Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaahan, jos 3-vuotias on vaipoissa, niin mikä tuossa asiassa on SE mikä teitä vaivaa?

Vierailija
24.11.2006 |

Ei suinkaan se että kun meidän lissukka oppi 2-vuotiaana tai aiemmin, niin muidenkin täytyy?

*ei ymmärrä*

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristöä ja vaipoista tulevia jätevuoria.

Muuten uskon todellakin, että kyseessä on vain tarve tuoda esille juuri se, kuinka meidän Jade-Zoe-Marketta oppi kuivaksi jo 13-kuisena.

Vierailija
2/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietittiin syitä siihen, että suomalaisilla lapsille on tutkitusti huonompi itsetunto ja he ovat masentuneempia kuin muut pohjoismaalaiset ikätoverinsa. Tutkija piti suurimpana syynä sitä, että Suomessa on hirveä tarve itsenäistää lapset aikasin, eikä siinä vielä kaikki vaan että jos lapsi on muka jotenkin ikäänsä nähden " lapsellinen" niin sitä pidetään todella häpeällisenä ja pahana.

Kakkonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ilman vaippoja 9 kk ajan, käy itse vessanpyntyllä, pyyhkii pisun jälkeen itse (kakan jälkeen autetaan), vetää, ja pesee kätensä.

Tuntuu vaan jollain lailla tosi koomiselta, että joku vaihtaa samanikäiselle tai vanhemmalle vielä vaippoja. Sekin tuntuu oudolta, jos tuonikäinen ei kävele senttiäkään vaan istuu aina rattaissa, tai lussuttaa vielä tuttia...

En ole koskaan arvostellut tai haukkunut vanhempia, joiden 3v on vielä vaipoissa, saatikka leuhkinut sillä että oma lapseni on ollut jo kauan vaipaton. Ymmärrän kyllä, että kaikkien lasten elimistö ei vielä ole valmis vaipattomuuteen 3v iässä, ja pidänkin fiksuna vaippojen käyttämistä jos pissavahinkoja sattuu ilman niitä monta kertaa päivässä (ekoina päivinä se on normaalia, mutta viikkotolkulla ei).

Mutta sitä en ymmärrä, miksi joidenkin vanhempien mielestä ei vielä ole mikään kiire aloitella pottaharjoittelua, vaikka lapsi on jo yli 3-vuotias. Miksi ei voi edes harjoitella?

Vierailija
4/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi oppii itse kuivaksi alle 2-vuotiaana niin hienoahan se on!. Mutta kaikki eivät siihen kykene, monet vielä tarvivat ne vaipat 3-vuotiaana ja Suomessa aivan toisin kuin esim Ruotsissa/Norjassa tätä pidetään aivan tavattomana ja kauheana.

Vierailija
5/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim toi kutosen kertomus. MIKÄ siinä haittaa jos ei harjoitellakaan? Huolettaako sua isä, äiti tai lapsi vai onko se susta vaan niin outoa ettet kestä?

t: ei-ap jonka lapset ei vielä harjoittele pottailua, 1v9kk ja 1kk...

Vierailija
6/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsen täytyy antaa kasvaa ja kehittyä, väkisin vaipoissa pitäminen (ja sitähän se on, jos ei edes tarjota mahdollisuutta kokeilla pottailua) on lapsen normaalin kehityksen estämistä. Kuten myös se, että syöttää aina 3-vuotiasta lasta eikä edes anna tämän yrittää syödä itse.

T:6

Vierailija:

Siis esim toi kutosen kertomus. MIKÄ siinä haittaa jos ei harjoitellakaan? Huolettaako sua isä, äiti tai lapsi vai onko se susta vaan niin outoa ettet kestä?

t: ei-ap jonka lapset ei vielä harjoittele pottailua, 1v9kk ja 1kk...

Vierailija
7/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erilaisia, vaikka itse toimisit samoin joka lapsen kohdalla. Joku vaan ei opi kuivaksi niin nopeasti kuin joku toinen. Tämän huomaa, kun on useampi lapsi kasvatettuna...

