Puheenjohtajatentti MTV3 kello 20.00
Joku kaipaili vaalitenttejä. Puheenjohtajatentti-niminen vaalitentti on sitten tänään MTV3:lla kello 20.00. Kestää kello 22.00 saakka. Ylen vaalitentit ovat kyllä olleet aina parempia.
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Essayahista meille seuraava pressa!
Loistava ajatus, oikeasti!
Eihän hyvänen aika presidentti voi olla mikään uskovainen lahkolaishörhö. Se veisi ihan täysin Suomen uskottavuuden länsimaisena oikeusvaltiona ja demokratiana.
Eiköhän ne ole nuo ateistiset sosialistit viime vuosikymmeninä osoittaneet vaarallisuutensa ympäri maailmaa. Oikeusvaltioita ja demokratioita eivät ole saaneet perustetuksi kauniista ideologiasta huolimatta. Heitä karttelevat nykyään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin vaalikampanjat ja television vaalitentit ovat muuttuneet vuosien kuluessa entistä rumemmiksi. Kaukana ei kai olla siitä, että joku oikeasti häipyy suorasta lähetyksestä tai jotkut alkavat tappelemaan ihan nyrkeinkin tai käyttävät alatyylisiä ilmauksia tai kiroilevat haukkuakseen vastustajaa.
Ei tosiaan oltu kaukana, ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen jälkeen tekevät 21 000 sh:ta ja lh:ta, kun jätti-mega-suuret ikäluokat ovat laskeneet lusikkansa viimeisen kerran lusikkalaatikoon?
Jäävät työttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia lailliseksi. Siitäkin syntyy säästöjä eikä ihmisiä lukita sänkyihin kärsimään kivuista vaan saavat arvoisensa elämän lopun. Hoitotahto pakolliseksi. Kärsikööt ne, jotka haluaa.
Mikä oma tahto se on, jos käytännössä on pakko ilmoittaa haluavansa kuolla? Itse kyllä olen kieltänyt tappamiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Essayah on huippu fiksu, harmi vaan että väärässä puolueessa.
Essayah voisi päästä vaikuttamaan asioihin enemmän, jos vaikka loikkaisi perussuomalaisiin.
Ei hän puheenjohtajana voi sellaista tehdä. Mutta olisi hyvä esim. opetusministerinä.
Kreationismia kouluihin?
Työrauhaa ja kuria kouluihin.
Rukousko sen tekee? Sitähän Essayah voi harjoittaa uskontovereineen jo nyt.
Mistäpä tiedät, kuinka huonosti itsellesi olisi jo käynyt, jos ei joku olisi sinunkin puolestasi rukoillut? Mutta tuskinpa Essayahin osaaminen rukoilemiseen rajoittuu.
Taidanpa tietää 🙂.
Hyvä jos ymmärrät, että ilman Jumalan varjelusta kävisi sinullekin huonosti.
Tiedän että sinun jumalaasi ei ole olemassa.
Turhaan minulle ärhentelet. Jumalan edessä vastaat kerran kaikista sanoistasi ja tekemisistäsi. Hän voi ottaa elämäsi milloin tahansa, joten ei kannata käyttää elämäänsä pilkkaamiseen.
Aina ihanaa kun uskikset uhkailee 🥰. Eikö se jessen rakkauden sanoma tehoa tarpeeksi hyvin? Maksavat jäsenet vähenee?
Jos näet jonkun olevan menossa kohti tuhoa, ei ole kovin rakkaudellista vain hymistellä, että hyvin menee, jatka samaan malliin. Rakkaus on myös sitä, että varoittaa. Niin varoitti Jeesuskin. Minä en saa mitään henkilökohtaista hyötyä tästä varoittamisesta. Olen pahoillani, että pilkkaat Jumalan pitkämielisyyttä, koska joskus se loppuu.
Ei tartte paljoa kristityn ulkokultaisuutta rapsuttaa kun tämä hybris tulee esiin 🙂. Jatka toki. Tai suuntaa tämä pelottelusi lapsiin, ne voi sen valitettavasti vielä uskoakin.
