AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovun kohta toivosta kun tässä on useempi viikko roikuttu varasijalla 1 ... 🥺
Niin mä kans😫 olen ihan pettynyt kun luulin pääseväni vihdoin opiskelemaan, mutta varasijat eivät liikkuneet nyt 2 viikko ja en pystyy usko, että varasijat liiku enää tästä eteenpäin. Eli tuntuu, että taas jään ilman opiskelupaikka.
Hei lukekaa vanhoja ketjuja (hakutoiminnolla löytää): varasijat on liikkuneet heinäkuun loppuun asti!
Suurin rysäys tulee luultavasti 15.7.
No silloin on lian myöhästä, jos pääseekin, koska koulut alkaa elokuussa ja miten noin nopeasti ehti löytää asunto toisen kaupunkiin ja päiväkoti paikka lapsille jos on lapsi.
Koulut alkaa aikaisintaan elokuun lopussa monessa paikassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovun kohta toivosta kun tässä on useempi viikko roikuttu varasijalla 1 ... 🥺
Niin mä kans😫 olen ihan pettynyt kun luulin pääseväni vihdoin opiskelemaan, mutta varasijat eivät liikkuneet nyt 2 viikko ja en pystyy usko, että varasijat liiku enää tästä eteenpäin. Eli tuntuu, että taas jään ilman opiskelupaikka.
ne alkaa kunnolla liikkumaan vasta 7.7.
Paitsi, jos kaikki paikat jo vastaanotettu.
Älkää stressatko niistä varasijoista vielä, siel kumminki suurin osa hakee samaan koulutukseen useaan kouluun, monella ei ole kiirettä hyväksyä koulupaikkaa vaikka olis saanut sen. Osa on hyväksyttynä useampaan ja odottaa ensimmäisen hakukohteen tuloksia. 7.7. ja viimeisellä varasijoilta ottamisen viikolla tapahtuu isoja muutoksia.
Ja moneen paikkaan tulee kesähaku jonka kautta pääsee syksyksi opiskelemaan pienemmällä kilpailulla.
Tää on kyllä isosti mood https://www.tiktok.com/@lab.fi/video/7249345779750489371?is_from_webapp… ':)
no hätä no stress kirjoitti:
Älkää stressatko niistä varasijoista vielä, siel kumminki suurin osa hakee samaan koulutukseen useaan kouluun, monella ei ole kiirettä hyväksyä koulupaikkaa vaikka olis saanut sen. Osa on hyväksyttynä useampaan ja odottaa ensimmäisen hakukohteen tuloksia. 7.7. ja viimeisellä varasijoilta ottamisen viikolla tapahtuu isoja muutoksia.
Ja moneen paikkaan tulee kesähaku jonka kautta pääsee syksyksi opiskelemaan pienemmällä kilpailulla.
totta muuten, mutta alempien toiveiden hyväksutyksi tulemiset peruuntuu sitä mukaa kun tulee hyväksytyksi ylempään toiveeseen.
no hätä no stress kirjoitti:
Ei voi olla hyväksyttynä kuin yhteen paikkaan kerrallaan. Toki jos on hakenut useaan paikkaan se paikka voi muutaman kerran vaihtua kun pääsee aina ylempään toiveeseensa.
Lisähakuun tulee toki sellaisia paikkoja ,joihin ei ole varsinaisessa haussa saatu tarpeeksi opiskelijoita. Eli eivät ole mitään suosituimpia hakukohyeita, mutta voi jollekulle olla ihan sopivalta alalta.
Mä pääsin eilen sisään 2. varasijalta Jamk kuntoutuksen ohjaaja, eli vähäsen liikkuvat välilllä!
Mutta mulla on esim, kolme sosionomi toivetta ton yllä joihin en tuu pääsemään, mutta en voi paikkaani vielä vastaanottaa joten vasta kun pystyn oman paikkani hyväksymään nuo varasijat vapautuu seuraavalle.
Eli varmasti vielä liikkuu varasijat!
Ois kiva kyllä jo päästä vastaanottamaan paikka, että voisi hoitaa asioita eteenpäin.
Nyyh kirjoitti:
Tuli mokattua... mä laitoin röntgenhoitajan 4 vaihtoehdoksi kun hakemusta tehdessä mua kiinnosti lähinnä se mun ykkösvaihtoehto... se hyväksyttiin, ja olin jo ihan innoissani että pääsin sinne, se alko houkuttaa ihan eri tavalla. Nyt se olis ollu mun kakkosvaihtoehto, bioanalyytikon jälkeen
Mutta nyt mut hyväksyttiin yliopistoon biokemiaan ja se peruuntu! 🥲😩 Se ei houkuttele enää yhtään, luulen et AMKn koulumaisuus sopis mulle paremmin, joten mieluummin menisin sinne...
