Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaa "en jaksa kokata tänään" reseptisi!

Vierailija
14.03.2023 |

Kaikilla meillä on niitä päiviä kun tulee töistä rättiväsyneenä eikä jaksa ryhtyä kokkaamaan mitään sen ihmeellisempää. Mitä te silloin yleensä teette?

Oma suosikkini on tonnikalapesto. Keitän kattilassa tummaa makaronia, heitän päälle tölkillisen tonnikalaa, pari ruokalusikallista pestoa, hieman keitinvettä ja maustan pippurilla ja sitruunamehulla. Kylkeen rehuja jääkaapista mitä sattuu olemaan. Todella nopea ja helppo, lapset tykkää kanssa

Jakakaa teidän!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kokata on meillä miehelle purkkihernaria ja mulle kasvissosekeitto pakastimesta.

Vierailija
22/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä pakastekukkakaalia, juustoa, nakkeja/tonnikalaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskanperunat uuniin :D Mä sit rakastan niitä.

Kylkeen kalapuikot ja valmisdippi, ranch, ja kirsikkatomaatteja ja kurkkupaloja!

Vierailija
24/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessa vakuumipussiin pakattua valmiiksi kypsennettyä kauraa ja siihen purkillinen tonnikalaa öljyssä.

Vierailija
25/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten moni tämän ketjun resepteistä vastaa minun ihan tavallista kokkaustani. :D Millaista gourmeta te normaalisti väännätte?

Mun mielestä se ruuanlaitto on "kokkausta" silloin kun siihen oikeasti kuluu valmistusaikaa (vaikka 30-60min). Jos heitän vuokaan ainekset ja voin sen jälkeen ottaa

vaikka tunnin päikkärit, kun ruoka kypsyy uunissa, niin se ei erityisemmin ole kokkausta 😄 Mutta tämä vain miten itse sen tällaisessa yhteydessä ajattelen.

Vierailija
26/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain, jonka sa viidessä minuutissa uuniin ja uuni hoita loput.

Vierailija
27/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu kananmuna leivän päälle.

Jos jääkaapista löytyy keitettyä riisiä, niin sitä pannulle ja kananmuna sekaan ja mausteet. On muuten hyvää!

Pakkasesta wokkivihanneksia. Keittäminen kestää muutaman minuutin. Pannulle ja sekaan kinkkusuikaleita.

Jääkaapissa kannattaa pitää varuiksi keitettyjä perunoita. Niistä saa tehtyä pannulla herkullisen perunamunakkaan. On todella täyttävää!

Vierailija
28/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan pari munaa tai teen nuudeliwokin kasviksista ja pikanuudeleista. Toki, jos en yhtään jaksa kokata, niin sitten en tee noitakaan vaan ulos syömään.

Vierailija
29/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten moni tämän ketjun resepteistä vastaa minun ihan tavallista kokkaustani. :D Millaista gourmeta te normaalisti väännätte?

Mun mielestä se ruuanlaitto on "kokkausta" silloin kun siihen oikeasti kuluu valmistusaikaa (vaikka 30-60min). Jos heitän vuokaan ainekset ja voin sen jälkeen ottaa

vaikka tunnin päikkärit, kun ruoka kypsyy uunissa, niin se ei erityisemmin ole kokkausta 😄 Mutta tämä vain miten itse sen tällaisessa yhteydessä ajattelen.

Eli esim. kasvissosekeiton tekeminen ei ole kokkaamista, kun siinä kasvikset kypsyvät itsekseen kattilassa ja lopuksi vain soseutetaan. Tuolla logiikalla aika harvan perusruuan valmistaminen on kokkaamista :D

Vierailija
30/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan pekoneita ympyröiksi uuni paperille, rikon ympyröiden keskelle munan. Reunustaville pekoneille laitan sipulihakkelusta, ympyröiden väleihin voi laittaa tomaattirenkaita.

Tämän laitan uuniin 220 astetta 15 minuuttia jolloin lisää muutamia paahtoleipasiivuja vielä kolmeksi minuutiksi.

Erittäin nopea ja helppo, terveellinen ja maukas ruoka!

No terveellistä tuo ei ole! Juurikin tämä harha, että kotiruoka on terveellistä. Se ei sitä ole, jos ruoka tirskuu rasvaa ja suolaa. Sitten ihmetellään ylipainoa, kun eihän "terveellinen kotiruoka" voi lihottaa.

Vierailija
31/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pakastimesta mieluista ruokaa ja lämmitän sen mikrossa.

Vierailija
32/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan pekoneita ympyröiksi uuni paperille, rikon ympyröiden keskelle munan. Reunustaville pekoneille laitan sipulihakkelusta, ympyröiden väleihin voi laittaa tomaattirenkaita.

Tämän laitan uuniin 220 astetta 15 minuuttia jolloin lisää muutamia paahtoleipasiivuja vielä kolmeksi minuutiksi.

Erittäin nopea ja helppo, terveellinen ja maukas ruoka!

No terveellistä tuo ei ole! Juurikin tämä harha, että kotiruoka on terveellistä. Se ei sitä ole, jos ruoka tirskuu rasvaa ja suolaa. Sitten ihmetellään ylipainoa, kun eihän "terveellinen kotiruoka" voi lihottaa.

Siinä taas yksi rasvamyyttiin uskova

Vierailija
33/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppiateria

Vierailija
34/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepastaa, parsakaalia ja fetaa. Keitän patan ja parsan samassa kattilassa, lisään Mustapekkakermaa ja fetajuustoa ja ateria on valmis.

Vierailija
35/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät voileivät tai valmispinaattiletut

Vierailija
36/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejä, suklaata, jugurttia, mitä löytyy kotoa.

Vierailija
37/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta joku salaatti tai valmisruoka.

Vierailija
38/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thai caffeen Kung Po -kana.

Vierailija
39/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie. Pari keltuaista, marjoja ja nestettä.

Vierailija
40/48 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepizzaa tai ihan vaan leipää, jugurttia tms