Vierailija
8/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tossa kolmosen kommentissahan se kiteytyi: 3-vuotias on niin iso! Siis voi luoja, iso?? Kun omat lapsesi ovat murrosiässä niin kyllä tuntuu 3-vuotias hurjan isolta joo.

Jäteongelma kai se on se mitä minä ajattelen. Suurimmalla osalla on just toi että " kun minun lapseni teki sitä ja tätä sillon ja tällön niin on aivan omistuista jos toinen lapsi tekee näin ja näin" .

Vierailija
9/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella en voi päteä kun se on vielä vauva :) Tunnen yhden 3-vuotiaan joka tekee aina vaippaan, ja minusta se on kurjaa juuri sen lapsen kannalta. Lapsi sanoo joskus että pissittää, mutta äiti vaan toteaa että vaippaan vaan... Mun on vähän paha tuomita ketään kun ei koskaan tiedä miten itsellä käy :)

Vierailija
10/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuo ole kuitenkin häviävän pieni osa, joka ei ANNA lapsensa käydä potalla/pöntöllä.

Suurimmassa osassa lapsi kieltäytyy potasta, ei halua olla ilman vaippaa.

Vierailija
11/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Herää ajatus onko lapsi terve.

3. Onko vanhemmat laiskoja.

4. Ärsyttää kuvottava kun lapsi paskoo housuunsa.

5. Vaippavuori jonka tuonikäinen on ehtinyt saada aikaiseksi.

6. Onpa jollain varaa heittää rahaa roskikseen.

7. Haluaako vanhemmat pitää lastaan edelleen vauvana ja onko perheessä muuta kummallista ja outoa.

8. Saako vanhemmat jotain kiksejä tästä ja käyttävätkö " leikeissään" itsekin vaippoja.

9. Ovatko siis pervoja, on lopputulema tässä ajatusketjussa.

Vierailija
12/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivät osaa opettaa isoa lasta potalle!!

Hyi vittu mitä juttuja!

Vierailija
13/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellään kaikki ihan kohdallaan... Todellakin!!

Olet itsekäs ihminen, jolla on äärimmäisen kapea maailmankatsomus.

Vierailija
14/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatatte juuri noita yhden mainitsemia lapsi, joilla huono itsetunto ja joilla riski sairastua masennukseen.

Ottakaa nyt herran jestas tosissanne nuo tutkimukset! Ja antakaa lasten olla lapsia!

Vierailija
15/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin väkisin tulee mieleen, että vanhemmat pitävät vielä ihan vauvana, eivätkä ymmärrä, että lapsi kasvaa ja kehittyy aika nopeasti noina ikävuosina..

Vierailija
16/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
17/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2. Herää ajatus onko lapsi terve.

3. Onko vanhemmat laiskoja.

4. Ärsyttää kuvottava kun lapsi paskoo housuunsa.

5. Vaippavuori jonka tuonikäinen on ehtinyt saada aikaiseksi.

6. Onpa jollain varaa heittää rahaa roskikseen.

7. Haluaako vanhemmat pitää lastaan edelleen vauvana ja onko perheessä muuta kummallista ja outoa.

8. Saako vanhemmat jotain kiksejä tästä ja käyttävätkö " leikeissään" itsekin vaippoja.

9. Ovatko siis pervoja, on lopputulema tässä ajatusketjussa.

Vierailija
18/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä liikaa kärjisti tuon perversio-asian kanssa, tuskin moni tuota ajattelee. Mutta nuo muut kohdat ihan osuvat.

Vierailija
19/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSE haluaa sen vaipan. Sitä paitsi jossain paperseissa ei pissat tunnu vaikka olis ihan täynnä. Suurta osaa lapsista ei myöskään kiusaa kakkavaipat ollenkaan.

Vierailija
20/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaaseen verrattuna 3-vuotias on jo iso! Kuinka moni meistä harsovaippa -lapsista on aikoinaan muka vielä 3-vuotiaana tehnyt tarpeensa vaippoihin? Ei ole ajansaatossa pienet lapset mielestäni taantuneet siten, että peräti 4-vuotiaalla olisi jokin kumma syy miksi vain vaippaan voi kakata.

Ja kyllä, minua eniten ihmetyttää juuri se jätevuoren kasvattaminen ja rahantuhlaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi