AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
No menee jankutukseksi, mutta kyllä se vain syksyn yhteishausta etsitään. Lopetan tähän.
Onko samassa varasijanumerojonossa sekä ensikertalaiset, ei-ensikertalaiset, todistusvalinnalla ja pääsykokeella otettavat?
Kun mulla on varasija 23. koostuuko 22 edellä olijaa kaikista hakutavoista vai pelkästään "omasta ryhmästäni" eli ei-ensikertalaiset pääsykokeella ja sitten olisi vielä oma jono todistusvalintalaisille jne.?
Vierailija kirjoitti:
No menee jankutukseksi, mutta kyllä se vain syksyn yhteishausta etsitään. Lopetan tähän.
Eikä haeta. Syksyn yhteishaussa haetaan seuraavan kevään koulutuksiin ja niiden tiedot löytyy kohdasta keväällä alkavat koulutukset.
Vierailija kirjoitti:
Onko samassa varasijanumerojonossa sekä ensikertalaiset, ei-ensikertalaiset, todistusvalinnalla ja pääsykokeella otettavat?
Kun mulla on varasija 23. koostuuko 22 edellä olijaa kaikista hakutavoista vai pelkästään "omasta ryhmästäni" eli ei-ensikertalaiset pääsykokeella ja sitten olisi vielä oma jono todistusvalintalaisille jne.?
Itse en jotenkin tähän usko, olen kyllä myös tämän kuullut, mutta en sitä ehkä ymmärrä? Omat jonot eivät ole liikkuneet kuin yhden yhdestä jonosta, ja olen siis itse toiskertalainen. Sitä vastoin esimerkiksi alimmat hyväksytyt pisteet ovat tulleet alaspäin, eli joku on välistä päässyt, eli ekakertalainen, vaikka omassa sijoituksessa ei ole tapahtunut mitään muutoksia.
Ja myöskin siis, todistusvalintajono on itsellä vielä erikseen, nekään ei ole liikkuneet 🤣
Vapaavalintaiset opinnot voi sitten opiskella ilmaisnettikursseina, jos haluaa aika- ja paikkavapaasti opiskella.
Yo-puoli vaikuttaa: kaikki lääketieteelliset ei ole vielä tulleet ja kauppatieteet tulee vasta ensi viikolla. Silloin alkaa amk-jonot liikkua isosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jotenkin tähän usko, olen kyllä myös tämän kuullut, mutta en sitä ehkä ymmärrä? Omat jonot eivät ole liikkuneet kuin yhden yhdestä jonosta, ja olen siis itse toiskertalainen. Sitä vastoin esimerkiksi alimmat hyväksytyt pisteet ovat tulleet alaspäin, eli joku on välistä päässyt, eli ekakertalainen, vaikka omassa sijoituksessa ei ole tapahtunut mitään muutoksia.
Ok, kiitos vastauksesta! Katsoinkin Vipusta nyt tietokoneella ja siinä oli ei-ensikertalaisia hakijoita vähemmän kuin tuo 23, eli samassa jonossa on ensikertalaisetkin. Varattuja paikkoja ei-ensikertalaisille on vaan muutama, ettei taida onnistaa, vaikka kokonaisuudessaan paikkoja vastaanotettu vasta vähän. Paitsi jos tarpeeksi ensikertalaisia ei ottaisi paikkaa vastaan, luulisi niiden paikkojen menevän sitten ei-ensikertalaisille. (Epätodennäköinen skenaario)
Onko kellään liikkunut vähään aikaan Metropolian sote puoli?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään liikkunut vähään aikaan Metropolian sote puoli?
Ei ole ainakaan itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksesta! Katsoinkin Vipusta nyt tietokoneella ja siinä oli ei-ensikertalaisia hakijoita vähemmän kuin tuo 23, eli samassa jonossa on ensikertalaisetkin. Varattuja paikkoja ei-ensikertalaisille on vaan muutama, ettei taida onnistaa, vaikka kokonaisuudessaan paikkoja vastaanotettu vasta vähän. Paitsi jos tarpeeksi ensikertalaisia ei ottaisi paikkaa vastaan, luulisi niiden paikkojen menevän sitten ei-ensikertalaisille. (Epätodennäköinen skenaario)
Ei-ensikertalaisille ei ole mitään kiintiötä. Vain ensikertalaisille on. Loput paikat täytetään paremmuusjärjestyksessä, eli enskoilla ja ei-enskoilla.
Xamkin ympäristöteknologiaan on tulossa lisähaku 31.7. alkaen, joten uskon porukkaa otettavan varasijoiltakin runsaasti sisään.
Tuo samk olikin vanhentunut tieto
Mistä kaikkialta ei oo vielä tullut tuloksia?
Tuli mokattua... mä laitoin röntgenhoitajan 4 vaihtoehdoksi kun hakemusta tehdessä mua kiinnosti lähinnä se mun ykkösvaihtoehto... se hyväksyttiin, ja olin jo ihan innoissani että pääsin sinne, se alko houkuttaa ihan eri tavalla. Nyt se olis ollu mun kakkosvaihtoehto, bioanalyytikon jälkeen
Mutta nyt mut hyväksyttiin yliopistoon biokemiaan ja se peruuntu! 🥲😩 Se ei houkuttele enää yhtään, luulen et AMKn koulumaisuus sopis mulle paremmin, joten mieluummin menisin sinne...
En oo ensikertalainen, joten 1. varasija bioanalyytikoks on aika kaukana... ja nyt pitäis yliopistoon mennä. Miks mä tein näin!? :'(
voisko joku tarkista vilppusesta sh Kokkola monimuoto verkkoopinnoiden tilannetta ? kuinka moni on 25 vahvistanut opiskelupaikan?
Mikä on Kokkolan koulun nimi?
Käyttäjä43884 kirjoitti:
voisko joku tarkista vilppusesta sh Kokkola monimuoto verkkoopinnoiden tilannetta ? kuinka moni on 25 vahvistanut opiskelupaikan?
36 valittu ja 12 vastaanottanut paikan
Ei syksyn yhteishausta haeta vaan koulutuksen alkamisajankohdan mukaan.