Mikä ratkaisuksi, jos lapsi ei yhtään viihdy päiväkodissa?
Henkilöstön vaihtuvuuden ja henkilöstövajeen takia päiväkodilta ei tule oikein mitään ratkaisuyrityksiä eikä ratkaisuehdotuksia siihen, että miten lapsi voisi viihtyä siellä paremmin eikä päivät olisi pelkkää itkua. Päivät ei ole liian pitkiä, vaan lapsi on siellä vain osapv. En tiedä mitä itse voisin tehdä asialle, kun kuulemma eivät voi toteuttaa niitä mitä olen ehdottanut, juuri tuon hlöstövaihtuvuuden ja pulan takia. Missään lähellä ei ole myöskään yhtään pph, jonne voisin siirtää lapsen. Neuvokaa, minulla alkaa olla vähän hätä tilanteen vuoksi.
Kommentit (23)
Vika on joko päiväkodissa tai lapsessa. En nyt sano, että lapsesi on sinänsä viallinen, vaan hänellä saattaa olla vaikeuksia sosiaalisissa tilanteissa. Olisiko joku perhepäivähoitaja parempi vaihtoehto?
Jos lapsi on jo neljä niin hänhän osaa vaikka soittaa vanhemmilleen puhelun kesken päiväkotipäivän. Pitäisi selvittää, miksi hän itkee, onko hoidossa jotain vikaa tai lapsi sairas. Itkeekö paljon myös kotona? Jos ei itse kotona niin hoidossa on jotain vikaa.
En usko hetkeäkään, että kaikki päivät on pelkkää itkua.