Suomalaisilla on rahaa tilillä keskimäärin 25808 euroa, mutta mediaani 211 euroa
Aika pieni tuo mediaani.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009452698.html
Kommentit (101)
Rahanomistaja ei ole koskaan kuulunut haaveisiini. Kaikki haaveeni ovat kyllä käyneet toteen, että ei sen puoleen. Tuo ei vaan niihin kuulu.
Miksi käyttötilillä pitäisi olla paljon? Siirrän palkasta heti säätöön ison siivun. Osakkeissa, rahastoissa ja krytoissa satatonnia yhteensä. Omaisuutta, talo, auto, mökki ja sijoitusasunto
Vierailija kirjoitti:
Raha on niin vanha keksintö että kyllä sitä jo pitäisi olla kaikilla tarpeeksi
Sitä ei ole riittävästi kaikille ja vaikka lisää painettaisiin, niin ne valuisivat valmiiksi varakkaille.
Ei käyttötilillä tarvitse tuon enempää ollakaan. Mulla menee palkkapäivänä automaattisesti tililtä suurin osa laskuja, siirto säästö- ja sijoitustilille, lainanhoitokulut ym. ja normaalisti maksan luottokortit myös pois.
Silloin tilille jää yleensä muutama sata euroa, todella harvoin yli tonni. Joskus jos on isompia luottokorttilaskuja niin maksettava säästötililtä tai jätettävä osa seuraavaan kuuhun ellei tilillä ole ylimääräistä rahaa edelliseltä kuulta.
Kaikki ostokset maksan aina luotolla joten tilillä olevan rahan määrällä ei ole niin suurta merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä puolella porukasta ei ole tyyliin pennin hyörylää tilillään. Tämä menee yksiin tilastojen kanssa, joita eilen sattumalta tutkin. Vertailin ylen hakukoneella eri koulujen ja niiden alueiden tietoja. Kauttaaltaan mediaanitulot n. 2200€/kk eli suunnilleen täyspäiväisen minimipalkkaa vastaava summa. Eli väestöstä vain puolet tienaa yli minimipalkan verran. Jotenkin hämmentävää ja silmiä avaavaa.
Puolet työikäisitä eli 1 400 000 on opikselijoita ja 1000 000 työttömiä tai vastentahtoisesti alityöllistettyjä. Tulot puolella työikäisistä suomessa 590 eurosta 1000 euroon kuussa.
Ei hyvänen aika mikä ryysyranta tämäkin maa on.
Helposti voi olla jopa miinuksella tili. Koko ajan jotain menee rikki ja puskuri on mennyt. Tällaista elämäni on oikeastaan aina ollut.
Alle 100 euroa tilillä. Ei ole säästöjä.
Persaukinen täälläkin. Käyttötilillä 150€, (nollakorkoisella)"säästötilillä" 12 000€. Nuukasti pitää elää, että pärjää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla päälle 100 000€, pitäs tehdä jotain.
Mulla enää 80 000 ja tosiaan pitäis t4hdä jotain.. Op maksaa vain 0,25% joten rahat varmaan toiseen pankkiin..
Svea bank maksaa 3kk määräaikaisuudelle 2,4 prossaa.
https://www.svea.com/fi-fi/kuluttajat/talletus/maaraaikaistili
Vierailija kirjoitti:
Raha on niin vanha keksintö että kyllä sitä jo pitäisi olla kaikilla tarpeeksi
...se on niin vanha keksintö, että se on jo lähes kaikilta loppunut.
Jos on puoliso jäämässä työttömäksi tai uhkana sellainen, niin jatkossa puolison tulot ja säästöt vaikuttaa yleistukeen.
Kela pääsee jatkossa katsomaan koko perheen tilitiedot 👍
Tämä on erittäin hyvä uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvänen aika mikä ryysyranta tämäkin maa on.
Sveitsin hinnat ja bulgarian työllisyys ja palkkataso. Mitä voi odottaa.
Aina kuun vaihteessa muutama sentti rahaa tilillä. Olen pitkäaikaikaikaistyötön yh ja kaikki menee lapsen menoihin jne mitä tukia tulee. Maksan vuokraa omasta perusosasta 80 e kk kun on liian kallis asunto. Meidän tulot kahdelle on kk 1780 e josta vuokra on 950 e kk. Näin eletty jo 4 vuotta kohta. Kai ne tästä vielä tukia pienentää.
Edelleen suurin huoli eduskunnassa on miten gazan kaupungista saadaan sodan hävinneet muslimit suomeen täysihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ainakin hajauttaa eri pankkeihin, koska talletussuoja on yleensä 100 000 euroon asti.
ei ole "yleensä" vaan aina.
Ja se ei ole pankeittain vaan pankkiryhmittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän ihmiset pitävät noin vähän rahaa tilillä? Mua ainakin stressaisi.
Miksi pitäisin rahaa laiskana tilillä? Minua taas stressaisi jos rahat makaisi laiskana tilillä infaation armoilla. Töihin ne rahat pitää pistää. Tänä vuonna olen laittanut 11000 € sijoituksiin.
Aika vaatimattomasti olet laittanut. Minä olen laittanut yhteensä 56000 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tehdä jotain? Eikös se ole vain hyvä asia? Mediaani on kyllä älyttömän pieni, jos pitää paikkansa.
no rahan makuuttaminen tilillä on todella typerää ja vielä typerämpää on pitää yli 100 000 yhdessä pankissa.
Se on typerää, mutta vielä typerämpää on käyttää aikaansa johonkin, joka ei kiinnosta, esim sijoittamiseen.
Olet väärässä. Minua ei kiinnosta esim syöminen yhtään. Silti väitän että siihen ajan tuhlaaminen ei ole ollenkaan typerää.
Olen työssäkäyvä ja minulla on 183eur tilillä, säästössä 0eur, seuraava palkkapäivä on 15.9.
Itse ainakin vetäisin kaulakiikun jos olisi alle 100t€ käteistä.