Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun suunnitellaan eläkeuudistuksia, eläkeiän nostoja ja määrän heikennyksiä, miksi ne kohdistuvat vain työelämässä oleviin eikä hyvää eläkettä jo saaviin aikaisin eläköityneisiin?

Vierailija
14.03.2023 |

Miten työikäiseltä voi aina vain leikata mutta jo eläkkeelle ehtineet ovat turvassa? Heillä on jo asuntolainat ja muut maksettu ja eläkkeelle päästy aiemmin ja paremmilla ehdoilla.

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka on eläkkeellä jo niin ne saa sen eläkkeen minkä saa.

Vierailija
162/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmän varsin hyvän taloudellisen lähtötilanteen takia sekä nuoret että vanhemmat voivat tällä hetkellä nukkua yönsä rauhassa. (Eläketurvakeskus)

Niin osa eläkepariskunnista saa 4000 netto, kun 4 hengen lapsiperheet 2500 netto, vaikka toinen raataa 40 tuntia viikossa vuorotöissä kaupassa ja asutaan vuokrakolmiossa. Lapsilisät on jo tuossa summassa mukana. Ei paljon lohduta ja ahtaasti asuminen

En tule hoitamaan enkä auttamaan ainuttakaan eläkeläistä, se on varma.

Taas populistinen ääriesimerkki. Kuinka moni eläkepariskunta saa noin paljon eläkettä? Suurin osa eläkeläisistä elää hyvin pienillä tuloilla.

Mun faija saa yksin yli 4000 ja alle kolmen tonnin eläkeläisiä en edes tunne. Helppo elämä jne.

Niin ja nuorempi sukupolvi maksaa korkeaa vuokraa ja moni eläkeläinen pientä vastiketta.

Siksi työmarkkinatuella töissä käyvät leikkaavat itse hiusten latvat ja tekevät letin.

5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja palvelualaa ja kaupan alaa ajetaan alas kovalla kädellä.

Luuletko että eläkeläiset sai ne asuntonsa ilmaiseksi?Ne on maksettu kovalla työllä.Hommaa itsekin ja lopeta se iänikuinen itku muiden omaisuudesta.

Mun mielestä ainoa itkun aihe on se, jos kivalla työllä ansaitut rahat ei mene omille lapsille ja lapsenlapsille, vaan johonkin kankkulankaivoon tai älyttömään tuhlaukseen vanhuusiällä. Jotkut vanhukset joutuu jopa huijatuksi rikollisin keinoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äs dee pee ajoi vain boomerien etua.

Niillä isot eläkkeet.

Sen sijaan 0...55 v vuotiailla tulee olemaan paljon pienemmät eläkkeet.

Ja joutuu raatamaan pidempään.

Eli äs dee pee on syyllinen.

Jokainen eläkkeelle jäävä ikäluokka on ainakin tähän asti saanut keskimäärin korkeampaa eläkettä kuin edellinen. Nyt eläköityvillä mediaani eläke on jo yli 2400€, kun se esim 1950-syntyneillä on 1700€.

Puolisoni saa 2400 brutto palkkaa kaupan alalla, kun tekee 40 tuntia viikossa vuorotyötä ja on esimies.

Sehän on hyvä palkka,mikä oli pointti?Luuletko että ikänsä kaupassa tai muualla palvelualalla työskennelleet saavat 2400 eläkkeitä?

Netto 1700 ja 2 lasta elätettävänä.

Vierailija
164/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmän varsin hyvän taloudellisen lähtötilanteen takia sekä nuoret että vanhemmat voivat tällä hetkellä nukkua yönsä rauhassa. (Eläketurvakeskus)

Niin osa eläkepariskunnista saa 4000 netto, kun 4 hengen lapsiperheet 2500 netto, vaikka toinen raataa 40 tuntia viikossa vuorotöissä kaupassa ja asutaan vuokrakolmiossa. Lapsilisät on jo tuossa summassa mukana. Ei paljon lohduta ja ahtaasti asuminen

Taas populistinen ääriesimerkki. Kuinka moni eläkepariskunta saa noin paljon eläkettä? Suurin osa eläkeläisistä elää hyvin pienillä tuloilla.

Mun faija saa yksin yli 4000 ja alle kolmen tonnin eläkeläisiä en edes tunne. Helppo elämä jne.

Niin ja nuorempi sukupolvi maksaa korkeaa vuokraa ja moni eläkeläinen pientä vastiketta.

