Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisilla on rahaa tilillä keskimäärin 25808 euroa, mutta mediaani 211 euroa

Kommentit (101)

41/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä on noin 100,-, koska tiliin liitettyä korttia käytän verkko-ostoksissa.

Siirrän siis tilille tarvittaessa lisää rahaa ostosten tekemiseen.

Vierailija
42/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on rahaa tilillä keskimäärin 25808 euroa, mutta mediaani 211 euroa

AP sekoilee.  Kyse ei ole kaikista suomalaisista, vaan hyvin vinksahtaneesta otoksesta.  Vastaajat ovat Me Naiset lehden lukijoita ja heistäkin vain ne jotka ovat halunneet vastaamaan kyselyyn. Lisäksi pieni osa vastaajista vastaa pilke silmäkulmassa mitä sattuu.  Kysely ei täytä mitään luotettavuuden perusteita.

Kyselyn mukaan "Kolmasosalla (36 %) pankkitilin saldo oli korkeintaan 100 euroa".  Hyvin yksinkertaistettu tarkastelu osoittaa tämän olevan kummallisen vääristynyt.  Olettamalla että kerran kuussa tilille tulee talletus ja tili käytetään nollille tasaisella vauhdille kuukauden kuluessa ja lisäksi vastaaminen tapahtuu satunnaisena päivänä.  Tällöin vastaajien kuukausittain saama talletus olisi keskimäärin 300 euroa. Ei kuulosta uskottavalta.

Tiesitkö, tilin voi kuluttaa nollille myös tallettamalla siitä omalle säästötilille tai sijoituksiin. Itse en ikinä makuuta palkkaa käyttötilillä vaan jätän sinne vain kuukauden käyttörahat eli hiluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nyt jokaisella ole vähintään 5000e tilillä

Kannattaa laskeutua sieltä harhoistaan maanpinnalle reaalitodellisuuteen.

Vierailija
44/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.225t€ arvoinen osakesalkku ja käteistä n.60t€ luo vakautta ja turvaa

Vierailija
45/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyttötilillä kannata pitää kuin pari tonnia. Kaikki ylimääräinen osakkeisiin 👍

Vierailija
46/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötileillä yhteensä reilu 10 000. Säästötilin voisi avata. En ole ehtinyt perehtyä sijoittamiseen.

Vierailija
47/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päälle 100 000€, pitäs tehdä jotain.

Mulla enää 80 000 ja tosiaan pitäis t4hdä jotain.. Op maksaa vain 0,25% joten rahat varmaan toiseen pankkiin..

Vierailija
48/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella rikas EU eliitti ostelee parhaillaan 100 miljoonan euron huvijahteja Välimerellä kaikkien meidän muiden rahoilla...

Vierailija
49/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella rikas EU eliitti ostelee parhaillaan 100 miljoonan euron huvijahteja Välimerellä kaikkien meidän muiden rahoilla...

Vierailija
50/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä jotain? Eikös se ole vain hyvä asia? Mediaani on kyllä älyttömän pieni, jos pitää paikkansa.

Yli 5 numeroinen summa pankkitilillä on puhdasta typeryyttä. Minulla ei ole koskaan (pitkiä aikoja) edes 10 000 € tilillä.  Rahat pitää panna töihin ettei itse tarvitse.

Vierailija
51/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan mediaani on 0,0 euroa.

Vierailija
52/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä puolella porukasta ei ole tyyliin pennin hyörylää tilillään. Tämä menee yksiin tilastojen kanssa, joita eilen sattumalta tutkin. Vertailin ylen hakukoneella eri koulujen ja niiden alueiden tietoja. Kauttaaltaan mediaanitulot n. 2200€/kk eli suunnilleen täyspäiväisen minimipalkkaa vastaava summa. Eli väestöstä vain puolet tienaa yli minimipalkan verran.  Jotenkin hämmentävää ja silmiä avaavaa. 

Vierailija
53/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein mietit ja tutkit muutamaa muuta tilastoa mm. tuloista ja sitten elinkustannuksista, niin huomaat suomalaisten olevan suurimmaksi osaksi varsin köyhiä ja rahan olevan tiukassa. Palkka riittää kolmeksi viikoksi.

näin juuri, aloitus on vastaavaa propagandaa mitä etenkin Marin ex viisikko hallinto ja valtamedia syöttivät yhdessä 2020-2023 siitä että kaikki suomalaiset ovat onnellisia ja rikkaita kun totuus on kaikkea muuta...

Asiat alkoivat sujua, mutta sinimusta retkue astui puikkoihin ja suomi syöksyy nyt kaikilla mittareilla.

Vierailija
54/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella se tonni tai pari käyttötilillä ole. Säästötilillä sitten enemmän.

Vierailija
55/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä liity yhtään mihinkään mitenkään.

Joo totta, joillakin on aivan saatanasti rahaa, mutta isolla osalla ei.

Ja toisekseen, ei ne ainakaan mun rahoilla osta yhtään mitään, eikä taatusti sunkaan (joka todennäköisesti elät vieläpä minunkin maksamilla veroilla).

Vierailija
56/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä puolella porukasta ei ole tyyliin pennin hyörylää tilillään. Tämä menee yksiin tilastojen kanssa, joita eilen sattumalta tutkin. Vertailin ylen hakukoneella eri koulujen ja niiden alueiden tietoja. Kauttaaltaan mediaanitulot n. 2200€/kk eli suunnilleen täyspäiväisen minimipalkkaa vastaava summa. Eli väestöstä vain puolet tienaa yli minimipalkan verran.  Jotenkin hämmentävää ja silmiä avaavaa. 

No jaa, ei ainakaan mun tuttavista kukaan tienaa alle tuon.

Vierailija
57/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein mietit ja tutkit muutamaa muuta tilastoa mm. tuloista ja sitten elinkustannuksista, niin huomaat suomalaisten olevan suurimmaksi osaksi varsin köyhiä ja rahan olevan tiukassa. Palkka riittää kolmeksi viikoksi.

näin juuri, aloitus on vastaavaa propagandaa mitä etenkin Marin ex viisikko hallinto ja valtamedia syöttivät yhdessä 2020-2023 siitä että kaikki suomalaiset ovat onnellisia ja rikkaita kun totuus on kaikkea muuta...

Asiat alkoivat sujua, mutta sinimusta retkue astui puikkoihin ja suomi syöksyy nyt kaikilla mittareilla.

Mistä ihmeestä puhut?

Miten Suomi liittyy sun omiin kotibileisiin, jossa ollut naamiaiset?

Vierailija
58/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistun jos käyttötilillä on alle miljoona. Muilla tileillä ja salkuissa sitten paljon enemmän.

Vierailija
59/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on niin vanha keksintö että kyllä sitä jo pitäisi olla kaikilla tarpeeksi

Onhan sitä, nyt sun pitää vain tehdä jotain että sinäkin saat sitä.

Fakta nyt vain on se, että jos jokaiselle annettais 1 000 000 euron kun ne syntyy niin osa olisi rikkaampia kuollessaan, ja osa köyhiä kuin kirkonrotat. Ei ole sellaista asiaa kuin "tarpeeksi" , suomalainen loiseläin vaatii aina lisää ja lisää.

Vierailija
60/101 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä jotain? Eikös se ole vain hyvä asia? Mediaani on kyllä älyttömän pieni, jos pitää paikkansa.

Yli 5 numeroinen summa pankkitilillä on puhdasta typeryyttä. Minulla ei ole koskaan (pitkiä aikoja) edes 10 000 € tilillä.  Rahat pitää panna töihin ettei itse tarvitse.

Joillekin ihmisille raha-asioiden hoitaminen tuntuu työläältä ja vastenmieliseltä. Mun miehellä on aina välillä liikaa rahaa tilillä (nytkin joku 130000€) kun ei saa aikaiseksi sijoittaa niitä. Tai sitten aattelee, että tarvii ne pian remonttiin, mutta ei ne remontitkaan edisty, kun ei saa aikaseks palkata ketään suunnittelemaan ja tekemään.

On sillä sijoituksiakin, mutta ylimääräiset käteiset tuntuvat päätyvän sijoituksiin aika hitaasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän