Jaa "en jaksa kokata tänään" reseptisi!
Kaikilla meillä on niitä päiviä kun tulee töistä rättiväsyneenä eikä jaksa ryhtyä kokkaamaan mitään sen ihmeellisempää. Mitä te silloin yleensä teette?
Oma suosikkini on tonnikalapesto. Keitän kattilassa tummaa makaronia, heitän päälle tölkillisen tonnikalaa, pari ruokalusikallista pestoa, hieman keitinvettä ja maustan pippurilla ja sitruunamehulla. Kylkeen rehuja jääkaapista mitä sattuu olemaan. Todella nopea ja helppo, lapset tykkää kanssa
Jakakaa teidän!
Kommentit (48)
Vaihtoehtoja on:
- otan pakkasesta valmiin annoksen. Niitä laitan aina.
- otan jääkaapista valmista
- munakas
- keitto: heittelen kattilaan mitä valmiiksi pilkottua on pakkasessa. Lisäksi pastaa, kvinoaa, linssejä.
- pari voileipää
- pirtelöä on yleensä kannullinen jääkaapissa
- jos on aineksia, teen niistä salaatin.
- pakkasesta pala kalafilettä vuokaan. Päälle öljyä, suolaa, pippuria, sitruunaa. Uuniin.
Ja no vihdoin: 😃 : sipsipussi ja mehua😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten moni tämän ketjun resepteistä vastaa minun ihan tavallista kokkaustani. :D Millaista gourmeta te normaalisti väännätte?
Mun mielestä se ruuanlaitto on "kokkausta" silloin kun siihen oikeasti kuluu valmistusaikaa (vaikka 30-60min). Jos heitän vuokaan ainekset ja voin sen jälkeen ottaa
vaikka tunnin päikkärit, kun ruoka kypsyy uunissa, niin se ei erityisemmin ole kokkausta 😄 Mutta tämä vain miten itse sen tällaisessa yhteydessä ajattelen.Eli esim. kasvissosekeiton tekeminen ei ole kokkaamista, kun siinä kasvikset kypsyvät itsekseen kattilassa ja lopuksi vain soseutetaan. Tuolla logiikalla aika harvan perusruuan valmistaminen on kokkaamista :D
Kasviksien pilkkomiseen keittoon menee jo enemmän aikaa, kuin siihen että max. parissa minuutissa asettelee jotain vuokaan ja uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten moni tämän ketjun resepteistä vastaa minun ihan tavallista kokkaustani. :D Millaista gourmeta te normaalisti väännätte?
Mun mielestä se ruuanlaitto on "kokkausta" silloin kun siihen oikeasti kuluu valmistusaikaa (vaikka 30-60min). Jos heitän vuokaan ainekset ja voin sen jälkeen ottaa
vaikka tunnin päikkärit, kun ruoka kypsyy uunissa, niin se ei erityisemmin ole kokkausta 😄 Mutta tämä vain miten itse sen tällaisessa yhteydessä ajattelen.Eli esim. kasvissosekeiton tekeminen ei ole kokkaamista, kun siinä kasvikset kypsyvät itsekseen kattilassa ja lopuksi vain soseutetaan. Tuolla logiikalla aika harvan perusruuan valmistaminen on kokkaamista :D
Kasviksien pilkkomiseen keittoon menee jo enemmän aikaa, kuin siihen että max. parissa minuutissa asettelee jotain vuokaan ja uuniin.
Tai siis kuorimiseen ja pesemiseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosekeiton voi tehdä myös pakastekasviksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosekeiton voi tehdä myös pakastekasviksista
Valmiin kaupan pakastekeiton voi kanssa sulattaa ja kiehauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan pekoneita ympyröiksi uuni paperille, rikon ympyröiden keskelle munan. Reunustaville pekoneille laitan sipulihakkelusta, ympyröiden väleihin voi laittaa tomaattirenkaita.
Tämän laitan uuniin 220 astetta 15 minuuttia jolloin lisää muutamia paahtoleipasiivuja vielä kolmeksi minuutiksi.
Erittäin nopea ja helppo, terveellinen ja maukas ruoka!No terveellistä tuo ei ole! Juurikin tämä harha, että kotiruoka on terveellistä. Se ei sitä ole, jos ruoka tirskuu rasvaa ja suolaa. Sitten ihmetellään ylipainoa, kun eihän "terveellinen kotiruoka" voi lihottaa.
Mikä ei ole terveellistä, sianliha, kananmuna vai tomaatti?
Taidat nyt ajatella hieman ideologisesti.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten maksalaatikko. Paistan pannulla voissa, lisäksi puolukoita pakkasesta.
En olekaan ainoa, joka tätäkin vapaaehtoisesti syö. Ja ehdottomasti sitä, jossa on paljon rusinoita.
Pyttipannu on se tavallinen, jos on keitettyjä perunoita. Jos ei ole, niin sitten makkaramunakas.
Tonnikalaa ja riisiä sekasin, tai sit munakas tai pakastepizza/thai cube