Siksi työmarkkinatuella töissä käyvät leikkaavat itse hiusten latvat ja tekevät letin.

5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja palvelualaa ja kaupan alaa ajetaan alas kovalla kädellä.

Luuletko että eläkeläiset sai ne asuntonsa ilmaiseksi?Ne on maksettu kovalla työllä.Hommaa itsekin ja lopeta se iänikuinen itku muiden omaisuudesta.

Ei me nuoret saada lainaa ja 1000 netto eläkkeellä voit joutua maksamaan naapureiden yhtiölainoja siinä missä muutkin osakkaat.

Nyt on yt-neuvotteluita, kun ihmiset ei kuluta.

Nuoret saa aivan hyvin lsinaa vaikka sinä et saa.Mene töihin niin saat sinäkin.

Vierailija
165/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me nuoret saada lainaa ja 1000 netto eläkkeellä voit joutua maksamaan naapureiden yhtiölainoja siinä missä muutkin osakkaat.

Jep, nuo lainat jaetaan kaikkien osakkaiden kesken. Hyvätuloinen lääkäri ja 1000 netto saava eläkeläinen maksaa yhtä paljon naapurien lainoja.

Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin myös eläkeläinen menettää asuntonsa.

Ihmiset ovat vähentäneet ostoksia ja parturissa ja ravintoloissa käyntiä. Yt-neuvotteluita on käynnissä.

Kyllä, moni nyt omistusasunnossa asuva eläkeläinen kuolee vuokra-asunnossa haukuttuna vuokralaisena. Ei jää perintöä ja 40 vuotta töissä meni hukkaan.

Kannattaisi vaan mennä ostamaan vaatteita, parturiin ja ravintolaan lounaalle. Työttömät kun ei pysty, mutta meillä vaihtuu vain vuokra-asunto, jos taloyhtiö menee konkurssiin.

Vierailija
166/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lainaa. Tuttu on ollut kaupassa 5 vuotta vakituisena, palkka 2400 brutto, ei tipu lainaa.

Vierailija
167/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos taloyhtiö menee konkurssiin niin vuokralaiselle ei jää velkaa vain vuokra-asunto täytyy vaihtaa.

Vierailija
168/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kärjistäen, leikataan lapsilisistä, siirretään säästö eläkeyhtiöihin.

Ongelma ratkaistu. En enää itse, lapseni saa lapsilisiä joten sopisi minulle 🤣 Leikataan asumistukea, en ole koskaan saanut, tämä lista on loputon mistä kaikesta voidaan leikata ja samoin leikkausten vastustajien argumentit on ihan hyviä, koska leikkaukset voivat koskea heidän saamiaan etuuksia.

Mutta eläkkeisiin ette koske, koska minustakin tulee kymmenen vuoden sisällä eläkeläinen 🤗

Vierailija
169/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kärjistäen, leikataan lapsilisistä, siirretään säästö eläkeyhtiöihin.

Ongelma ratkaistu. En enää itse, lapseni saa lapsilisiä joten sopisi minulle 🤣 Leikataan asumistukea, en ole koskaan saanut, tämä lista on loputon mistä kaikesta voidaan leikata ja samoin leikkausten vastustajien argumentit on ihan hyviä, koska leikkaukset voivat koskea heidän saamiaan etuuksia.

Mutta eläkkeisiin ette koske, koska minustakin tulee kymmenen vuoden sisällä eläkeläinen 🤗

Ja taloyhtiö jossa asut menee konkurssiin ja sinulle jää 40 000 putkiremonttilainaa.

Vierailija
170/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos taloyhtiö menee konkurssiin niin vuokralaiselle ei jää velkaa vain vuokra-asunto täytyy vaihtaa.

Omistusasujat tappelevat rappukäytävässä taloyhtiön konkurssista, vuokralainen kantaa tavaransa autoon ja sanoo ädjöö

Vierailija
171/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raippaverosta on ihan turha valittaa, eläkkeestä ei mene työeläkemaksua joka on 7,15% tai 8,65% palkasta. Eli käteen jää samansuuruisesta eläkkeestä enemmän kuin palkasta.

Jos tulee eläkekatto ilman eläkemaksukattoa, jään heti pois töistä. En aio jatkaa verojen tai eläkemaksujen maksamista, jos en itse saa mitään siitä (olen jo 50-vuotiaana tienannut aika riittävän eläkkeen ja pärjään työttömyyskorvauksella ja säästöillä eläkeikään asti).

