Mikä minua vaivaa? Haluan salata asioita puolisolta, vaikka minulla ei ole mitään salattavaa
Minulla ei ole mitään salattavaa. En todellakaan petä eikä mitään sellaista, addiktioita ei ole, alkoholiakaan ei melkein koskaan tee mieli ja silloinkin vain lasi viiniä, mitään muutakaan hämärää tai yleisesti ottaen noloa en puuhaile. Tekstareitakin saan vain sukulaisilta ja naispuoleisilta ystäviltä, olen siis itse nainen.
Silti haluan salata osan asioistani aviopuolisoltani. En vain tiedä miksi. Hän ei ole mustasukkainen eikä epäile minua mistään aiheettomasti, no ei siis aiheellisestikaan. Hän on avoin omista asioistaan. Silti haluan pitää vain omana tietonani vaikka missä vakuutusyhtiössä minulla on oman autoni vakuutus, mitä tein tänään töiden jälkeen (kävin kahdessa vaatekaupassa vain katselemassa yksin) jne. Tiedän, että niissä ei ole mitään salattavaa, mutta silti haluan että hän ei tiedä niitä asioita minusta. Toisaalta tunteistani puhun hänelle hyvinkin avoimesti ja muista elämäni aroista ja vaikeista asioista.
Mistä tämä voi johtua? Kunhan mietin, koska itsestäni tämä on vähän outoa. Ja ollut siis tällaista aina, oikeastaan jo aiemmissa parisuhteissani. Pitääkö teidän mielestä kertoa elämästään kaikki, jos on naimisissa kuten minä nyt?
Kommentit (69)
Miltä kuulostaa, josko varaisit vaikka keskusteluajan jollekin ammatti-ihmiselle?!
Vierailija kirjoitti:
Miltä kuulostaa, josko varaisit vaikka keskusteluajan jollekin ammatti-ihmiselle?!
Ei ap viitsi, ei hän haluaisi kertoa mistään asioistaan sielläkään, vaan istuisi tuppisuuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset pikku asiat saa epäilemään jostain suuremmasta valheesta.
Sulla on yksinkertaisesti ongelmia.
Red Flag!
Niin varmasti saakin epäilemään. Mutta minun tapauksessa syytä epäillä ei ole.
Ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä, niistä 6 naimisissa. En ole koko tuona aikana tehnyt mitään mikä ei olisi yleisesti ihan hyväksyttävää. Olen tylsä ja tavallinen ihminen.
Ap
Red Flag!
Mikä tuossa on red flag?
ApNo tuollainen salailu ja valehtelu!
Red Flag!
Minunkin mielestäni on omituista, jos ap ei kykene edes keskustelemaan jostakin vakuutusasioista puolisonsa kanssa.
Myös sitä, että hänen pitäisi tehdä selkoa jostain kahdesta vaatekaupassa kiertelystä miehelle tai sitten se, että mitä jos hän kertoisi käyneensä kahdessa vaatekaupassa, niin miten se mitään asioita parisuhteessa muuttaisi?
Onko sinulla ap nyt kaikki pään sisällä ihan ok? Kuinka vanha olet? 16?
Olen 45. Korkeasti koulutettu, yleisillä mittapuilla elämässä hyvin menestynyt tavallinen ihminen. Ei mt-ongelmia.
ApSulla ei ole diagnosoituja mt-ongelmia. Kaikki, mitä kerrot kuitenkin kuulostaa kovasti narsistiselta persoonallisuushäiriöltä. Olet sisältä rikki.
Tämä.
Tästä näkee yhden esimerkin kuinka ap on poistattanut kaikki epämieluisat vastaukset. Niitä on poistunut varmaan ainakin kymmenkunta. Ap, tarvitset apua. Keltämällä ja poistamalla mielestäsi ikävät vastaukset elämästäsi ei tule ainakaan helpompaa tulevaisuudessa.
Laitoit itse tänne aloituksesi ja kirjoitit siihen roppakaupalla ihan outoja juttuja aloitit homman itse. Vie se nyt loppuun menemällä ammattiauttajan luokse tai sitten pärjäile ja jatkat vainoharhaista elämääsi.
Ei välttämättä ihan huono juttu. Minulle on käynyt aina joskus niin, että olen esimerkiksi parhaalle ystävälleni kertonut jonkin asian ajatellen, ettei siitä ole haittaa. Sitten tilanne onkin yllättäen muuttunut jollakin lailla - esimerkiksi ystävä on tutustunut siihen henkilöön, johon asia liittyy - ja siinä muuttuneessa tilanteessa olisikin ollut parempi, ettei hän olisi tiennyt sitä asiaa. Ei siis ehkä kannata turhaan kertoa sellaisia asioita, joiden kertomiseen ei ole mitään syytä.
Mieheni on tuollainen salailija. Siitä tulee minulle yleistä epäluottamusta häneen, kun välillä käy ilmi jotain isoja asioita, mitä elämässään on ollut sekä aiemmin että parhaillaan, eikä ole kertonut. En käsitä sitä muuten kuin jonkunlaisena vallankäyttönä, että hänen ei tarvitse minulle mitään kertoa.
Mäkin salailen. Se johtuu siitä että pohjimmiltani en luota kumppaniini.
Tämäkin asia on tosi outo. Eli ap ei uskalla edes kertoa mistä musiikista pitää, saati vaikka laulaa ja jammata musiikin tahdissa miehen edessä.
Kirjoitin jo aikaisemminkin, mutta ap poistatti senkin, että minä ainakin olen kotonani ihan juuri se mikä olen, laulan, nauran, pelleilen jos pelleilyttää, höpsöttelen, sählään ja kerron sählämisistäni vaikka auton kanssa miehelleni ja perheelleni sekä ihan kaikkea muuta normaalia. Ei minun tarvitse olla mieheni ja rakkaitteni edessä mikään täydellinen robotti, vaan olen oma itseni. En voisi ajatellakaan olevani joku sisäänpäin kääntynyt pelokas ja vainoharhainen niin kuin ap on. Sellainen elämä olisi ihan karseaa.