Everything Everywhere All at Once
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Itkun aihe" kuulostaa ikävästi asian vähättelyltä. On oikeasti iso juttu, että ensimmäinen aasialaistaustainen nainen voitti pääosasta Oscarin.
Onhan se iso juttu, mutta ei oikeasti mikään ihme ettei heitä ole ollut enemmän, koska aasialaistaustaisia ylipäätään on USA:ssa jotain 5 prosenttia ja menneinä vuosikymmeninä vieläkin vähemmän.
Tätä nykyähän Oscarit on aika lailla aasialaisten leffojen juhlaa.
Follow the money. Rahoitus taitaa tulla Aasiasta.
Tuo on siitä kumma teoria, että Itä-Aasia ei ole mikään monoliitti. Korealaiset ja japanilaiset vihaavat toisiaan, ja kaikki vihaavat kiinalaisia, jotka puolestaan ylenkatsovat kaikkia muita ja pitävät esimerkiksi eteläkorealaisia käytännössä katsoen amerikkalaisten sätkynukkeina. Pohjoisemmat kansat ylenkatsovat eteläisiä itäaasialaisia kuten thaimaalaisia, ihan avoimesti sanovat esim. apinoiksi.
Vähän kuin sanoisi suomalaisen elokuvan voittaessa, että rahoitus tuli varmaan Ruotsista tai Venäjältä. Naapurit harvemmin ovat ylimpiä ystävyksiä.
Moni suomalainen vihaa venäläisiä ja ihan syystä, mutta ei todellakaan vihaa ruotsalaisia. Ruotsiin suhde on sellainen nahistelevan velimäinen ja auotaan päätä, mutta silti heitä rakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tunnistanut elokuvassa oleva Jamie Lee Curtis. Niin hyvin hänet oltiin maskeerattu pois hänen omasta muotistaan.
No, en mä mikään Jamie Lee Curtisin mikään fani ole. Mä parhaiten muista siitä leffasta kivikohtauksen. Tuo elokuva oli itselleni kaikkien aikojen hämmentävin elokuva.
Mä tulkitsin, että elokuva oli tehty kuin Mother!, mutta vain kuvastamaan mielen toimintaa eikä Äiti Maata.
Juuri tuota itsekin mietin, että varmaan yhtä naurettava elokuva kuin "Mother!". Eli katsomatta jää, enää en tuhlaa aikaani vastaavaan sontaan.
Oijoi, minusta Mother! oli todella hyvä, joten tämän perusteella taidankin käydä tämän katsomassa!
Mother! oli musta ahdistava, EEAAO on hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tunnistanut elokuvassa oleva Jamie Lee Curtis. Niin hyvin hänet oltiin maskeerattu pois hänen omasta muotistaan.
No, en mä mikään Jamie Lee Curtisin mikään fani ole. Mä parhaiten muista siitä leffasta kivikohtauksen. Tuo elokuva oli itselleni kaikkien aikojen hämmentävin elokuva.
Mä tulkitsin, että elokuva oli tehty kuin Mother!, mutta vain kuvastamaan mielen toimintaa eikä Äiti Maata.
Juuri tuota itsekin mietin, että varmaan yhtä naurettava elokuva kuin "Mother!". Eli katsomatta jää, enää en tuhlaa aikaani vastaavaan sontaan.
Oijoi, minusta Mother! oli todella hyvä, joten tämän perusteella taidankin käydä tämän katsomassa!
Mother! oli kyllä mitä karmeinta paskaa. Mutta tosiaan varmasti hyvä mittari sille, että pitääkö myös tuosta uudesta tekotaiteellisesta täysin järjettömästä sekametelisopasta.
J. Sihdolta oli osuva pilakuva eilisessä Aamulehdessä aiheesta Everything Everywhere All at Once.
"Onpa laadukasta arvostelua, kun painottuva argumentti on paskaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Itkun aihe" kuulostaa ikävästi asian vähättelyltä. On oikeasti iso juttu, että ensimmäinen aasialaistaustainen nainen voitti pääosasta Oscarin.
Onhan se iso juttu, mutta ei oikeasti mikään ihme ettei heitä ole ollut enemmän, koska aasialaistaustaisia ylipäätään on USA:ssa jotain 5 prosenttia ja menneinä vuosikymmeninä vieläkin vähemmän.
Tätä nykyähän Oscarit on aika lailla aasialaisten leffojen juhlaa.
Follow the money. Rahoitus taitaa tulla Aasiasta.
Tuo on siitä kumma teoria, että Itä-Aasia ei ole mikään monoliitti. Korealaiset ja japanilaiset vihaavat toisiaan, ja kaikki vihaavat kiinalaisia, jotka puolestaan ylenkatsovat kaikkia muita ja pitävät esimerkiksi eteläkorealaisia käytännössä katsoen amerikkalaisten sätkynukkeina. Pohjoisemmat kansat ylenkatsovat eteläisiä itäaasialaisia kuten thaimaalaisia, ihan avoimesti sanovat esim. apinoiksi.
Vähän kuin sanoisi suomalaisen elokuvan voittaessa, että rahoitus tuli varmaan Ruotsista tai Venäjältä. Naapurit harvemmin ovat ylimpiä ystävyksiä.
Moni suomalainen vihaa venäläisiä ja ihan syystä, mutta ei todellakaan vihaa ruotsalaisia. Ruotsiin suhde on sellainen nahistelevan velimäinen ja auotaan päätä, mutta silti heitä rakastetaan.
En suinkaan tarkoittanut, että suomalaiset vihaisi ruotsalaisia. Mutta en silti usko, että ruotsalaiset maksaisivat suomalaisille mitään Oscar- tai euroviisuvoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jamie Lee Curtis oli pääasiassa ILMAN maskeerausta tuossa leffassa (no toki kuvaussminkki jne). Hän oli siinä se mitä oikeastikin on - eikä tarvinnut koko ajan vetää mahaa sisään ;-)
KivikohtausKIN oli ihana, mutta tuossa elokuvassa on PALJON hyviä ja paljon loistavia hetkiä, mutta eihän se todellakaan sovi kaikille.
Lähes kaikissa elokuvissa Jamiella on niin upea runko, että vaikea uskoa tuossa elokuvassa olevan hänen aito pötsi. Onkos hän oikeasti lihavoitunut noin paljon vuosien varrella, kun joskus on ollut mallin mitoissa, vai voisiko olla lihavoitunut leffaa varten?
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin siitä, ei mikään paras leffa, mutta viihdytti ja oli hauska. Ja onhan se vähän outo, mutta ihanan erilainen leffa. Lisäksi se o värikäs ja visuaalinen. Pidin myös siitä, että naiset, jopa keski-ikäiset naiset, olivat päähenkilöinä. Leffa kertoo lopulta elämän merkityksestä ja äidin sekä tyttären suhteesta.
Ja tosiaan vielä elokuvatettereissa, kävin katsomassa muutama viikko sitten ja tiedän, että ainakin tälläkin viikolla sitä on esitetty.
Kyllä! Todella kivaa nähdä päärooleissa naisia. Enpä juuri ole elokuvissa viime vuosina käynyt, koska uusissa ei yleensä ole minulle mitään. Everythingin näin Viaplayltä pari viikkoa sitten ja sekopääjuonesta huolimatta pidin siitä paljon. Ei ainakaan ollut mikään typerä supersankarileffa machoörkkipääosineen. Ne jäävät minulta takuulla kaikki katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä oli, mutta ei kai enää missään pyöri kun noin vuosi sitten oli teattereissa?
Ärsyttää vaan Yeohin "to all girls who look like me" -kiitospuheet. Nainen on aivan älyttömän kaunis ja 60-vuotiaana paremman näköinen kuin suurin osa 30-vuotiaista.
Jostain syystä nää tietyt aasialaiset keski-ikäiset ja hieman vanhemmat taistelulaji-naiset näyttää suunnilleen samalta vuosikymmeniä. Esim. tämä michelle yeoh tai star wars sarjoissa näyttelevä ming-na wen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jamie Lee Curtis oli pääasiassa ILMAN maskeerausta tuossa leffassa (no toki kuvaussminkki jne). Hän oli siinä se mitä oikeastikin on - eikä tarvinnut koko ajan vetää mahaa sisään ;-)
KivikohtausKIN oli ihana, mutta tuossa elokuvassa on PALJON hyviä ja paljon loistavia hetkiä, mutta eihän se todellakaan sovi kaikille.
Lähes kaikissa elokuvissa Jamiella on niin upea runko, että vaikea uskoa tuossa elokuvassa olevan hänen aito pötsi. Onkos hän oikeasti lihavoitunut noin paljon vuosien varrella, kun joskus on ollut mallin mitoissa, vai voisiko olla lihavoitunut leffaa varten?
Jamie Lee Curtis itse on ottanut esiin sen, että tuossa eläkuvassa TODELLAKIN ON HÄNEN OMAT LÖYSÄNSÄ esillä. Että aina kaikkialla muualla tarvitsee vetää vatsaa sisään, ja NYT saa kerrankin olla oma itsensä. EI ole lihottanut itseään, eikä laihduttanut, vain vaan ollut:
https://www.news24.com/you/celebs/international/jamie-lee-curtis-on-let…
Tässähän oli kyse siitä, että Oscar-gaala on viime vuosina painunut katsojaluvuissa ennätyksellisen syvälle sontaan woke-pelleilyn takia ja nyt yritetään houkutella katsojia takaisin. Se tehtiin ottamalla ehdokaslistalle ja palkittavaksi tällaisia vähän enemmän peruskatsojiin uponneita leffoja. En katsonut itse, joten en tiedä viilasivatko puheidenkin osalta poliittista pelleilyä pari pykälää kesymmäksi.
