Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
2141/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, sain paikan tokakertalaisena kuudenteen vaihtoehtoon ja en tiedä, pitäisikö ottaa vastaan vai ei. Ala on ihan ok, mutta opiskelupaikka on kaukana ja en ole enää ehkä ihan yhtä valmis muuttoon kuin keväällä olin... uusin juuri työsopimuksenkin. En ole korkeampiin hakuvaihtoehtoihinkaan kaukana, tosin niihin tuskin tulee tarpeeksi muutosta enää. Pelottaa, että kadun jos otan tämän paikan vastaan, mutta toisaalta pelottaa, että kadun jos en ota tätä vastaan ja en enää pääse ensi vuonna sisään mihinkään? Nyt apua :d

Toisaalta, jos on jo ei-ensikertalainen niin asema ei huonone. Voiko tehdä etänä mitään? Miinuspuolena, et nyt on tosi vaikee saada kämppää.

Vierailija
2142/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, sain paikan tokakertalaisena kuudenteen vaihtoehtoon ja en tiedä, pitäisikö ottaa vastaan vai ei. Ala on ihan ok, mutta opiskelupaikka on kaukana ja en ole enää ehkä ihan yhtä valmis muuttoon kuin keväällä olin... uusin juuri työsopimuksenkin. En ole korkeampiin hakuvaihtoehtoihinkaan kaukana, tosin niihin tuskin tulee tarpeeksi muutosta enää. Pelottaa, että kadun jos otan tämän paikan vastaan, mutta toisaalta pelottaa, että kadun jos en ota tätä vastaan ja en enää pääse ensi vuonna sisään mihinkään? Nyt apua :d

Toisaalta, jos on jo ei-ensikertalainen niin asema ei huonone. Voiko tehdä etänä mitään? Miinuspuolena, et nyt on tosi vaikee saada kämppää.

Asema ei huonone, mutta toisaalta ei huvittaisi viedä jonkun toisen paikkaa jos ei itse ole varma. On myös päivätoteutus, niin muutto olisi varmaan pakollinen... Täytyy nyt miettiä muutama päivä ja laskeskella, miten opiskelu onnistuisi ilman työpaikkaa (olettaen siis että en onnistuisi löytämään uutta tuolta paikkakunnalta). Olin jo ihan asennoitunut opiskelemaan syksyllä jotain avoimessa työn ohella ja hakemaan syksyllä ja keväällä uudestaan. Nopeasti ne varasijat sittenkin muuttuu, jos koko kesä on tuntunut siltä, etteivät liiku mihinkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asema ei huonone, mutta toisaalta ei huvittaisi viedä jonkun toisen paikkaa jos ei itse ole varma. On myös päivätoteutus, niin muutto olisi varmaan pakollinen... Täytyy nyt miettiä muutama päivä ja laskeskella, miten opiskelu onnistuisi ilman työpaikkaa (olettaen siis että en onnistuisi löytämään uutta tuolta paikkakunnalta). Olin jo ihan asennoitunut opiskelemaan syksyllä jotain avoimessa työn ohella ja hakemaan syksyllä ja keväällä uudestaan. Nopeasti ne varasijat sittenkin muuttuu, jos koko kesä on tuntunut siltä, etteivät liiku mihinkään :)

Onko ala, jonne on paljon paikkoja, kuten tradenomi, vai jokin harvinaisempi? Itselläni sekin vaikuttaisi pohdintoihin.

Vierailija
2144/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ala, jonne on paljon paikkoja, kuten tradenomi, vai jokin harvinaisempi? Itselläni sekin vaikuttaisi pohdintoihin.

Tradenomipa juuri! Paljon paikkoja ja teoriassa hyvät mahdollisuudet saada uudestaan paikka myös vähän lähemmäs... Tosin hakijoitakin paljon, eli tiedä näistä.

Vierailija
2145/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Pääsin Laureaan opiskelemaan hoitajaksi ja tuli ilmoitus, että viikon sisään pitää hyväksyä opiskelupaikka Laureassa. Hyväksyin ja ilmoittauduin läsnäolevaksi. Nyt kun kävin katsomassa opintopolussa, niin pisteet riittäisivät myös Helsinkiin, mikä oli 1. vaihtoehto. Tietääkö kukaan, voiko opiskeluoikeutta perua ja siirtää Helsinkiin? Tässä on vielä 2 viikkoa aikaa ensimmäiseen tapaamiseen Laureassa. Miten pisteytykset voivat yhtäkkiä muuttua, että yhtäkkiä olisin päässytkin Helsinkiin. Tämä on sekavaa.

Vierailija
2146/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Pääsin Laureaan opiskelemaan hoitajaksi ja tuli ilmoitus, että viikon sisään pitää hyväksyä opiskelupaikka Laureassa. Hyväksyin ja ilmoittauduin läsnäolevaksi. Nyt kun kävin katsomassa opintopolussa, niin pisteet riittäisivät myös Helsinkiin, mikä oli 1. vaihtoehto. Tietääkö kukaan, voiko opiskeluoikeutta perua ja siirtää Helsinkiin? Tässä on vielä 2 viikkoa aikaa ensimmäiseen tapaamiseen Laureassa. Miten pisteytykset voivat yhtäkkiä muuttua, että yhtäkkiä olisin päässytkin Helsinkiin. Tämä on sekavaa.

Jos olet paikan ottanut vastaan ja ilmoittautunut jo läsnäolevaksikin, niin ei sitä kai pysty enää sen jälkeen alkaa vaihtamaan?

Vierailija
2147/2176 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pysty vaihtamaan, mutta soitan huomenna ja kysyn, miksi pisteytys on sellainen kuin se on. Olen kiitollinen siitä, että ylipäätään pääsin kouluun pääsykokeen kautta. Olin ensin varasijalla ja sitten pääsin ja otin paikan vastaan, kun se tarjottiin. Kun katsoin tuloksia opintopolusta, pisteet olisivat riittäneet Helsinkiinkin. Onko pisteytyksessä jokin tekninen ongelma tai jotain...Joka tapauksessa kiva juttu, että pääsin, koska en halua olla työttömänä ja en saa alaani vastaavaa työtä, koska ammatistani on ylitarjontaa. 

Vierailija
2148/2176 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen viikon varasija 1 muuttui juuri opiskelupaikaksi. Uskomaton fiilis😍!

Vierailija
2149/2176 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolku oli päivittynyt koska pisteet oli muuttunut mutta varasija 1. on ja pysyy. Onneks tää loppuu huomenna. Tulee jo uniin nää jutut 😅

Tää on valmis 1.8. klo 15.00

Vierailija
2150/2176 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ottanut paikan sitovasti vastaan -ja kuulostaa, että olet ottanut ,koska olet voinut ilmoittautua läsnä olevaksi, niin opiskelupaikkaa ei voi vaihtaa. Jos olisit halunnut jäädä vielä jonottamaan ylempiä paikkoja niin opiskelupaikka olisi pitänyt ottaa vastaan ehdollisesti ja jäädä jonottamaan niitä ylempiä hakutoiveitasi.

Vierailija
2151/2176 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolku oli päivittynyt koska pisteet oli muuttunut mutta varasija 1. on ja pysyy. Onneks tää loppuu huomenna. Tulee jo uniin nää jutut 😅

Tää on valmis 1.8. klo 15.00

Joo hoksasin myöhään eilen illalla että tarkotin ylihuomenna 😄👌🏻

2152/2176 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuu. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain opiskelupaikka ja nyt täytyy muutta Kouvolaan, mutta ei vaan löytyy sopiva asunto. Nyt mua ärsyttää että miks otin paikan vastaan ja menetin ensikertalaisuuteni😫😭

Minkälaista asuntoa etsit? Löysin ainakin heti kaksion ja kolmion, jotka on 15min kävelymatkan päässä Kouvolan kampukselta..

Laitatko nettisivun osoiten, kiitos!

oikotie.fi -> vuokra-asunnot. Sinne vaan hakuun asuinalue, esim kaunisnurmi on lähellä kampusta. 

Vierailija
2153/2176 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuu. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuu. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain opiskelupaikka ja nyt täytyy muutta Kouvolaan, mutta ei vaan löytyy sopiva asunto. Nyt mua ärsyttää että miks otin paikan vastaan ja menetin ensikertalaisuuteni😫😭

Minkälaista asuntoa etsit? Löysin ainakin heti kaksion ja kolmion, jotka on 15min kävelymatkan päässä Kouvolan kampukselta..

Laitatko nettisivun osoiten, kiitos!

oikotie.fi -> vuokra-asunnot. Sinne vaan hakuun asuinalue, esim kaunisnurmi on lähellä kampusta. 

Oon kyllä jättänyt pari hakemusta noin 2 viikko sitten ja sanonut minun tilanteesta, mutta en saanut mitään vastausta. Nyt en tiedä mitä kannattaa tehdä

Vierailija
2154/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans pitkän odotuksen jälkeen koulupaikka vihdoin aukesi!🥺 En usko vieläkään todeksi! Paljon tsemppiä kaikille jotka vielä odottaa sisäänpääsyä, ootte ajatuksissa 💞

Vierailija
2155/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans pitkän odotuksen jälkeen koulupaikka vihdoin aukesi!🥺 En usko vieläkään todeksi! Paljon tsemppiä kaikille jotka vielä odottaa sisäänpääsyä, ootte ajatuksissa 💞

Voi kuinka ihana kommentti! 🥺💛 Edelleen hätähousu 1. varasijalla. Niin toivon, että pääsis kouluun ja iloitseen teidän muiden kanssa

Vierailija
2156/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös paikka aukesi, näin viimeisenä päivänä. Huh huh, olipa raskas kevät/kesä

Vierailija
2157/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tää tilanne mut vieläkin varasija 1

Vierailija
2158/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa987612345 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tää tilanne mut vieläkin varasija 1

Niin täälläkin ja monta viikkoa ollut 1 varasijalla. En usko että enää muuttuu tilanne omalla kohdalla.

Onnittelut kaikille päässeille, on tullut aidosti iloinen mieli puolestanne ja tsemppiä uuteen hakuun heille ketkä ei päässy tällä haulla.

Vierailija
2159/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, lapsi on kai edelleen varasijalla 3. Nyt on jo elokuun ensimmäinen päivä. Eikö hänellä ole enää mahdollisuuksia päästä sisään?

Vierailija
2160/2176 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin koulun hakijapalveluihin ja valitettavasti näyttää nyt siltä, että 1. varasija on ja pysyy 😓 Paljon Onnea paikan saaneille ja ihanaa tulevaa syksyä! 💛

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi