Mies on ruvennut dissaamaan minulle tärkeitä asioita. Mikä juttu?
Ollaan oltu naimisissakin jo vuosia, eli ei mikään tuore suhde kyseessä. Ja aina ennen mies on pikemminkin innostunut minulle tärkeistä asioista. Tyyliin jos olen sanonut, että pidän vaaleanpunaisista ruusuista, niin hän on saattanut tuoda niitä kaupasta. Tai jos olen harrastanut postimerkkeilyä, niin hän on saattanut kiinnostua niistä itsekin tai vähintään kysellä innostuneesti hienoimmista lisää.
Mutta viime aikoina hän on alkanut dissaamaan minulle tärkeitä pieniä asioita. Jos vaikka tykkään käydä hiihtämässä tietyllä ladulla niin hän saattaa aloittaa ihan tyhjästä keskustelun, että hänelle kelpaa vain ihan toisessa paikassa olevat ladut ja se missä minä käyn on huono. Olen ollut ihan että wtf miksi puhut noin. Selitystä en ole saanut. Joten mikä juttu?
Kommentit (27)
Ei ole tyytyväinen muttei uskalla/halua erosta puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo vähän siltä kuulostaa, että suhteesta on loppunut se alun ihastusvaihe ja nyt kumppani alkaa jopa vähän ärsyttämään. Silloin kuin toinen ihminen ärsyttää, niin siinä alkaa helposti nyppimään ihan kaikki, jopa täysin viattomat ja pienetkin asiat, jotka eivät ennen vaivanneet.
Ollaan oltu yhdessä yli kymmenen vuotta, eli alkuihastusvaihekin taisi loppua jo joskus 10 vuotta sitten jo.
Tajuan kyllä, että toinen saattaa välillä ärsyttää, mutta ei kai se nyt voi ärsyttää millä ladulla käyn yksin hiihtämässä tai tykkäänkö enemmän ruusuista vai gerberoista.
Ap
Silloin kun suhde on finaalissa voi toisessa ärsyttää kirjaimellisti ihan kaikki. Toivotaan kuitenkin, että teidän tapauksessa kyse ei ole tästä, vaan jostain muusta stressinaiheesta, jo miehesi sitten kipuilee näin.
Mun miehellä oli toinen. Meillä oli takana noin viisi yhteistä vuotta. Yhtäkkiä olin jotenkin nolo. Ihan kuin teini olisi suhtautunut äitiinsä. Jotkut englannin sanatkin, jotka lausuin väärin, miestä ärsytti. Jonkinlainen egotrippi mun miehelle tuli sen uuden suhteen myötä. Samalla hänellä vaihtui työpaikka huomattavasti parempaan. Myöskin sivusuhde oli työkuvioista. Sattuuhan näitä, mutta oli kyllä hämmentävää omalta kumppanilta kohdata tämä.
Myös kaverini alkoi pörhistelemään samalla tavalla vuosien tuntemisen jälkeen. Yksi reissu oli suorastaan huvittava, koska olin niin väärässä ja väärinlainen. Hänellä nousi jotenkin vaan kusi kans päähän. Ei ole penaalin terävin kynä tämä kaveri, joten annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Otin kyllä reissun jälkeen etäisyyttä ja jatkossa ei ole ensimmäinen reissukaveri mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies alkoi käyttäytymään noin, kun sillä oli toinen nainen. Jatkuvaa dissausta ja kritisoimista.
En epäile toista naista, kun tuo on aina kotona.
Ap
Kuinka vanhoja olette? Seniori- iässä? Eläkkeellä ja sen vuoksi aina yhdessä ja aina kotona?
Kaipaa vaihtelua.
Kannusta menemään sinne toiselle ladulle tms. Ehkä kokee ettet hyväksyisi irtiottoa tutuista rutiinista.
Anna tilaa ja kannusta löytämään omia juttuja.
Tee itsekin asioita itseksesi ja kokeile jos löydät jotain uutta.
Joskus rutiinit tappavat kiinnostuksen, parisuhde ja oma elämä kaipaa ilmaa ja tilaa.
Välimatkakin joskus auttaa muistamaan asiat jotka ovat hyvin ja ne joihin voisi tarvita pientä säätämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies alkoi käyttäytymään noin, kun sillä oli toinen nainen. Jatkuvaa dissausta ja kritisoimista.
En epäile toista naista, kun tuo on aina kotona.
ApNiin minäkin luulin. Tuhansia viestejä ja kuvia netissä, muttei tapaamisia.
Joku nettiromanssi vai ilman yhtään tapaamista?
No, mistäpä sitä ikinä tietää, en vain oikein jaksa alkaa epäilemään mitään. En ole erityisen mustasukkainen luonteeltani.
Ap
Olivat jonkinlaisia tuttuja vuosia, mutta sitten lähentyivät. Välimatkaa oli, mutta ei haitannut. Muutaman kk kesti, kunnes ns. narahtivat. Loppui siihen kuulemma. Enää ei edes kiinnosta.
Kyllä sä hänelle taisit olla, kun kerran pois halusi.