Top Gunia eivät kuitenkaan uskaltaneet ottaa kunnolla esille, vaikka se pelasti koko Hollywoodin vuoden. Varmaankin tekijäkaartiltaan liian valkoinen, koska wokeilusta ei voi luopua kokonaan vaikka vähän annettaisiin periksi.
Minusta tämä oli ihan hyvä leffa, sellainen 4/5. The Banshees of Inisherin oli parempi, harmi ettei voittanut. Mutta tykkään että tällaiset ei-niin-perinteiset Hollywood-megatuotannotkin joskus pärjäävät, tässähän oli varsin pieni budjetti.
En kokenut katsojana tätä kyllä minään megawoketuksena.
Mikä elokuvassa muka oli wokea?
Se, että pääosassa on nainen vai?
Kyllä te pilaatte itse omat elokuvakokemuksenne etsimällä niitä woketuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pohjalta mitä nyt Oscareita seurattiin, minä ja mieheni halutaan nähdä lähinnä se irlantilainen Banshees, joka jäi ilman palkintoja. EEAAO ei oikein kiinnosta.
Banshees on loistava LOL. Se on niin veeetun huvittava ettei järkeä. Jos tykkää In Bruges leffasta, niin tämä on samaa kamaa. Farrel ja Gleeson tosiaan osaaa tehdä kahden komediaa. Alkukohtaus on mahtava siinä. Mitä se siellä tekee, Juo kaljaa ja polttaa röökiä., Sit kaikki on, että se juo kaljaa ja ei halua olla enää sun ystävä. LOL. Sit farrel menee kysyy miks ei olla enää ystäviä ja leffa alkaa. Mietin, että paljon ne on ite nauranut tehdessä leffaa. Siinä ilmeet ja eleet tulee esiin.
Banshees oli hyvä. Varsikin nämä sivuosanäyttelijät jotka olivat ehdolla. Todella koskettava, hyvät näyttelijät. Paikka muistutti ihan Aran-saarta.
Mistä Bansheesin voi katsoa? Pyöriikö vielä leffateattereissa?
Minä katsoin tällä viikolla Tárin ja The Whalen ja pidin molemmista tosi paljon. Joku täällä kaipaili leffoja, joissa vahva naispääosa - suositten Tária.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jamie Lee Curtis itse on ottanut esiin sen, että tuossa eläkuvassa TODELLAKIN ON HÄNEN OMAT LÖYSÄNSÄ esillä. Että aina kaikkialla muualla tarvitsee vetää vatsaa sisään, ja NYT saa kerrankin olla oma itsensä. EI ole lihottanut itseään, eikä laihduttanut, vain vaan ollut:
https://www.news24.com/you/celebs/international/jamie-lee-curtis-on-let…
Enhän mä kieltänyt, etteikö voisi olla omat löysänsä, mutta se mitä tässä olen sanonut on se, että huimaa muutosta hänessä on tapahtunut vuosien varrella. Parempi muutoshan tuo on, kuin leikkelisi itseään kuten monet muut näyttelijät.
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoin tällä viikolla Tárin ja The Whalen ja pidin molemmista tosi paljon. Joku täällä kaipaili leffoja, joissa vahva naispääosa - suositten Tária.
The Banshees of Inisherin pyörii ainaskin omissa lähiteattereissani.
Tar ja The Whale olivat itselleni ihan ok elokuvia.
Tar oli liian pitkäveteisesti toteutettu ja The Whale oli liian näytelmän oloinen elokuva, että noiden takia en pidä niitä huippuina elokuvina.
The Banshees of Inisherin leffaa en ole nähnyt ja mä aluksi luulin, että se on Kukkoilijoiden jatko-osa mutta ihan oma elokuvansa se sittenkin on kun otin siitä leffasta selvää.
Empire of Light (Valon valtakunta) leffassa on myös vahva roolisuoritus naispääosassa.
Tämä elokuva oli myös ehdolla Oscareissa kategoriassa: Paras kuvaus, mutta Oscarin siitä osiosta sai Länsirintamalta ei mitään uutta.
Arvelen, että tämä ketju ollaan tehty Oscareiden pohjalta, kun Everything Everywhere All at Once rohmusi siellä parhaiten palkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Banshees on Disneyllä.
Vierailija kirjoitti:
Banshees on Disneyllä.
Kappas! 22.3. tulee katsottavaksi Disney+:saan eli viikon päästä. Kiitos tiedosta!