Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vuokranantaja ottaa asunnosta kahta vuokraa?

Vierailija
14.03.2023 |

Muutin ulkomaille ja irtisanoin asuntoni. Vuokranantaja vaatii minua maksamaan vielä huhtikuun vuokran. Nyt hän kuitenkin meni asuntoon vuokratakseen sen jo eteenpäin ja lähetti minulle siivouslaskun. Luulin, että minulla on aikaa siivota huhtikuun loppuun, koska maksan vuokran sinne asti. Joudunko nyt maksamaan siis sek vuokran, että siivouslaskun? Vuokranantaja ei ilmoittanut minulle, että menee asuntoon. Tiesi minun kyllä irtisanoneen vuokran ja että en käytä asuntoa tällä hetkellä.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten, että takuuvuokran pidätykseen pitää olla aina perusteltu syy. Tällainen on esimerkiksi tavallisesta käytöstä johtuvaa suurempi kuluminen/korjaustarve.

Takuuvuokra tulee myös käyttää näiden puutteiden korjaamisen ja mahdollinen ylimääräinen osuus palauttaa. Vuokralaisella on oikeus vaatia nähtäväkseen tositteet takuuvuokran käytöstä.

Vierailija
102/103 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä maksetaan kyllä seuraavakin kuukausi sisään kun on irtisanonut asunnon. Siivous tehdään mahdollisimman pian. Toki jos olet tässä kuussa irtisanonut niin tämä kuun saat pitää asuntoa hallussa eli siivota jne.

Ei ole sääntöä, että siivous pitää tehdä mahdollisimman pian. Se voi tehdä vaikka vuokra-ajan viimeisenä päivänä

Mutta ei voi olettaa että vuokranantaja tällöin ehtii tehdä tarkistuksen. Vuokralainen on vuokralainen eikä omistaja.

En ole väittänyt, että vuokranantaja tekee lopputarkastuksen juuri vuokrasuhteen viimeisenä päivänä. Mutta ei sitä asuntoa tarvitse tyhjentää ja puunata vaikka kaksi viikkoa ennen vuokrasuhteen loppua, jos vuokranantaja tekee silloin lopputarkistuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä maksetaan kyllä seuraavakin kuukausi sisään kun on irtisanonut asunnon. Siivous tehdään mahdollisimman pian. Toki jos olet tässä kuussa irtisanonut niin tämä kuun saat pitää asuntoa hallussa eli siivota jne.

Ei ole sääntöä, että siivous pitää tehdä mahdollisimman pian. Se voi tehdä vaikka vuokra-ajan viimeisenä päivänä

Mutta ei voi olettaa että vuokranantaja tällöin ehtii tehdä tarkistuksen. Vuokralainen on vuokralainen eikä omistaja.

Eikä voi unohtaa, että kaksiviikkoa ennen tehdyn lopputarkastuksen ja muuttopäivän välissä vuokralaisella on aikaa siivota asunto kuntoon. Vuokranantaja ei ole isä tai äiti joka määrää asunnon siivuospäivät