Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kiusaaja kiusaa?

Vierailija
13.03.2023 |

Näin pahimman kiusaajani viime viikolla kaupassa ja pisti ajattelemaan. Miksi hän käyttäytyi aikanaan minua kohtaan niin? Olin tuolloin teini-iässä. Kiusaamisesta aikaa 15 vuotta ja asia nousi pintaan kiusaajan nähtyäni. Hän oli oman perheensä kanssa ja minä omani.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen oli mm. Nimittelyä ja ulkonäön arvostelua. Muistan vieläkin , kuinka hän sanoi, että näytän Barbielta ja kuinka heidän luokan pojat myös pitävät minua r umana.

Jos joku kehuu minua kauniiksi, tulee kiusaajan kommentit mieleen.

Joskus mietin, että näkisipä kiusaaja vihkikuvani, jolloin tunsin olevani niin kaunis.

Vierailija
22/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko itsekään, että kiusaajalla on aina vain paha olla. Kyllä siinä taustalla on jotakin muuta myös lisänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYY MAMII YHYY ISOT TYTÖT KIUUUSAAA😩😫

Vierailija
24/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisten tutkimusten mukaan ns. kiusattu on erittäin usein itse syypää.

Vierailija
25/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä syyt olisi?

Vierailija
26/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajalla on huono ja puutteellinen persoonallisuus. Hän varmasti tietää sen itsekin.

Vierailija
27/101 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kotikasvatuksella on iso merkitys. Jos vanhemmat käyttäytyvät lapsiaan kohtaan laiminlyövästi, ovat mahdollisesti narsisteja niin tyyli tarttuu varmasti lapsiinkin.

Vierailija
28/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pahin kiusaajani teini-iässä sairastui vakavasti ensimmäisen lapsensa syntymän jälkeen. Hän selvisi, mutta kieltämättä sitä silloin mietti, että jokin karma

Vierailija
29/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen näki teininä mistä se kiusaaminen johtuu. Kiusaajan perhe ei useinkaan välittänyt missä liikutaan ja mitä tehdään iltaisin kavereiden kanssa. Nythän sen huomaa aikuisena, mitä näistä kiusaajista on tullut. Ei juuri mitään. Asun tällä hetkellä omakotitalossa ja vanhan kiusaajani lapsuuden koti on samalla kadulla. Katselen kun hän liki päivittäin ajaa vanhempiensa luokse rämällä autollaan hengailemaan.

Vierailija
30/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada manipuloida, muuten ei koe elävänsä.

Vierailija
31/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei estä kiusaamasta, eikä siitä saa kunnon rangaistusta.

Vierailija
32/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ovat itse kokeneet pahaa muilta ihmisiltä.

Vierailija
33/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiataidottomat voivat kiusata ilman että tietävät kiusaavansa. Mun kiusaaja oli tälläinen.

Vierailija
34/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ja rikoksen uhri on tietysti erittäin usein itse syypää pahoinpitelyyn, ryöstöön, raiskaukseen, tappoon ...Eikö niin? Maailman oikeuslaitokset voidaankin täten lakkauttaa.

Vierailija
35/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Puhut palturia. Kyse on pahuudesta. On ihmisiä joita kutsutaan p s y k o paateiksi tai sosiopaateiksi.

Se ei ole parannettavissa. Kyseessä voi olla hyvin väkivaltainen lapsuuskoti. Asiaa ei voida enää korjata aikuisuudessa.  Jotkut syntyvät p s y k opaateiski nykyään se voidaan havaita myös aivokuvien perusteella.

Kaikista ei ole opettajaksi. Opettajien pitää lopettaa kiusaaminen heti. Kiusaajat pitää eristää omaan kouluunsa. Työpaikalla taas pomon pitää lopettaa se. Jos ei ymmärrä tehdä sitä, johtamistaidot eivät ole hallussa.

Vierailija
36/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sananlasku osuu asian ytimeen:

"Heikot sortuu elon tiellä, jätkät sen kun porskuttaa."

Usein kiusaaja on yhteiskunnallisesti menestyvä ihminen. Hänellä voi mennä todella lujaa.

"Heikkojen", eli empatiakykyisen, normaalilla tunne-elämällä varustettujen ihmisten pitää vältää näitä "jätkiaä", olivatpa he miehiä tai naisia.

Paras ratkaisu on vaihtaa koulua/työpaikkaa. Jos kiusaamista ei lopeteta, se pahenee aina.

Vierailija
37/101 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun kiusaamista otettu todesta kotona, eikä koulussa. Kannan yhä noita muistoja harteillani. Olen aina hävennyt asiaa, vasta nyt 30-vuotiaana uskallan puhua.

Kiusaaja lopetti kun sain uuden ystävän joka oli suosittu

Vierailija
38/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkasta pahantahtoisuudesta ja sadismista. Kiusaajan voi siis täysin huoleti hyvällä omalla tunnolla pilkkoa jätesäkkeihin ja hukata jonnekin.

Vierailija
39/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koira nuolee muniaan?

Vierailija
40/101 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siks ku sillä on paha olla.

Mä en usko tähän paha olo -teoriaan ollenkaan. Usein ne on just kiusaajat jotka parhaiten menestyy tässä elämässä.

Kenties taloudellisesti ja jossakin sosiaalisen statuksen mittelöissä. Vaikea uskoa, että kiusaava ihminen kykenisi aitoihin ihmissuhteisiin kenenkään kanssa.