Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisilla on rahaa tilillä keskimäärin 25808 euroa, mutta mediaani 211 euroa

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt jokaisella ole vähintään 5000e tilillä

Vierailija
22/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän ihmiset pitävät noin vähän rahaa tilillä? Mua ainakin stressaisi.

Mulla on neljä tiliä ja vielä firman tili viidentenä (omistan yrityksen yksin eli rahat ovat periaatteessa minun pl. verot niistä). Eli onko tuo kaikkien tilien mediaani vai yhden ihmisen pankissa olevien rahojen mediaani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisin rahaa laiskana tilillä? Minua taas stressaisi jos rahat makaisi laiskana tilillä infaation armoilla. Töihin ne rahat pitää pistää. Tänä vuonna olen laittanut 11000 € sijoituksiin.

Minäpä en ole laittanut mitään.

Syön kaiken.

Vierailija
24/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kysytty käyttötilin saldoa. Omani on tällä hetkellä 186 euroa. Tuottotilillä on 30 000.

millä "tuotto"tilillä. Luuletko jollain tilillä saavasi tuottoa? Noissa aina järkyttävän huonot ehdot paskalla tuotolla.

Vierailija
25/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä todella voi olla vain tuo alle 200 euroa ja se voi myös olla hänen lähes koko omaisuus.

Rikkaalla sen sijaan on 25 000 yhdellä käyttötilillä, 70 000 jollakin pitkäaikais talletustilillä, 300 000 osakesalkussa, 500 000 asunnossa, 250 000 mökissä, 100 000 autoissa.

Eikä nuo luvut siis kerro ylemmän pään osalta yhtään mitään. No okei ehkä sen verran, että varakkaammalla väellä on jo pelkällä käyttelytilillään varoja +25 000 euroa.

Kovin ollaan eriytymässä me suomalaisetkin, rikkaisiin ja köyhiin, keskiluokka hiljalleen kutistuu tai oikeammin ylempi siitä valuu rikkaiden puolelle ja alempi köyhien puolelle. Surullista kehitystä, joka ei lupaa hyvää tälle maalle pitkällä aikavälillä.

Vierailija
26/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on niin pienet tulot, että 10 päivää ennen tiliä ei ole enempää, tuo kaikki on ruokarahaa. Ja kyllä se stressaa, mihinkään virheisiin ei ole varaa. Kaikki menot on suunniteltava etukäteen, paljonko esin neljännesvuosittain tuleviin laskuihin on varattava rahaa. Se on sitä nykypäivän suomalaista suunnitelmataloutta.

Vierailija
27/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Onhan luottokortti keksitty. Kun saldon maksaa veks palkkapäivänä niin sitten sitä voi taas vinguttaa. Itse siirrän summan x laskutilille koska tiedän paljonko maksettavia laskuja on tulossa ja loput lähtevät ulkomaisen välittäjän tilille osakeostoja varten. Käyttötilillä on muutama satku ruokaostoksia varten.

Vierailija
28/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin. Eli rikkain 3% nostaa tuon luvun noin korkealle. Keskiverto suomalaisella ei todellakaan ole tuommoisia summia

Vierailija
29/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on tilillä rahaa vähemmän kuin 211€, eivät tiedä mitä tarkoittaa mediaani. 🤣

Vierailija
30/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turvallisuussyistä ei käyttötilillä kannattaisi isoja summia rahaa pitää. Jos sattuu säästymään enemmän kuin parissa kuukaudessa  käyttää, pitää olla toinen tili, minne ne siirtää-

Vierailija
31/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vouti tyhjentää parinsadan tuhannen ulosottovelkaisen suomalaisen pankkitilit.

Vierailija
32/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päälle 100 000€, pitäs tehdä jotain.

Miksi pitäisi tehdä jotain? Eikös se ole vain hyvä asia? Mediaani on kyllä älyttömän pieni, jos pitää paikkansa.

no rahan makuuttaminen tilillä on todella typerää ja vielä typerämpää on pitää yli 100 000 yhdessä pankissa.