Et taida ymmärtää, mitä ulkokultaisuus tarkoittaa. Olen ihan tavallinen syntinen ihminen, en yhtään sinua parempi. Joka tapauksessa toivotan sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta. Vielä on aika ottaa hänen armonsa vastaan. Elämä täällä on lyhyt ja voi päättyä milloin tahansa.
Jep jep. Mä toivotan sulle krishnan, spagettihirviön ja allahin siunausta, toivon että otat ne vastaan.Olen niin ihana ja hyvä ihminen.
No, minä en sanonut itseäni ihanaksi ja hyväksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia lailliseksi. Siitäkin syntyy säästöjä eikä ihmisiä lukita sänkyihin kärsimään kivuista vaan saavat arvoisensa elämän lopun. Hoitotahto pakolliseksi. Kärsikööt ne, jotka haluaa.
Mikä oma tahto se on, jos käytännössä on pakko ilmoittaa haluavansa kuolla? Itse kyllä olen kieltänyt tappamiseni.
Lukemisen ymmärtäminen? Hoitotahdossa voi määrätä haluaako kärsiä tuskissa loppuun asti vai armollisen kuoleman. Minä en halua ainakaan kärsiä. Olen nähnyt mitä se on.
Mikä helvetin pippelinmittailu täällä on menossa keskustelun lomassa? :D Viittaan tähän krishnasta yms. puhuvaan kaksikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko ilmoittaa. Voit ihan vapaasti kirjata hoitotahtoon myös "minulle kaikki mahdollinen hoito mitä ikinä on saatavilla sillä hetkellä". Kuolemaa se ei estä, mutta saatpahan kitua pidempään.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema tulee halusit tai et. Ei hoitotahto tarkoita sitä, että kerrot haluavasi kuolla. Siinähän kerrotaan vain, mitä hoitotoimenpiteitä haluat ja mitä et.
Kerroin hoitotahdossani juuri sen, että minua ei saa aktiivisesti tappaa. On siellä toki muitakin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li on kyllä hyvä. Täyttä asiaa puhuu.
Täyttä puppua, Anderssonin ja Marinin linjalla täältä lähtee suurimmat veronmaksajat niin yrittäjistä kuin suurista tulonsaajista.
Minä 2300 euroa kuukaudessa tienaavana ja julkisella sektorilla työskentelevänä koen nuo puheet järkeviksi. Ja totta on, että esim osinkoverotusta pitäisi kiristää.
Kuinkahan paljon sinä kiristäisit osinkoverotusta? Minä maksan jo nyt 34% veroa osingoista. Se on paljon enemmän kuin moni maksaa ansiotuloistaan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa millä me saadaan kasvua tähän maahan ja maa takaisin meille suomalaisille ja toivoa paremmasta on kokoomus ja persut yhdessä. Hyvä tasapaino. Ilman Purraa oltaisiin hukassa ja kokoomuksella taas tajua yritystoiminnasta. Yhdessä kumpikaan ei pääse yksin sooloilemaan vaan yhdessä hyvä.
Kokoomuksen taju yritystoiminnasta = voitot yksityistetään ja tappiot sosialisoidaan. Kapitalismia valtion varoilla, ryyditettynä vastikkeettomilla yritystuilla, paikallisella sopimisella ja palkattomilla työharjoittelijaorjilla. Varsinaista bisnesosaamista ei siis tarvita, koska aina voidaan hakea pelastavaksi enkeliksi ja osinkojen täytteeksi Business Finland tai muuta valtiorahoitteista tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema tulee halusit tai et. Ei hoitotahto tarkoita sitä, että kerrot haluavasi kuolla. Siinähän kerrotaan vain, mitä hoitotoimenpiteitä haluat ja mitä et.
Äläpäs vääristele asia. Ei ole pakko suostua turhiin elämää kivuliaasti pitkittäviin hoitoihin.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt lauseesta "mitä hoitotoimenpiteitä haluat ja MITÄ ET"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko ilmoittaa. Voit ihan vapaasti kirjata hoitotahtoon myös "minulle kaikki mahdollinen hoito mitä ikinä on saatavilla sillä hetkellä". Kuolemaa se ei estä, mutta saatpahan kitua pidempään.
t. eri
Tuo "hoitotahto pakolliseksi" kuulostaa siltä, että ihmisten toivottaisiin luopuvan hoidoista vapaaehtoisesti. Minua puolestaan kiinnostaa katsoa tämä elämä ihan loppumetreille saakka. Ihmiskunta on tähänkin asti joutunut käymään läpi kuolinkamppailuja, joten katson sen kuuluvan ns. pakettiin.
Kuulostaa, jos ei ymmärrä, mitä hoitotahto tarkoittaa. Jos ymmärtää, tietää, että se sisältää myös vaihtoehdon kirjata halukseen kaiken mahdollisen hoidon viimeiseen hengen pihinään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs vääristele asia. Ei ole pakko suostua turhiin elämää kivuliaasti pitkittäviin hoitoihin.
Jospa nyt satsattaisiin kunnolliseen kivunlievitykseen ihan ensimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin hoitotahdossani juuri sen, että minua ei saa aktiivisesti tappaa. On siellä toki muitakin asioita.
Ok. No sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Ei edes siinä, jos hoitotahdon kirjaaminen tulisi pakolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Tuo "hoitotahto pakolliseksi" kuulostaa siltä, että ihmisten toivottaisiin luopuvan hoidoista vapaaehtoisesti. Minua puolestaan kiinnostaa katsoa tämä elämä ihan loppumetreille saakka. Ihmiskunta on tähänkin asti joutunut käymään läpi kuolinkamppailuja, joten katson sen kuuluvan ns. pakettiin.
Kuulostaa, jos ei ymmärrä, mitä hoitotahto tarkoittaa. Jos ymmärtää, tietää, että se sisältää myös vaihtoehdon kirjata halukseen kaiken mahdollisen hoidon viimeiseen hengen pihinään saakka.
Ei sellaista kattavaa vaatimusta voi kukaan tehdä odottaen, että sitä pystyttäisiin prikulleen noudattamaan. Hoidot kehittyvät mutta myös jakautuvat epätasaisesti.
Mistä oikein puhut? Hoitotahto ei ole mikään vaatimus, vaan kertomus siitä, mitä hoitoja potilas haluaa (jos mahdollista) saada ja mitä hänelle ei saa antaa. Hoitotahto ei myöskään ole kiveenhakattu päätös, vaan sitä voi muuttaa koska tahansa erilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei sellaista kattavaa vaatimusta voi kukaan tehdä odottaen, että sitä pystyttäisiin prikulleen noudattamaan. Hoidot kehittyvät mutta myös jakautuvat epätasaisesti.
Mistä oikein puhut? Hoitotahto ei ole mikään vaatimus, vaan kertomus siitä, mitä hoitoja potilas haluaa (jos mahdollista) saada ja mitä hänelle ei saa antaa. Hoitotahto ei myöskään ole kiveenhakattu päätös, vaan sitä voi muuttaa koska tahansa erilaiseksi.
Jep, onhan sitä tullut muokattua, kun olen sairastellut vakavasti. Mutta monelle hoitotahto näyttäytyy vaatimuksena päästä kärsimyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Jep, onhan sitä tullut muokattua, kun olen sairastellut vakavasti. Mutta monelle hoitotahto näyttäytyy vaatimuksena päästä kärsimyksistä.
Vain jos ei ymmärrä suomea. Meille muille on selkeä ero tahdon ja vaatimuksen välillä. Ja mitä pahaa siinä on, jos haluaa päästä kärsimyksistä? Itse en näe siinä mitään väärää. En kannata ajatusta, että "mahdollisimman suuri kärsimys takaa kirkkaimman kruunun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemisen ymmärtäminen? Hoitotahdossa voi määrätä haluaako kärsiä tuskissa loppuun asti vai armollisen kuoleman. Minä en halua ainakaan kärsiä. Olen nähnyt mitä se on.
Minä olen kärsinyt ja käynyt lähellä kuolemaa. Onneksi en ollut tehnyt hoitotahtoa, että ei tarvitse yrittää hoitaa ns. toivotonta tapausta, joka ei enää tuota muuta kuin kuluja yhteiskunnalle.
Ihan liikaa sakkia studiossa samaan aikaan. Vastauskierroksista tulee pitkiä. Ruotsalaiset, kristilliset ja Harkimon olisi suosiolla voinut jättää tuosta pois.