En oo ensikertalainen, joten 1. varasija bioanalyytikoks on aika kaukana... ja nyt pitäis yliopistoon mennä. Miks mä tein näin!? :'(
Ei se yliopistossa opiskelu juuri sen hankalampaa kuin amkissakaan. Orientaatio viikkojen aikana saa yleistä tietoa opiskeluista ja yliopistosta, kirjaston ym palvelujen käytöstä. ja tuutorryhmässä opetellaan etsimään ja ilmoittautumaan niille kursseille, jotka kuuluu ottaa. Ainakin omalla laitoksella jokaiselle on määrätty ohjaaja, jonka kanssa laaditaan hops. Lisäksi on käytettävissä opinto-ohjaajat. Opinto-oppaasta näkee mitkä kurssit on ajateltu suoritettavaksi milloinkin eli esim ensimmäisenä syksynä, ensimmäisenä kevätlukukautena jne. Toki itse täytyy kursseille ilmottautua ja ne suorittaa, mutta niinhän se menee amkissakin.
minäki varasijalla 2 + ensikertalainen ja se on mun 1 toive, mutta kokoajan toi jono pysynyt samaa (alimmat hyväksytyt pisteet samat mikä minulla)... aika stressava tilanne koska olisi hyvä jo aikaisesti suunitella työvuoroja jos pääsen opiskelemaan.. Toivotavasti ensi vkolla alk. liikkumaan ne paikat.
myös kaikki muut sote alan paikat ei liiku, Lab-issa olen tippunut 1 paikan verran, mutta sielä varasijais paikalla 35- en usko että sinne pääsen. . .
En ymmerrä miksi opintopolku ja vilppus ei ole automatisoitu ja reaaliaikaista.
Käyttäjä43884 kirjoitti:
minäki varasijalla 2 + ensikertalainen ja se on mun 1 toive, mutta kokoajan toi jono pysynyt samaa (alimmat hyväksytyt pisteet samat mikä minulla)... aika stressava tilanne koska olisi hyvä jo aikaisesti suunitella työvuoroja jos pääsen opiskelemaan.. Toivotavasti ensi vkolla alk. liikkumaan ne paikat.
myös kaikki muut sote alan paikat ei liiku, Lab-issa olen tippunut 1 paikan verran, mutta sielä varasijais paikalla 35- en usko että sinne pääsen. . .
En ymmerrä miksi opintopolku ja vilppus ei ole automatisoitu ja reaaliaikaista.
Koska reaaliaikaisuudesta ei ole mitään hyötyä käytännössä. Jokainen saa aikanaan sen paikan, mihin omat pisteet riittää . Reaaliaikaisuus ei mitenkään nopeuttaisi tulosten tulemista.
Juu ei nopeutta tulosten tulemista, mutta jos kaikki tulokset ovat tullut, silloin olisi koko prosessi nopeampi. Ja jos joku vastanotta paikan nii tämäkin päivity heti.
Käyttäjä43884 kirjoitti:
Juu ei nopeutta tulosten tulemista, mutta jos kaikki tulokset ovat tullut, silloin olisi koko prosessi nopeampi. Ja jos joku vastanotta paikan nii tämäkin päivity heti.
Ei välttämättä, koska jokaisella paikan saaneella on kuitenkin miettimisaikaa vähintään se viikko siitä kun pystyy sen paikan vastaanottamaan. Kaikki ei heti samantien ota sitä paikkaa vastaan vaikka se olisikin jo otettavissa.
Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä varasijalta sairaanhoitajaksi, jos aloituspaikkoja 60, paikan vastaanottaneita 27, eli 33 paikkaa olisi vielä täyttämättä. Varasija 22🙄 tässä verkkototeutus, joka olisi itselle mieluisampi opetustapa.
Vai täytyykö asennoitua ottamaan vastaan toisen kaupungin paikka, jossa varasijalla 4, jos sinne olisi mahkuja päästä..
Ihmeen hitaasti noita paikkoja kyllä otetaan vastaan.
Tai eivät ainakaan ilmeisesti päivity kuin korkeintaan kerran viikossa?
Itse hakenut amk hon, paikkoja 12, kuusi vastaanotettu. Ovat ilmeisesti ollet ne todistuksella valitut, koska nää näkynyt jo pariviikkoa, ja puolet meni todistuksella.
Onko DIA pääsykoetuloksia vieläkään tullut?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen hitaasti noita paikkoja kyllä otetaan vastaan.
Tai eivät ainakaan ilmeisesti päivity kuin korkeintaan kerran viikossa?
Päivittyy ne, itse kun otin paikkani vastaan se näkyi muutaman tunnin viiveellä Tiedän että se olin minä, koska olen niin pienessä lokerossa :)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä varasijalta sairaanhoitajaksi, jos aloituspaikkoja 60, paikan vastaanottaneita 27, eli 33 paikkaa olisi vielä täyttämättä. Varasija 22🙄 tässä verkkototeutus, joka olisi itselle mieluisampi opetustapa.
Vai täytyykö asennoitua ottamaan vastaan toisen kaupungin paikka, jossa varasijalla 4, jos sinne olisi mahkuja päästä..
Varasijalta neljä on paljon todennäköisempää päästä sisään.
Koulut alkaa aikaisintaan elokuun lopussa monessa paikassa!