Mielestäni indeksikorotukset voisi toistaiseksi jäädyttää. Nytkin eläkeläiset saivat messevät inflaatiokorotukset, kun palkansaajat jäävät nuolemaan näppejään parin prosentin korotuksilla.

Vierailija
172/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raippaverosta on ihan turha valittaa, eläkkeestä ei mene työeläkemaksua joka on 7,15% tai 8,65% palkasta. Eli käteen jää samansuuruisesta eläkkeestä enemmän kuin palkasta.

Jos tulee eläkekatto ilman eläkemaksukattoa, jään heti pois töistä. En aio jatkaa verojen tai eläkemaksujen maksamista, jos en itse saa mitään siitä (olen jo 50-vuotiaana tienannut aika riittävän eläkkeen ja pärjään työttömyyskorvauksella ja säästöillä eläkeikään asti).

Mielestäni indeksikorotukset voisi toistaiseksi jäädyttää. Nytkin eläkeläiset saivat messevät inflaatiokorotukset, kun palkansaajat jäävät nuolemaan näppejään parin prosentin korotuksilla.

Eläkeläisillä onkin nyt vastuu ostaa vaatteita, elektroniikkaa, käydä partureissa ja ravintoloissa, jotta taloyhtiöt ei mene konkurssiin.

Vierailija
173/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisillä onkin nyt vastuu ostaa vaatteita, elektroniikkaa, käydä partureissa ja ravintoloissa, jotta taloyhtiöt ei mene konkurssiin.

Tosin osa on ehtinyt aloittaa jo yt-neuvottelut, että.....

Vierailija
174/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin Sinun palkkaasi ei alenneta, jos työtehtävät eivät muutu. Yksinkertaisesti saavutettua etua ei vaan voi ottaa pois. Eikös tämä ole aika selvää, jopa Sinulle?

Vierailija
175/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille, joita on ennätysvähän, ei riitä koulukirjoihin rahaa. 90-luvun koulusäästöistä ei koskaan palattu aiemmalle tasolle.

Lapsiin ei ole rahaa.

Vierailija
176/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti että nyt eläkkeelle jäävillä keskimäärin eläke on 2400. Monilla työssä käymisestä ei saa vastaavaa ja kulut on suuremmat, kun asunnot on maksamatta, koko perheen harrastukset ja työmatka-autoilu pitää maksaa.

Vierailija
177/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti että nyt eläkkeelle jäävillä keskimäärin eläke on 2400. Monilla työssä käymisestä ei saa vastaavaa ja kulut on suuremmat, kun asunnot on maksamatta, koko perheen harrastukset ja työmatka-autoilu pitää maksaa.

ai JOKU kirjoitti

siinäpä sitä faktaa kerrakseen

pelkkää v tun HÖNÖilyä, tuon syöpäläisen trollausta

Vierailija
178/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullamössöillä ei ole edes alkeelliset perusasiat selvillä.

Eläkkeiden verotus on korkeampi kuin palkkojen verotus!

Mutta eespäin, väki voimakas ja joukolla huonontamaan omia eläkkeitään.

Vierailija
179/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lainaa. Tuttu on ollut kaupassa 5 vuotta vakituisena, palkka 2400 brutto, ei tipu lainaa.

Hönö vielä hönömpi ukko = Tuttu

eikä tuo idiootti pariskunta uskaltaisi lainaa ottaa, vaikka sitä tarjottaisiin

tietävät olevansa vajaita peräkammarin asukkeja

joiden älynlahjoilla ei taloutta ja tulevaisuutta suunnitella

nuo 50v lähestyvät sisäsiittoiset ummikot lilluvat omissa kateusliemissään katkerina loppuun asti

Vierailija
180/182 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin osa eläkepariskunnista saa 4000 netto, kun 4 hengen lapsiperheet 2500 netto, vaikka toinen raataa 40 tuntia viikossa vuorotöissä kaupassa ja asutaan vuokrakolmiossa. Lapsilisät on jo tuossa summassa mukana. Ei paljon lohduta ja ahtaasti asuminen ahdistaa.

Kyse on valinnoista, kyvykkyydestä, kompetenssista ja kapasiteetista. Ihan samat mahdollisuudet sinulla ja miehelläsi on ollut. Terveisin eläkeläispariskunta N68 & M64 ja eläketulo 7.800 e/kk nettona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi