Mies on ruvennut dissaamaan minulle tärkeitä asioita. Mikä juttu?
Ollaan oltu naimisissakin jo vuosia, eli ei mikään tuore suhde kyseessä. Ja aina ennen mies on pikemminkin innostunut minulle tärkeistä asioista. Tyyliin jos olen sanonut, että pidän vaaleanpunaisista ruusuista, niin hän on saattanut tuoda niitä kaupasta. Tai jos olen harrastanut postimerkkeilyä, niin hän on saattanut kiinnostua niistä itsekin tai vähintään kysellä innostuneesti hienoimmista lisää.
Mutta viime aikoina hän on alkanut dissaamaan minulle tärkeitä pieniä asioita. Jos vaikka tykkään käydä hiihtämässä tietyllä ladulla niin hän saattaa aloittaa ihan tyhjästä keskustelun, että hänelle kelpaa vain ihan toisessa paikassa olevat ladut ja se missä minä käyn on huono. Olen ollut ihan että wtf miksi puhut noin. Selitystä en ole saanut. Joten mikä juttu?
Kommentit (27)
Keski-ikäisyys. Se saa miehen (ja naisenkin) toimimaan näin. Joku kyynisyys tai mikälie innostuksen loppuminen. Onko muuten ollut kiukkusempi kuin ennen tai arvostelevampi muita kohtaan? Miehilläkin on vaihdevuodet.
Onko hänellä itsellään tärkeitä harrastuksia joista nauttisi ja joissa olisi hyvä? Oletko sinä harrastusten takia paljon pois kotoa?
Jospa on kateellinen tai "mustasukkainen" ajankäytöstäsi, kokee jäävänsä paitsioon.
On aina myötäillyt sinua ja vihdoin tajunnut että myös hänellä saa olla mielipiteitä.
Mulla mies alkoi käyttäytymään noin, kun sillä oli toinen nainen. Jatkuvaa dissausta ja kritisoimista.
On huolissaan kun olet paremmassa kuosissa kuin hän ja pelkää että löydät ladulta jonkun hiihtohunksin.
Vierailija kirjoitti:
On huolissaan kun olet paremmassa kuosissa kuin hän ja pelkää että löydät ladulta jonkun hiihtohunksin.
Ei kun tämä liittyy kaikkiin pikkuasioihin. Hän saattaa alkaa vaikka jostain minun lempiruoasta sanomaan, että yök en syö ja syö vieressä jotain ihan muuta niin että varmasti huomaan, että hän dissaa sitä lempiruokaani. Joka on aina ennen kelvannut hänelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies alkoi käyttäytymään noin, kun sillä oli toinen nainen. Jatkuvaa dissausta ja kritisoimista.
En epäile toista naista, kun tuo on aina kotona.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä itsellään tärkeitä harrastuksia joista nauttisi ja joissa olisi hyvä? Oletko sinä harrastusten takia paljon pois kotoa?
Jospa on kateellinen tai "mustasukkainen" ajankäytöstäsi, kokee jäävänsä paitsioon.
Hänellä ei ole juurikaan harrastuksia. Molemmat käymme välillä hiihtämässä, mutta ei mitenkään aktiivisesti. Lisäksi minulla on kaksi harrastusta, toinen tapahtuu ihan kotona yksin vain (tyyliin tuo postimerkkeily, mutta ei ole se) ja toinen kodin ulkopuolella, mutta se ei vie paljoa aikaani.
Ap
Minun entinen teki tuota kun halusi erota. Ilmeisesti oli negatiivisia tunteita suhdetta kohtaan ja etsi asioita, joita inhota, että saisi voimaa jättää. Esimerkiksi dissasi kavereitani. Sitten alkoi inhota kissojen kanssa asumista, vaikka aluksi oli siihen suostunut. Sanoi myös kun minulla oli opiskeluhuolia, että ei hän ole tiennyt että koulu on minulle tärkeää. Eli halusi pois ja keksi typeriä asioita inhota, kun en oikeasti ollut mitenkään huono kumppani.
Ai niin ja pukeutumiseni ja meikkaamattomuuteni oli myös ongelma, vaikka ennen oli nimenomaan kannustanut luonnollisempaan ulkonäköön.
Kyllähän tuo vähän siltä kuulostaa, että suhteesta on loppunut se alun ihastusvaihe ja nyt kumppani alkaa jopa vähän ärsyttämään. Silloin kuin toinen ihminen ärsyttää, niin siinä alkaa helposti nyppimään ihan kaikki, jopa täysin viattomat ja pienetkin asiat, jotka eivät ennen vaivanneet.
Exä alkoi olemaa tuollainen myös, kai se jotain keski-iän kriiseilyä oli.
Ei kuunnellut minua ja kaikki oli paskaa.
Minä erosin, yritin toki asiasta puhua, mutta kun se negailu alkoi vaikuttamaan myös lapsiin, niin päätin että tämä oli tässä.
Ja ihan puskista tuli tämäkin ero miehelle...
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo vähän siltä kuulostaa, että suhteesta on loppunut se alun ihastusvaihe ja nyt kumppani alkaa jopa vähän ärsyttämään. Silloin kuin toinen ihminen ärsyttää, niin siinä alkaa helposti nyppimään ihan kaikki, jopa täysin viattomat ja pienetkin asiat, jotka eivät ennen vaivanneet.
Ollaan oltu yhdessä yli kymmenen vuotta, eli alkuihastusvaihekin taisi loppua jo joskus 10 vuotta sitten jo.
Tajuan kyllä, että toinen saattaa välillä ärsyttää, mutta ei kai se nyt voi ärsyttää millä ladulla käyn yksin hiihtämässä tai tykkäänkö enemmän ruusuista vai gerberoista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin minäkin luulin. Tuhansia viestejä ja kuvia netissä, muttei tapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin minäkin luulin. Tuhansia viestejä ja kuvia netissä, muttei tapaamisia.
Joku nettiromanssi vai ilman yhtään tapaamista?
No, mistäpä sitä ikinä tietää, en vain oikein jaksa alkaa epäilemään mitään. En ole erityisen mustasukkainen luonteeltani.
Ap
Päässäs on juttu