Muita työttömiä joihin työkkäri ei ole ottanut yhteyttä aikoihin?
Tai siis kuntakokeilu. Työnhakuvelvoitettakaan mulla ei ole nyt ollut siis 2 kuukauteen ollenkaan.
Kommentit (25)
Syyskuussa kyseli että mitä kuuluu. Teki mieli v i t t u i l l a takaisin mutta annoin tällä kertaa olla.
M54
Just tänään tuli kirje, että ei hyväksytty rekrykoulutukseen, kiitosta vaan. 😁
T:Työtön +60v
Elokuussa tuli viestiä, että selaile koulutusvaihtoehtoja. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
N38
Ei mitään ole kuulunut yli puoleen vuoteen.
Sinne omille sivuille (Te-palvelut) kuitenkin ilmestyy tämä 4 hakemusta kuukaudessa määräys muutaman kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuussa kyseli että mitä kuuluu. Teki mieli v i t t u i l l a takaisin mutta annoin tällä kertaa olla.
M54
Mikäs se tässä makoillessa 🤭
N 58 v
Jaa. taisi joskus 2016 viimeksi olla joku yhteydessä. Tuet on kuitenkin juosseet ihan normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinne omille sivuille (Te-palvelut) kuitenkin ilmestyy tämä 4 hakemusta kuukaudessa määräys muutaman kk välein.
Mulle ei oo ilmestynyt mitään
N 58 v
Yli 4 vuoteen eivät ole ottaneet yhteyttä. Ei ole ihme sillä viimeksi uhkasin vetää turpaan sitä virkailijaa ja sieltä tuli sitten kirje että asiakkuus päättyy. Viimeksi kun olin siellä niin väittivät asioita minusta jotka ei pidä paikkansa ja suutuin siitä. Katkaisivat työttömyystuen väittäen että minulla ei ole elämänhallintaa ja olen työkyvytön. Siis työkyvytön vaikka kävin salillakin ja nostin 100 kg rautaa penkistä ja muun muassa jalkaprässistä 300 kg työnsin.
Yrittivät pakottaa kuntouttavaan orja työhön. Niillä ei ollut mitään perusteita sellaista väittää. Olen aina maksanut kaikki laskuni ajallaan, en ole ulosotossa ja sitäkin ne väitti ja myös että juon alkoholia joka viikko. Kävin jopa terveystarkastuksessa ja kaikki arvoni olivat hyvät kun otettiin verikokeet. Se maksoi 300 euroa se terveystarkastus ja vaadin niitä rahoja työkkäriltä. Eivät suostuneet ja sanoin sitten että vaihtoehto on että vedän turpaan. Sitten tuli se kirje että asiakkuus päättyy, eivät uskalla kutsua käymään.
Kaveri ihmetteli mulle, että hän jäi kesäkuussa työttömäksi palkkatukipaikasta, eikä työkkäristä ole vieläkään kuulunut mitään. Rahat kyllä juoksee. Ei hän itse aio sinne yhteyttä ottaa, kun tää näin helppoa on.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole enää tullut sitäkään. Varmaan tajusivat, että ajanhaaskausta, ei kukaan ota pappoja töihin.
Kannattaa hakea uudelleen rekrykoulutukseen, niihin on usein parisataakin hakijaa ja parikymmentä paikkaa. Eli ei kannata lannistua, vaikka ei heti pääsisi. Perustele hakemus hyvin.
Yhteydenottoa toivoessaan voi milloin tahansa jättää yhteydenottopyynnön Oma asioinnissa.
Varmasti virkailijat tekee parhaansa, asiakkaita vaan on liikaa (esim. mulla reilut parisataa) per virkailija ja velvoitteet pitäisi aina uusia suunnitelmaan soittamalla kaiken muun työn ohessa. Kaikkea ei vaan ehdi. Vaihtuvuutta on myös paljon nyt kun valtion leivän päättyminen häämöttää 2024 lopussa ja aikaa menee uusien työntekijöiden perehdyttämiseen.
Jouduin työttömäksi niin viikon sisällä tuli kutsu haastatteluun ja heti aktiivisesti patistivat eri toimintoihin. 4 hakua per kk, mutta laittoivat mut opiskelijaksi joten tukia ei tule vaikka opiskelut loppui jo pari vuotta sitten. Ei auta kun etsiä uutta paikkaa. Koko ajan mulle ainakin tulee postia että katso sieltä ja sieltä. Tämä Hyvinkäällä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 4 vuoteen eivät ole ottaneet yhteyttä. Ei ole ihme sillä viimeksi uhkasin vetää turpaan sitä virkailijaa ja sieltä tuli sitten kirje että asiakkuus päättyy. Viimeksi kun olin siellä niin väittivät asioita minusta jotka ei pidä paikkansa ja suutuin siitä. Katkaisivat työttömyystuen väittäen että minulla ei ole elämänhallintaa ja olen työkyvytön. Siis työkyvytön vaikka kävin salillakin ja nostin 100 kg rautaa penkistä ja muun muassa jalkaprässistä 300 kg työnsin.
Yrittivät pakottaa kuntouttavaan orja työhön. Niillä ei ollut mitään perusteita sellaista väittää. Olen aina maksanut kaikki laskuni ajallaan, en ole ulosotossa ja sitäkin ne väitti ja myös että juon alkoholia joka viikko. Kävin jopa terveystarkastuksessa ja kaikki arvoni olivat hyvät kun otettiin verikokeet. Se maksoi 300 euroa se terveystarkastus ja vaadin niitä rahoja työkkäriltä. Eivät suostuneet ja sanoin sitten että vaihtoehto on että vedän turpaa
Kuulostaa kyllä että se väitteensä elämänhallinnan puutteesta on ainakin osunut ihan oikeaan. Et ainoastaan kuulosta neandertalilaiselta (jos et tiedä mikä se on, googleta) mutta puheittesi perusteella ehkä oletkin sitä. Otappa yhteys johonkin tutkimuslaitokseen, sinä saattaisit olla todiste puuttuvasta linkistä.
Soitti joulukuussa kun pistin viestiä että oli kelalle mennyt ilmoitus että olen koko päivä työssä, joten ei oikeutta päivärahaan. Muutenkin sitten huomasin että omat tiedot oli sekaisin, olen kuulemma opiskelija ollut 2001 vuodesta asti. No selvitettiin asia ja aikoi soitella kun tehdään suunnitelma, jäin siis työttömäksi marraskuussa, ei ole kuulunut.
Ei oo yli puoleen vuoteen kuulunut mitään
N 58 v