Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Everything Everywhere All at Once

Vierailija
14.03.2023 |

Kannattaako mennä katsomaan?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Itkun aihe" kuulostaa ikävästi asian vähättelyltä. On oikeasti iso juttu, että ensimmäinen aasialaistaustainen nainen voitti pääosasta Oscarin.

Onhan se iso juttu, mutta ei oikeasti mikään ihme ettei heitä ole ollut enemmän, koska aasialaistaustaisia ylipäätään on USA:ssa jotain 5 prosenttia ja menneinä vuosikymmeninä vieläkin vähemmän.

Tätä nykyähän Oscarit on aika lailla aasialaisten leffojen juhlaa.

Follow the money. Rahoitus taitaa tulla Aasiasta.

Vierailija
42/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä oli, mutta ei kai enää missään pyöri kun noin vuosi sitten oli teattereissa?

Ärsyttää vaan Yeohin "to all girls who look like me" -kiitospuheet. Nainen on aivan älyttömän kaunis ja 60-vuotiaana paremman näköinen kuin suurin osa 30-vuotiaista.

Se tarkoitti itäaasialaisia tyttöjä ja naisia. Yksi jatkuva itkun aihe Yhdysvalloissa on sarjojen ja Hollywoodin vähäinen aasialaisedustus.

Entäs suomalaisedustus? Muutama harva suomalainen päässyt Hollywood-leffoihin, ja hekin ruumiin tai roiston rooliin.

Onhan siellä valkoisia ja blondeja vaikka millä mitalla. Suurin osa on ollut valkoisia ihan viime vuosiin asti. Eli ihan hyvin on "omannäköisiä" roolimalleja viihdeteollisuudessa suomalaisille.

Ai niin, Pamela Anderson on suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin sekava ja rasittava.

Ei ainakaan niin sekava kuin joku Interstellar. Everythingissä pysyin ihan hyvin kärryillä koko ajan.

Arvelin etukäteen, että saisi leikkauksesta Oscarin ja niinhän se sitten saikin.

Vierailija
44/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomatta aivan varmasti täyttä kurapaskaa. Taas niitä leffoja, jossa käsikirjoittaja/ohjaaja on päässyt toteuttamaan omaa tajunnanvirtaansa elokuvan keinoin, eikä lopputuloksessa ole järjen häivääkään.

Vierailija
45/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti vähemmistössä kun pidin elokuvasta? Kävin katsomassa kaksi kertaa leffassa ja nyt voisin katsoa taas. Taistelukohtaukset oli todella hyvin tehty, muistutti vähän ekaa matrixia. Ja oli hauska ja liikuttava, hyvä kemia kaikilla näyttelijöillä. Yeoh oli tehnyt ison osan stunteista itse ja muutenkin hyvä roolisuoritus.

Minä pidin myös, se oli oikeasti elokuva, josta jäi hyvä olo jälkikäteen. Mutta samalla totesin, että aika iso osa ihmistä ei ymmärrä sitä, ei pysy perässä, kun ei vaan riitä äly siihen.

Tuo oli hauska ja liikuttava (sori edellinen kirjoittaja, kirjoitin noin ja sitten tajusin, että kirjoitit saman ;-)), erilainen. Näin keski-ikäisenä naisena oli myös helpottavaa nähdä kaksi vanhempaa naista kunnon rooleissa, eikä vain tukemassa pääosaa esittävää nuorta naista/keski-ikäistä miestä. Kaikki miehet elokuvassa olivat sivuosissa tukemassa kolmen naisen elokuvaa, ja kaikilla ihmisillä pitäisi puolisona olla oma Waymond (vaikka avioeroa yrittääkin hakea...). Elokuva, joka oli tehty tosissaan, mutta ei ottanut itseään vakavasti. Ja Yeoh - rrrakastuin häneen Star Trek- sarjan pahiksena, ja hyytävä hän osaa olla hyviksenäkin.

Elokuva oli pitkä - ja sekin karsii pois niitä, joiden keskittymiskyky on gerbiilin luokkaa. Minä nautin joka minuutista. Olin varma, että elokuva ei saa Oscareita, koska tykkäsin siitä niin paljon - yleensä suosikkini eivät ole menestyneet.

Aivan samaa mieltä. Yläpeukku!

Vierailija
46/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Itkun aihe" kuulostaa ikävästi asian vähättelyltä. On oikeasti iso juttu, että ensimmäinen aasialaistaustainen nainen voitti pääosasta Oscarin.

Onhan se iso juttu, mutta ei oikeasti mikään ihme ettei heitä ole ollut enemmän, koska aasialaistaustaisia ylipäätään on USA:ssa jotain 5 prosenttia ja menneinä vuosikymmeninä vieläkin vähemmän.

Tätä nykyähän Oscarit on aika lailla aasialaisten leffojen juhlaa.

Follow the money. Rahoitus taitaa tulla Aasiasta.

No Kiina ei taatusti rahoita sitä, että esimerkiksi korealaiset elokuvat voittavat Oscareita.

EEAAO:n toinen ohjaaja on hongkongilais-taiwanilais-taustainen amerikkalainen (toinen on valkoinen amerikkalainen), käsikirjoittaja on taiwanilais-amerikkalainen, Michelle Yeoh on malesialainen. Ei oikein kuulosta sellaiselta, mitä Kiina haluaisi rahoittaa.

Vierailija
47/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tämän eilen ja olen samaa mieltä siitä että oli jotenkin rasittava sekamelska. Mutta mukana oli myös oikein hyviä action-kohtauksia ja muutaman kerran yllätin itseni nauramalla ääneen joten oli elokuvassa hyvätkin puolensa. Jamie Lee Curtisilla oli varmaan ollut hauskaa ja Waylandin hahmo oli yksi sympaattisimmista ikinä. Mutta tuskin katson tätä toista kertaa, sen verran oli raskassoutuinen tekele.

Vierailija
48/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sanoo leffan nähtyään että mahtava, maailman paras leffa, osa taas ei oikein pääse leffan maailmaan kiinni. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Pitäisi katsoa uudelleen. Onhan se jollain tavalla rikas ja värikäs pläjäys, ei itsestäänselvää tarinaa.

Vierailija
49/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myönnetään, oon sit varmaan tosikko, mutta ei naurata vaikka dildoilla taistelu. Sorry spoilaus.

Vierailija
50/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa, poikkeaa niin sanotuista romanttisista komedioista. Sitten tietää , mitä piti.

Vierailija
51/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin ihan hemmetin paljon.

Mun pitäisi hankkia siitä ihan blu ray, kun semmoinen on siitä saatavilla.

Elokuva on hullun kunnianhimoinen ja sisältää niin monensorttista toteutusta ja siitä ollaan tehty ihan naurettava ja niin överi kuin elokuva voi vaan olla. Voin kuvitella, että elokuva ei ole kaikkien makuun, kun se menee hyvänmaun rajoilla.

Vierailija
52/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis kyllä pääosan esittäjänainen, joka sai Oscarin. Ikinä en ois uskonut, että on 60!!

Vierailija
53/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tunnistanut elokuvassa oleva Jamie Lee Curtis. Niin hyvin hänet oltiin maskeerattu pois hänen omasta muotistaan.

No, en mä mikään Jamie Lee Curtisin mikään fani ole. Mä parhaiten muista siitä leffasta kivikohtauksen. Tuo elokuva oli itselleni kaikkien aikojen hämmentävin elokuva.

Mä tulkitsin, että elokuva oli tehty kuin Mother!, mutta vain kuvastamaan mielen toimintaa eikä Äiti Maata.

Vierailija
54/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tunnistanut elokuvassa oleva Jamie Lee Curtis. Niin hyvin hänet oltiin maskeerattu pois hänen omasta muotistaan.

No, en mä mikään Jamie Lee Curtisin mikään fani ole. Mä parhaiten muista siitä leffasta kivikohtauksen. Tuo elokuva oli itselleni kaikkien aikojen hämmentävin elokuva.

Mä tulkitsin, että elokuva oli tehty kuin Mother!, mutta vain kuvastamaan mielen toimintaa eikä Äiti Maata.

Juuri tuota itsekin mietin, että varmaan yhtä naurettava elokuva kuin "Mother!". Eli katsomatta jää, enää en tuhlaa aikaani vastaavaan sontaan.

Vierailija
55/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamie Lee Curtis oli pääasiassa ILMAN maskeerausta tuossa leffassa (no toki kuvaussminkki jne).  Hän oli siinä se mitä oikeastikin on - eikä tarvinnut koko ajan vetää mahaa sisään ;-)

KivikohtausKIN oli ihana, mutta tuossa elokuvassa on PALJON hyviä ja paljon loistavia hetkiä, mutta eihän se todellakaan sovi kaikille.

Vierailija
56/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuota itsekin mietin, että varmaan yhtä naurettava elokuva kuin "Mother!". Eli katsomatta jää, enää en tuhlaa aikaani vastaavaan sontaan.

Mä tykkään elokuvista sen takia paljon, kun niistä voidaan tehdä vaikka kuinka irrallisia todellisuudesta ja mitä hulluimpia mielen tuotoksia.

Hyvä sanoa elokuvia paskoiksi, kun ei ymmärretä elokuvien monimuotoisuutta. Mun mielestä se on rikkautta, kun elokuvista tehdään niin huiman erilaisia ja mä rakastan mitä hulluimpia elokuva ideoita.

Vierailija
57/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummelinkin kannattaisi tehdä uusi elokuva, jos nakkisormet ja puhuvat kivet on Oscarin arvoisia.

Joku "perintöä odotellessa" -tyylinen sketsi venytettynä toimisi, jos siihen vielä lisäisi extreme itku- ja väkivaltakohtauksia.

Vierailija
58/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huono. Lopetin elokuvien talletuksen heti tämn katomisessa. Usa huono maa.

Vierailija
59/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin siitä, ei mikään paras leffa, mutta viihdytti ja oli hauska. Ja onhan se vähän outo, mutta ihanan erilainen leffa. Lisäksi se o värikäs ja visuaalinen. Pidin myös siitä, että naiset, jopa keski-ikäiset naiset, olivat päähenkilöinä. Leffa kertoo lopulta elämän merkityksestä ja äidin sekä tyttären suhteesta. 

Ja tosiaan vielä elokuvatettereissa, kävin katsomassa muutama viikko sitten ja tiedän, että ainakin tälläkin viikolla sitä on esitetty.

Vierailija
60/84 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijoi, minusta Mother! oli todella hyvä, joten tämän perusteella taidankin käydä tämän katsomassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi