"Mitä järkeä on esimerkiksi siinä, että Yle hankkii ulkomaisia sarjoja", kysyy persujen Sebastian Tynkkynen
"Ihmiset maksavat Netflixistä, HBO:sta tai muusta vastaavasta siksi, että voivat itse valita mieluisat sarjat. Eivät he halua maksaa samaan aikaan Ylelle siitä, että se voi valita ulkomaisten sarjojen joukosta omasta mielestään suomalaiselle sopivat"
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/PoytakirjaAsiakohta/Sivut/PTK_61+2022…
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos se yle maksaa nykyään vuodessa per nuppi?
Maksimi 163 euroa.
Eli kun nuo rahat annetaan jokaisen itse vapaasti käytettäväksi, saa jokainen halukas katsottavakseen just niitä ohjelmia mitä haluaakin katsoa, jos siis tahtoo sen rahansa ohjelmiin laitella.
Yleveron maksimi tosiaan 163 euroa ja hieman yli 20 000 euroa tienatessaan menee koko summa. Jos tulot vaikkapa 15 000 euroa niin maksaa vuodessa 25 euroa ja 14000 euron tuloilla nolla euroa.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin nähdä vanhoja hyviä kotimaisia sarjoja. Ei aina Metsoloiden ja Kotikadun uusintaa. 1980-2010 on tehty jos minkalaista kotimaista sarjaa, näytettäis niitä enemmän uusintoina.
Yle areena ja löytyy paljon vanhoja sarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Yleveron maksimi tosiaan 163 euroa ja hieman yli 20 000 euroa tienatessaan menee koko summa. Jos tulot vaikkapa 15 000 euroa niin maksaa vuodessa 25 euroa ja 14000 euron tuloilla nolla euroa.
Tuo on todella epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksimi 163 euroa.
Eli kun nuo rahat annetaan jokaisen itse vapaasti käytettäväksi, saa jokainen halukas katsottavakseen just niitä ohjelmia mitä haluaakin katsoa, jos siis tahtoo sen rahansa ohjelmiin laitella.
Reilu kymppi kuukaudessa niin ei sillä kovin kummoisia suoratoistopalveluja hankita jos Yle jäisi pois. Lisäksi todella iso osa katsojista ei maksa mitään tai vain pienen osan summasta. Heiltä jäisi siis kaikki pois jatkossa.
Tynkkynen luulee että joka jampan ja mummon mökissä näkyy Netflix ja HBO ja Viasat jne....hän on täysin vieraantunut todellisuudesta. Haluammeko maksaa palkkaa moiselle hölmölle. Mitä järkeä siinä on?
Sebu tahtoo Suomeen Fox-news tyyppisen rehellisen tiedotuskanava.
Yle on ihmisen paras ystävä. Uutiset viittomakielellä ja saameksi, hyvät lastenohjelmat, vanhat kotimaiset leffat, joita vanhat tykkää katsoa jne. Mikä maksukanava ne korvaisi?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin nähdä vanhoja hyviä kotimaisia sarjoja. Ei aina Metsoloiden ja Kotikadun uusintaa. 1980-2010 on tehty jos minkalaista kotimaista sarjaa, näytettäis niitä enemmän uusintoina.
Ylelle saa laittaa ohjelmatoiveita: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/05/04/ohjelmatoiveeni-miten-se-etenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella epäreilua.
13,58 euroa kuukaudessa. Mielummin otan 40 000 euron palkkatulot ja maksan yleveroa 163 euroa kuin kituuttaisiin vaikkapa 14 000 euron vuosituloilla ja saisin siitä ilosta yleveron anteeksi.
Kokoomus alast niin rahaa ei mene enää ylelle...
Uutisten ja dokumenttien lisäksi ne Ylen ulkomaiset sarjat on ainoata sisältöä, jota Yleltä käytän. Minulle toki sopii, ettei Yle niitä enää hanki ja katson ne niistä suoratoistopalveluista, jos sillä on merkittävä vaikutus Yle veroon, eikä Yle tunge säästyneitä rahoja joidenkin Putous-näyttelijöiden ja Janne Katajan sarjavirityksiin.
Lisäksi ainoa tv-yhtiö Suomessa, joka tarjoaa kiinnostavaa elokuvatarjontaa on Yle.
En tiedä, kuinka kalliita BBC:n laatusarjojen hankinta Ylelle on, mutta veikkaan, ettei ne valtavan kalliita ole. Molemmat valtion mediayhtiöitä. HBO:n laatusarjoja tuli Yleltä, katson ne nykyisin HBO:lta. Ei tulisi mieleenkään katsoa niitä mainoksilla pätkittynä joltain mainosrahoitteiselta kanavalta. Mainokset pilaa niin elokuvat ja tv-sarjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksimi 163 euroa.
Reilu kymppi kuukaudessa niin ei sillä kovin kummoisia suoratoistopalveluja hankita jos Yle jäisi pois. Lisäksi todella iso osa katsojista ei maksa mitään tai vain pienen osan summasta. Heiltä jäisi siis kaikki pois jatkossa.
Sillä samalla hinnalla saa jo vaikka mitä palveluja osteltua (curiosity streamin saa halvimmillaan jollain 15eurolla vuodeksi esimerkiksi), ja mikään ei tosiaan estä nytkään katsomasta ilmaisia ohjelmia, mitä on pelkästään youtubessakin enemmän kuin kenenkään elinikään riittää tunteja.
Keneltäkään ei jäisi siis mitään pois, mitä haluaa katsoa, erona vaan entiseen olisi, että sitten jokainen maksaisi vain siitä mitä itse tahtoo nähdäkin, eikä mistään muista jutuista, ei itselleen saati muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Yleltä tulee kaikkein parhaat sarjat. Miksi persut haluaa kurjistaa ihmisten elämää? En todellakaan jaksa katsoa mainoskanavien roskaviidettä.
Et ole opetellut lukemaan? Lue aloitus ajatuksen kanssa. Toki ymmärrän, että haluat olla tahallaanväärinymmärtäjien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylelle saa laittaa ohjelmatoiveita: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/05/04/ohjelmatoiveeni-miten-se-etenee
Monesti toiveet menevät läpi :)
Ihanaa, että edes jotain voi katsoa ilman mainoksia!!
Vierailija kirjoitti:
Ylehullu taas vauhdissa😅🤣😂
Miksi pilkkaat mielenterveysongelmaisia? Haukutko myös niitä, joilta puuttuu raaja tai jotka ovat eri värisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi elää toivomusten varassa, kun voi aivan hyvin vaan maksaa siitä mitä haluaa katsoakin?
Vierailija kirjoitti:
Keneltäkään ei jäisi siis mitään pois, mitä haluaa katsoa, erona vaan entiseen olisi, että sitten jokainen maksaisi vain siitä mitä itse tahtoo nähdäkin, eikä mistään muista jutuista, ei itselleen saati muiden puolesta.
Ylen tarkoitus on palvella suomalaisia monipuolisesti, ei vain sujuvasti suoratoistopalveluita käyttäviä nuoria. Sinun mielessäsi keskiverto suomalainen on varmaan kolmekymppinen diginatiivi mies, ja tälle katsojatyypille omainen mediakulutus olisi yleistettävissä joka pirtin mummoon ja lapseen. Ei ole.
sitä te vasurit voitte miettiä! Mutta varokaa vaarallisia ajatuksia, niitä ajattelemalla teidän täytyy canceloida itsenne