Se on typerää, mutta vielä typerämpää on käyttää aikaansa johonkin, joka ei kiinnosta, esim sijoittamiseen.

Vierailija
33/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 % vuosittaisella inflaatiolla häviääkin rahan arvosta kymppitonni vuodessa, jos on hillonnut 100 000 euroa tililleen homehtumaan. Ehkä kannattaisi miettiä rahojen sijoittamista.

Samalla tavalla inflaatio puree sijoituksiinkin. Eli se on syönyt rahastosijoituksien reaaliarvoa.

Vierailija
34/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein mietit ja tutkit muutamaa muuta tilastoa mm. tuloista ja sitten elinkustannuksista, niin huomaat suomalaisten olevan suurimmaksi osaksi varsin köyhiä ja rahan olevan tiukassa. Palkka riittää kolmeksi viikoksi.

näin juuri, aloitus on vastaavaa propagandaa mitä etenkin Marin ex viisikko hallinto ja valtamedia syöttivät yhdessä 2020-2023 siitä että kaikki suomalaiset ovat onnellisia ja rikkaita kun totuus on kaikkea muuta...

Vierailija
35/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin. Eli rikkain 3% nostaa tuon luvun noin korkealle. Keskiverto suomalaisella ei todellakaan ole tuommoisia summia

Pidän itseäni aika keskivertona ja löytyy. Säästöjen suuruus on vaihdellut 10-30 t€:n välillä.

Vierailija
36/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytty siis käyttötilin saldoa. Omakin käyttötilin saldo saattaa olla satasen pinnassa ennen tilipäivää. Säästötili on erikseen ja sinne talletan automaattisesti aina ennen ja jälkeen uuden palkan tuloa. En edes uskaltaisi hillota säästöjen useita kymmeniä tuhansia käyttötilillä, siis yhden mobiilimaksun tai maksukortin takana. Käyttötili ei ole varallisuuteni.

Vierailija
37/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari luottokorttia 5ke limiiteillä laskee stressiä kummasti.

Miksi ihmeessä pitää rahaa tilillä inflaation syötävänä?

Vierailija
38/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 % vuosittaisella inflaatiolla häviääkin rahan arvosta kymppitonni vuodessa, jos on hillonnut 100 000 euroa tililleen homehtumaan. Ehkä kannattaisi miettiä rahojen sijoittamista.

Samalla tavalla inflaatio puree sijoituksiinkin. Eli se on syönyt rahastosijoituksien reaaliarvoa.

Kertoisitko tarkemmin miten inflaatio syö esim ydinvoimalan(=fortum, upm) arvoa?

Vierailija
39/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei ole köyhiä eikä kipeitä.

Vierailija
40/101 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on rahaa tilillä keskimäärin 25808 euroa, mutta mediaani 211 euroa

AP sekoilee.  Kyse ei ole kaikista suomalaisista, vaan hyvin vinksahtaneesta otoksesta.  Vastaajat ovat Me Naiset lehden lukijoita ja heistäkin vain ne jotka ovat halunneet vastaamaan kyselyyn. Lisäksi pieni osa vastaajista vastaa pilke silmäkulmassa mitä sattuu.  Kysely ei täytä mitään luotettavuuden perusteita.

Kyselyn mukaan "Kolmasosalla (36 %) pankkitilin saldo oli korkeintaan 100 euroa".  Hyvin yksinkertaistettu tarkastelu osoittaa tämän olevan kummallisen vääristynyt.  Olettamalla että kerran kuussa tilille tulee talletus ja tili käytetään nollille tasaisella vauhdille kuukauden kuluessa ja lisäksi vastaaminen tapahtuu satunnaisena päivänä.  Tällöin vastaajien kuukausittain saama talletus olisi keskimäärin 300 euroa. Ei kuulosta uskottavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi