähäpeää.
Mua myötähävetti se, että Orpon naama kiilsi (eikö ollut puuteria?) ja Harkimo näytti puolikuolleelta (eikô ollut poskipunaa?) ja Purra näytti koltussaan tulleen suoraan 70-luvulta tenttiin ja Essayahilla oli kamala kalkkunanheltta. Marin oli kaunis, kuten aina.
Niin.
Minusta myöskään Marin ei ollut edukseen. Meikki vaikutti suttuiselta ja tukka kuivalta tappuralta, mikä on hänelle todella poikkeuksellista. Koko porukan maskeeraus ja kampaus oli miten sattuu, esim. Purran ja Essayahin tukat hirveät. Ohisalo oli ainut joka näytti ihan hyvältä.
Annika Saarikko on toki tyyliltään av-mamma, mutta eilen näytti kyllä edustavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että Essayah on kyllä tolkun nainen.
Hän on säälitämätön sortaja, syrjijä ja kokonaisten ihmisryhmien vihaaja siinä missä Päivä Räsänenkin – ihan kuten kaikki "tosiuskovaiset". Jeesuksen julistama lähimmäisenrakkaus on siitä kaukana.
Kuka poliitikko rakastaa sua? Ja ketä itse rakastat? Olet täynnä vihaa mm. mainitsemiasi ihmisiä kohtaan ja panettelet heitä. Etkä ole oikeasti suvaitsevainen, koska suvaitset vain niitä, jotka ovat samaa mieltä kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Välillä tulee mieleen, että jos naisilla ois miesten ääni, olisiko kohtelukin kunnioittavampaa.
Miehet saa äänensä puolesta minkä tahansa paskapuheen anteeksi, kun ovat niin "uskottavia", eivät "kimitä" tai "nalkuta" (mukamas).
Sauli varoitti velkaantumasta jo 12 vuotta sitten. Niin kotitalouksia kuin valtiota. Vasta nyt hallitukselle on avautumassa, että velkajuhlia seuraa maksun aika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off-topic, mutta Sannan poskipunan määrä aiheutti myötähäpeää.
Mua myötähävetti se, että Orpon naama kiilsi (eikö ollut puuteria?) ja Harkimo näytti puolikuolleelta (eikô ollut poskipunaa?) ja Purra näytti koltussaan tulleen suoraan 70-luvulta tenttiin ja Essayahilla oli kamala kalkkunanheltta. Marin oli kaunis, kuten aina.
Niin.
Minusta myöskään Marin ei ollut edukseen. Meikki vaikutti suttuiselta ja tukka kuivalta tappuralta, mikä on hänelle todella poikkeuksellista. Koko porukan maskeeraus ja kampaus oli miten sattuu, esim. Purran ja Essayahin tukat hirveät. Ohisalo oli ainut joka näytti ihan hyvältä.
Annika Saarikko on toki tyyliltään av-mamma, mutta eilen näytti kyllä edustavalta.
Miltäs Orpo ja Harkimo näytti? Oliko tukka kiiltävä ja hoidettu? Poskipunat kohillaan? Oliko valittu oikean sävyinen kraka kaulaan?
Purran en nähnyt hermostuvan missään vaiheessa, enkä kenenkään muunkaan, paitsi Marinin. En oikeastaan kestä yhtään katsoa Marinia puhumassa, koska puhuu aina päälle ja kiihtyy välittömästi. Onneksi päästään hänestä eroon. Kuka tahansa muu käy, paitsi Marin ja Ohisalo. Ohisalo on nyt muuten ihan osaamaton turhan puhuja.