Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin hankitte vauvantarvikkeita?

Vierailija
13.03.2023 |

Meille on syntymässä vauva toukokuussa ja meillä on melkein jo kriisi siitä, milloin hankitaan vauvalle tarvikkeita. Minun mielestäni niitä olisi fiksua hankkia jo nyt suht hyvissä ajoin, koska nyt saisi etsiä ja harkita rauhassa. Lisäksi nyt jaksan vielä ihan hyvin esimerkiksi kierrellä kaupoissa. Lapsen isän mielestä sen sijaan kaiken ehtisi myöhemminkin ja ei ole mikään kiire, näin hän on sanonut jo koko alkuvuoden. Ei toki vielä olekaan, mutta en halua että tuleekaan kiire. En halua olla tilanteessa, missä vauva syntyy esimerkiksi etuajassa ennen kuin on vielä hankittu kaikkea tarpeellista.

Esimerkiksi vaatteita olen hankkinut koko raskausaikana jo jonkin verran, kun on löytynyt sopivia. Tietysti olen itse jo katsellut niitä suurempia hankintoja, vaunuja, turvakaukaloa, sänkyä jne. Olisi kuitenkin kiva saada toiseltakin jotain mielipidettä tai että toinen edes jotenkin ilmaisisi sen, että asia kiinnostaisi. Nyt tuntuu, että lapsen isää ei edes kiinnosta, koska ainoat mielipiteensä on ne kyllä ne ehtii -jutut.

Miten nämä on sujuneet teillä muilla?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laskettu aika elokuussa ja ollaan kyllä jo aika hyvin hankittu kaikki tarvittava. Vaunut ja sänky vielä puuttuvat isommista ostoksista.

Vierailija
2/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja vaunuja ja turvakaukaloahan ei edes saa usein heti mukaan, vaan ne pitää tilata ja tilausajat on viikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalot, vaunut, yms isommat hankinnat kannattaa hankkia nyt kun on aikaa.

Vaatteita sun muuta krumeluuria on mun mielestä turha haalia kun enimmäkseenhän vauva nukkuu ja syö ja kakkii elämänsä alkuajan. Siinä vaiheessa helpoin vaatekappale on perus body, eikä mikään hassun hauska pandakarhuasusetti missä on söpöt hanskat ja tossut ja irralliset korvat.

T. Kolmen pienen isä

Vierailija
4/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja vaunuja ja turvakaukaloahan ei edes saa usein heti mukaan, vaan ne pitää tilata ja tilausajat on viikkoja.

Ai.

Jostain tyyliin verkkiksestä saat kaukalot samantien mukaan, nehän on ihan tusinakamaa.

Vaunut me ollaan tilattu aina Hollannista, siinä menee muutama viikko.

Vierailija
5/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden puolivälin jälkeen taisin hankkia kaikki valmiiksi. Itselle vikoilla raskausviikoilla olisi ollut aivan tuskaa vaappua kirppareilla. Rauhoitti kun tiesi varusteiden olevan valmiina.

Ennen syntymää hankin vaatekoot 50-62, sekä perustarvikkeet ja hygieniavälineet. Imetystyynyä ja leikkimattoa en koskaan hankkinut tai kokenut tarpeelliseksi.

Onneksi paljon sai lahjoitettuna tai kirpparihintaan kavereilta. Koko tavaramäärän etsiminen kirppareilta/kaupoista olisi ollut kyllä työlästä - varsinkin jos vauva olisi ollut mukana.

Vierailija
6/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi että siinä vaiheessa kun alapää on revennyt, käytät vaippoja joiden sisään on sullottu jääpalapussi, et todellakaan ramppaa kaupungilla kamoja ostamassa. Eli ne hankitaan nyt.

Vierailija
7/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Jostain tyyliin verkkiksestä saat kaukalot samantien mukaan, nehän on ihan tusinakamaa.

Sehän riippuu ihan kaukalosta. Epäilemättä kaupasta aina joku kaukalo löytyy, mutta osa on tilauskamaa, mitä ei ole saatavilla suoraan myymälöistä.

Vierailija
8/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakaukalot, vaunut, yms isommat hankinnat kannattaa hankkia nyt kun on aikaa.

Vaatteita sun muuta krumeluuria on mun mielestä turha haalia kun enimmäkseenhän vauva nukkuu ja syö ja kakkii elämänsä alkuajan. Siinä vaiheessa helpoin vaatekappale on perus body, eikä mikään hassun hauska pandakarhuasusetti missä on söpöt hanskat ja tossut ja irralliset korvat.

