Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kiusaaja kiusaa?

Vierailija
13.03.2023 |

Näin pahimman kiusaajani viime viikolla kaupassa ja pisti ajattelemaan. Miksi hän käyttäytyi aikanaan minua kohtaan niin? Olin tuolloin teini-iässä. Kiusaamisesta aikaa 15 vuotta ja asia nousi pintaan kiusaajan nähtyäni. Hän oli oman perheensä kanssa ja minä omani.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on määrin peto, joka se kiusaa lajitoveriaan kekseliäästi missä tahansa ja myös tappaa heitä. Esim emo poikasensa.

Vierailija
42/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on määrin peto, joka se kiusaa lajitoveriaan kekseliäästi missä tahansa ja myös tappaa heitä. Esim emo poikasensa.

Ihmisiltä tuntuu tämä unohtuvan, että ihminen on eläin ja elän maailmassa vallitsee viidakon lait, vahvat voittaa ja heikot häviää. Itse keksinämme ideologiat ei poista sitä miten luonto on tarkoittanut asioiden olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siks ku sillä on paha olla.

Mä en usko tähän paha olo -teoriaan ollenkaan. Usein ne on just kiusaajat jotka parhaiten menestyy tässä elämässä.

Menestyminen ja paha olo eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
44/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun on tyhmä tai kateellinen tai yleensä molempia.

Vierailija
45/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisten tutkimusten mukaan ns. kiusattu on erittäin usein itse syypää.

Mitä nämä syyt olisi?

Kannattaisi lukea muutakin kuin vain aihe vapaata.

Vierailija
46/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on sitten heikko puolustus, olettavat että muut lajitoverit ovat aina ystävällismielisiä. 

Vierailija
47/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä syyt olisi?

Esim koskelan tapauksessa kiusattu oli nepsy. Sairautensa takia hän aina ja aina vaan hakeutui kiusaajien seuraan joilla sitten taas oli viitteitä persoonallisuuushäiriöstä.

Vierailija
48/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia on analysoitu vaikka kuinka paljon. Pitäisi ehkä myös tutkia asiaa kiusatun kannalta. Ei ketään kuitenkaan syyttä kiusata.

Vierailija
49/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun on tyhmä tai kateellinen tai yleensä molempia.

Ei pidä paikkaansa. Useat kiusaajat päinvastoin ovat älykkäitä ja nauttivat siitä vallantunteesta, minkä toisen ihmisen henkinen hakkaaminen saa aikaan. Siis jos nyt ei puhuta jostain ala-asteen lumipesuista.

Vierailija
50/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä kiusaajat ei kestä poikkipuoleista sanaa itsestään. He kuvittelevat että heillä on oikeus tehdä ja sanoa. Paras on vaan haistattaa pas*at heille. 

Vierailija
51/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä syyt olisi?

Esim koskelan tapauksessa kiusattu oli nepsy. Sairautensa takia hän aina ja aina vaan hakeutui kiusaajien seuraan joilla sitten taas oli viitteitä persoonallisuuushäiriöstä.

Eli ns heikkoaines kohtasi.

Vierailija
52/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkikioskin jonossa pahoinpitelevät miehet ainakin ovat piilohomoja, jotka eivät uskalla muuten koskea mieheen, mutta nauttivat tapellessa miehen kosketuksesta

Vierailija
53/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nämä kiusaajat ei kestä poikkipuoleista sanaa itsestään. He kuvittelevat että heillä on oikeus tehdä ja sanoa. Paras on vaan haistattaa pas*at heille. 

Yläasteeni ope sanoi aina, että kiusatut ovat liian tosikoita.

Vierailija
54/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bemarikuskit kiusaavat liikenteessä muita, koska ovat ahdistuneita pienestä pippelistään.

Vierailija
55/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajia on analysoitu vaikka kuinka paljon. Pitäisi ehkä myös tutkia asiaa kiusatun kannalta. Ei ketään kuitenkaan syyttä kiusata.

kiusaamiseen saattaa vaikuttaa joukko asioita, jotka selittävät sen. Jos kyse on normaalista ristiriitatilanteesta, niin aluksi voisi tutkia esimerkiksi osapuolten vuorovaikutustaitoja. On haitallista, opetetaan pienestä pitäen olemaan uhreja tai tarkkailemaan asioita uhrin näkökulmasta. Tällainen ajatusmalli pitää kiusatut nimenomaan altavastaajina, koska uhrin asemasta on aika vaikeaa tehdä mitään.

Vierailija
56/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiusaamiseen saattaa vaikuttaa joukko asioita, jotka selittävät sen. Jos kyse on normaalista ristiriitatilanteesta, niin aluksi voisi tutkia esimerkiksi osapuolten vuorovaikutustaitoja. On haitallista, opetetaan pienestä pitäen olemaan uhreja tai tarkkailemaan asioita uhrin näkökulmasta. Tällainen ajatusmalli pitää kiusatut nimenomaan altavastaajina, koska uhrin asemasta on aika vaikeaa tehdä mitään.

Miten voi nähdä arvon toisessa ja itsessään, jos kokee olevansa alituiseen uhriasemassa?

Vierailija
57/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatteja ja sosiopaatteja riittää. Pitäisi lopettaa heidät kuin kärsivät eläimet, jos eivät pysy poissa pahanteosta. 

Vierailija
58/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajille pitää tarjoilla heidän omaa lääkettään ja tuoda kiusaaminen julki.

Vierailija
59/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiltä tuntuu tämä unohtuvan, että ihminen on eläin ja elän maailmassa vallitsee viidakon lait, vahvat voittaa ja heikot häviää. Itse keksinämme ideologiat ei poista sitä miten luonto on tarkoittanut asioiden olevan.

Tämä on asetelmaltaan totta, mutta nykyinen tilanne on hieman nurinkurinen ja on saanut huomata mm. että nykyään monet pahimmista somekiusaajista ovat niitä kaikkein surkeimpia rääpäleitä livenä nähdessä. Ainoastaan teknologia sallii heidän olla jollain valtatripillä virtuaalimaailmassa. Ainakin siihen saakka kunnes heidän identiteettinsä paljastuu väärällä ihmiselle.

Vierailija
60/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Esihistoriasta lähtien laumalle haitalliset oudot yksilöt on pyritty karsimaan pois. Nykyään tietysti ei käytetä niin brutaaleja keinoja kuin 10000 vuotta sitten.