Joulukuusi kuuluu koristaa vasta 24.12 aamuna!
Ja sen kuuluu olla aito kuusi ja sen kuuluu antaa olla viileässä eteisessä päivän :) sitten saa koristella!!
Kommentit (16)
Huh, hyvä, että sain tietää tämän. Vältytään sakoilta ja vankilareissulta.
Laittakaa kuukauden perään myös piste, muuten tuo on kellonaika.
Jokainen tekee sen omalla tavallaan. Missään ei lue että aattona koristellaan, satukirjojen höpinää.
Mulla on pieni valkoinen tekokuusi ja se jo koristeltu ja valotkin on. Vähäks se on nätti:)
Meillä oli aikoinaan tuollainen traditio. Muistaakseni joulurauhan julistuksen jälkeen sai pystyttää kuusen ja koristelusta tuli riitaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta koristellaan siitä huolimatta 23.12 illalla.
23.12., 24.12. jne.
Nyt on levinnyt jostain syystä tuollainen virheellinen tapa kirjoittaa päivämäärä ja kuukausi, jossa jätetään piste kuukauden perästä pois. Kieli rapistuu.
Just koristelin muovikuusen. Menikö multa nyt taivaspaikka vai tulleeko polliisit?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan tuollainen traditio. Muistaakseni joulurauhan julistuksen jälkeen sai pystyttää kuusen ja koristelusta tuli riitaa 😂
Meillä koristeltiin kuusi ennen joulurauhan julistusta, ja sen jälkeen ei koskaan riidelty. Joulurauhan julistus on aina kuunneltu perheen kanssa, ja sen jälkeen tosiaan oltu rauhassa koko joulu, vaikka temperamenttia ei lapsilta puuttunut ja riidat saattoivat muutoin olla aika hurjiksikin äityviä välillä :D Mutta jouluna ei koskaan tapeltu, eikä matkoilla.
Sä et siitä trolli määrää miten muut tekee.
Mä en voi oikeaa kuusta ottaa sisälle koska olen allerginen, en halua aivastella koko joulua. Mulla on musta muovikuusi joka on erittäin hieno ja mähän koristelen sen koska haluan. Vaikka juhannuksena.
Se kuuluu koristella 25.12. aamulla saatanan juntti ap!
Mullapa ei ole sitä kuuluisaa joulustressiä sen jälkeen kun kotoa muutin 16v iässä. Askartelen ympäri vuoden ja teen kortteja, Lahjoja ostan pitkin vuotta aina kun näen sopivan, leivon pakastimeen kakut ym, kotia koristellaan pikku hiljaa marraskuun alusta asti ja joulukuusi marraskuun puolivälissä sisälle, lahjat paketoitu, piparkakut, tortut joulua edellisellä viikolla ja kinkku aaton aattona uuniin, sekä hautausmaa käynti aattona, joulupäivän aamulla kirkkoon vaikka en mitenkään uskonnollinen olekaan. Joulukuusi pois helmikuussa nuutin päivänä.. Mulla on pitkä joulun aika, katselen jouluelokuvia, askartelen lisää, kävelyllä on ihana katsella muidenkin valaistuksia.. Lapsena oli kauhia kiire ja stressi lapsillakin kun kaikki piti tehdä viime tipassa, komerot siivota, katot ja seinät pestä, aatonaattona kuusi sisälle ja koristelu, aattona oli väsynyttä ärtyisää porukkaa..ja koko suku oli aina koolla. Ei ollu yhtään mukavaa, päätin jo silloin että mulla on ainakin pitkä rauhallinen joulun aika, ja niin on ollutkin jo yli 50 vuotta, aina olen joulupyhät viettänyt kotona miehen kanssa kahdestaan, kaikessa rauhassa.
Nyt ei ole varaa kuuseen. Panostetaan mielummin laadukkaaseen kotimaiseen jouluruokaan.
-Kylmät kädet Ry
Vierailija kirjoitti:
Just koristelin muovikuusen. Menikö multa nyt taivaspaikka vai tulleeko polliisit?
Voi tikkerperi ! Polliisi Karhunen tule hakemaan.
Olet vitsikäs kun kuvittelet olevasi suurikin mielipidevaikuttaja ränttäämällä Vauva-palstalle. 😃
Nimenomaan kuusi kannattaa hommata jo joulukuun alussa tunnelmaa luomaan. Ainakin itselleni joulun aika on paljon miellyttävämpi kuin itse joulu. Tapaninpäivän jälkeen koko homma alkaa jo puuduttamaan. Sinun ohjeistuksillasi kuusesta tulisi nautittua vai 3 päivää.
Joo, mutta koristellaan siitä huolimatta 23.12 illalla.