T. Kolmen pienen isä

Ihan perusbodyja olenkin hankkinut, näitä pienempiä kokoja lähinnä. Toki isommatkin koot tulee käyttöön aika pian. Olen ostanut lähinnä aleista ja kirppareilta.

Vierailija
9/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Sehän riippuu ihan kaukalosta. Epäilemättä kaupasta aina joku kaukalo löytyy, mutta osa on tilauskamaa, mitä ei ole saatavilla suoraan myymälöistä.

Niin no, jos on niin uniikki lumihiutale, ettei mikään noista neljästäkymmenestä kaukalomallista kelpaa, niin...

https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/10504c/Turvakaukalot-0-13-kg?gc…

Vierailija
10/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kolmen pienen isä

Ihan perusbodyja olenkin hankkinut, näitä pienempiä kokoja lähinnä. Toki isommatkin koot tulee käyttöön aika pian. Olen ostanut lähinnä aleista ja kirppareilta.

Pienen lapsen tuleville vanhemmille kaupataan ties minkälaista hilavitkutinta.

Loppupeleissä enimmäkseen tarvitaan rättiä, vaippaa ja vaihtovaatetta.

Ilman tuttipullon automaattista lämmityskonetta ja motorisoitua, melodioilla varustettua sitteriä olen tullut toimeen oikein mainiosti. Kaikenlaista sitä meillekin hankittiin, joka jäi sitten ensikokeilun jälkeen hyllyyn.

T. Kolmen pienen isä

Vierailija
11/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tässä vielä mikään kiire ole" -Tarkoittaa että lopulta TULEE se kiire.

Mieti sitäkin , että kun et enää jaksa kaupassa pyöriä, sinun pitäisi delegoida kaiken tarpeellisen hankinta miehelle...

Ja mies menee kauppaan, ostaa sen mikä tulee hyllyssä ensimmäisenä vastaan sen kummemmin miettimättä.

Ryhdy siis toimiin.

Vierailija
12/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Niin no, jos on niin uniikki lumihiutale, ettei mikään noista neljästäkymmenestä kaukalomallista kelpaa, niin...

Onpas passiivis-aggressiivista kommentointia.

- eri

Vierailija
13/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kolmen pienen isä

Pienen lapsen tuleville vanhemmille kaupataan ties minkälaista hilavitkutinta.

Loppupeleissä enimmäkseen tarvitaan rättiä, vaippaa ja vaihtovaatetta.

Ilman tuttipullon automaattista lämmityskonetta ja motorisoitua, melodioilla varustettua sitteriä olen tullut toimeen oikein mainiosti. Kaikenlaista sitä meillekin hankittiin, joka jäi sitten ensikokeilun jälkeen hyllyyn.

T. Kolmen pienen isä

Ei kai ap niitä turhakkeita ole hankkinutkaan?

Vierailija
14/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuota juuri en halua, että joudutaan ottamaan nyt vaan joku, koska kiire.

Ongelma on, miten saada lapsen isäkin tähän mukaan ja toimimaan nyt hyvissä ajoin.

Vierailija
15/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankittiin äitiyspakkausta lukuunottamatta vasta syntymän jälkeen. Ihan hyvin ehdittiin!

Vierailija
16/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan viimeistään siinä jossain 30 viikolla kannattais alkaa toimimaan. Jos joku riskitapaus tai kaksoset niin ehkä jopa aiemmin.

Jos iskee esim raskausmyrkytys ja joudut osastolle niin mies saa ravata sitten kaupoissa yksikseen

Vierailija
17/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Et sitten viitsinyt edes myymäläsaatavuutta tarkistaa, niistä kuitenkin kun oli kyse.

Heti saatavilla esimerkiksi meidän lähimyymälästä oli vain neljä turvakaukaloa. Niistäkin jokaisesta vain yksi tai muutama kappale, eli saatavuus ei ole edes niissä mitenkään taattu.

Vierailija
18/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ihan vähintään turvakaukalo pitäisi olla jo hankittuna. Ihmettelen isän asennetta.

Vierailija
19/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin tuplia ja sain lahjoituksena suvusta kaikenlaista vaatetta, mitään en ostanut itse. Mies kävi ostamassa vauvansängyt kun olin sairaalassa ja tiedettiin, että kaksi vauvaa on kotiin tulossa. Turvakaukalot vuokrattiin ja mies kävi ostamassa istuimet siinä vaiheessa, kun ne voitiin ottaa käyttöön. Tuplarattaat ostin, kun lapsilla oli ikää noin 4 kk.

Eli ihan hyvin pärjättiin, vaikka meillä ei ollut vauvaperheen kotia kesästä asti, kun lapset syntyivät lokakuussa.

Vierailija
20/74 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten lisäännyttyä tyhmän miehen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi