Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö julkisella puolella ole gynekologeja ja naistentautienosastoa vai miksi aina ohjataan ylihintaiselle yksityiselle?

Vierailija
28.02.2025 |

Mikä tätä maata vaivaa ja naisia sen kun vaan halveerataan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan sama kuin kaikissa muissakin lääkäriasioissa. Jos haluat mennä tarkistuttamaan itseäsi ja otattamaan jotain kokeita ihan vain varmuuden vuoksi, ethän silloinkaan kunnalliseenkaan lääkäriin pääse, jos ei sinua vaivaa mikään, vaan joudut menemään yksityiselle.

Vierailija
2/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan erikoissairaanhoidossa ja sinne on kovat kriteerit että lähete menee läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa on vain yleislääkäreitä. Gynekologille pääsee vain lähetteellä.

Minäkin käyn mieluummin yksityisellä gynekologilla jonka olen itse valinnut, sen sijaan että antaisin jonkun random terveyskeskuslääkärin tehdä sisätutkimuksia. Terveyskeskuksessa ei edes ole ultraäänilaitteita.

Vierailija
4/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittavat kepillä jäätä, että onko juuri sillä asiakkalla sittenkin hihansuussa parisataa ylimääräistä, ja jos on, niin voisiko hän mennä yksityiselle. Julkisen puolen gynet toki ovat työllistetyjä ja jonot on sielläkin, mutta pahin ongelma on terveyskeskuslääkärien puute: niiden, jotka joutuvat kirjoittamaan lähetteen julkisen puolen gynelle. Siksi naisilta siellä aina sitten kysytään, että etkö mieluummin menisi yksiselle gynelle, joka voisi kirjoittaa lähetteen. Pitää vain olla tiukkana ja sanoa ettei se nyt onnistu. Ei sitä tarvitse sen enempää selittää, kun julkisella puolella on kuitenkin hoitovelvoite, niin pakko niiden on aika antaa. itse ehdotin samassa tilanteessa hoitajalle, että voin toki mennä yksityiselle, jos annatte maksusitoutumuksen sitä varten. Sitten yhtäkkiä löytyikin aika terveyskeskuslääkärille lähetteen kirjoittamista varten. 1,5 kuukautta piti odottaa, mutta se oli sen hinta.  

gynen polit kyllä toimivat tosi hyvin - ainakin oman kokemukseni mukaan, kun sinne potilaaksi otetaan. Parhaimmillaan olen päässyt gynellä käymään kahden tunnin päästä polille soitosta (oli vähän akuutimpi vaiva). Ja kun nyt minut on leikattu erään syyn vuoksi, niin tietoihini siellä kirjoitettiin, että jos tulee tulevaisuudessa samoja oireita, niin potilas voi ottaa itse suoraan yhteyttä naistentautien polille (minun ei siis tarvitse samalla oireella mennä enää "koskaan" terveyskeskuslääkäriltä hakemaan lähetettä gynen polille)

Vierailija
5/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksissa on vain yleislääkäreitä. Gynekologille pääsee vain lähetteellä.

Minäkin käyn mieluummin yksityisellä gynekologilla jonka olen itse valinnut, sen sijaan että antaisin jonkun random terveyskeskuslääkärin tehdä sisätutkimuksia. Terveyskeskuksessa ei edes ole ultraäänilaitteita.

tk:ssa on ultraäänilaitteita, mutta harvoissa on sitten henkilökuntaa, joka osaa tehdä gynekologisen ultratutkimuksen siten, että osaisi tuloksista sanoa jotain.

Vierailija
6/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastus maksetaan omasta pussista, sitähän gynen tarkastus on. Jos on vaivaa, niin toki pääsee julkiselle. Mulla oli hankalat vuotohäiriöt. Kaikki hoidot ja rautatankkaukset sai naistentautienpolilla.

Vierailija
7/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa tk:ssa ei ole gynen ultria. Olen ollut kahdessa eri toimipisteessä töissä ja molemmissa oli ennen mutta poistettu kokonaan käytöstä kun ei gynejäkään enää ole töissä terkassa 

Vierailija
8/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan erikoissairaanhoidossa ja sinne on kovat kriteerit että lähete menee läpi.

ei ne nyt niin kovat kriteerit ole

pääsääntö on, että jos sen voi hoitaa yleisläkärivetoisesti, se hoidetaan ensisijaisesti siten, he osaavat hoitaa myös normaaleja gynekologisia vaivoja. Jos tarvitaan diagnosointia tai tarkempia tutkimuksia, niin sitten polille. Esimerkiksi vuotohäiriöistä saa aika helposti lähetten naistentautien polille. Kasvaimet, laskeumat, raskaus, raskauden keskeytys, tuehdukset, virtsankarkailu.

Vierailija
9/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole gynegologi, mutta voisin vilkaista

Vierailija
10/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun omaksi parhaaksesi, että menet yksityiselle suoraan.

Esim itse kävin näyttämässä viinirypäleen kokoista näkyvää pattia, joka oli ilmestynyt ulompien ja sisempien häpyhuulten väliin, ja julkisen gyne totesi, että noita tulee ja menee, lähtee itsestään ajan kanssa. Yritin pyytää edes jotakin apua rumaan ja tukalaan tilanteeseen, niin huiskautti vain kädellä, että aika auttaa. Odotin kaksi vuotta, ei muutosta. Sitten varasin ajan yksityiselle gynelle, joka totesi heti, että tuo ei tuosta itsestään mihinkään lähde. Leikkasi patin ja toimitti patolle. Hyvälaatuinen kysta. Ikinä olis kadonnut itsestään. 

Mulle hampaat, iho ja piusa on asioita, joita hoitaessani en edes harkitse julkista puolta. Aina yksityiselle. Muuten ei hoideta, tehdään hoitovirheitä, jätetään roikkumaan.

Vierailija
11/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ne nyt niin kovat kriteerit ole

pääsääntö on, että jos sen voi hoitaa yleisläkärivetoisesti, se hoidetaan ensisijaisesti siten, he osaavat hoitaa myös normaaleja gynekologisia vaivoja. Jos tarvitaan diagnosointia tai tarkempia tutkimuksia, niin sitten polille. Esimerkiksi vuotohäiriöistä saa aika helposti lähetten naistentautien polille. Kasvaimet, laskeumat, raskaus, raskauden keskeytys, tuehdukset, virtsankarkailu.

Hyvä kuulla että jossain menee lähetteet läpi. Täälläpäin ei meinaa mennä millään vaan lähes kaikki tulee bumerangina takaisin.

Vierailija
12/12 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin kavereilla on terveystaloja, rahat halutaan ohjata sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi