Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omistaja ei saa kissaansa takaisin, joka annettu kissakoti Kattilasta eteenpäin. Meneekö ihan lain mukaan?

Vierailija
13.03.2023 |

Kissan omistaja ei ole syyllistynyt mihinkään eläintenpitolaiminlyöntiin. Joku Kissakoti ei voi alkaa jakaa rangastuksia kissojen omistajille.

Mielestäni poliisiin yhteys niin kissansa saa kotiin.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009438311.html

Kommentit (678)

Vierailija
341/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Jos pyörä osoittautuu varastetuksi, ostaja joutuu luovuttamaan pyörän oikealle omistajalle. “Erityisesti arvokkaiden ja liian halvalta vaikuttavien pyörien kohdalla pyörän alkuperä tulee varmistaa huolellisesti.-

Paitsi jos pyörä on ollut löytötavaroissa odottamassa omistajaansa ja sen jälkeen myyty poliisin huutokaupassa.

Näin. Kissa on vaihtanut täysin laillisesti omistajaa sen 15 päivän odottelun jälkeen. Tässä nyt ei päde mikään varastetun tavaran kauppa, tietenkään.

Ei ole laillista viedä hyvinvoivaa kissaa pihapiiristä. On tapahtunut varkaus, ja kissa on palautettava omistajalle.

Sinne vain todistamaan se varkaus. Jos kissa on ollut lainmukaisesti valvottu, on varkauden ajankohta ja tuntomerkit helppo kertoa.

Eli tulet kotiin ja huomaat että sun laitumeltas on kadonnet kaikki elikot, mutta se ei ole "varkaus" koska ne lampaat olis pitänyt pitää valjaissa tai vallan sisätiloissa ja ne perunat ja marjapensaat olis pitänyt pultata maahan kiinni...

Kai sun laitumet on olleet jollain tavalla rajattuja/aidattuja, ettei elikot ole päässeet vaan vaeltamaan jonnekin. Ja lampaat merkittyjä, jotta tietää kuka ne omistaa? Ei näitä nyt oikein voi rinnastaa toisiinsa, mutta kyllä se karannut lammaslaumakin on ihan syytä kerätä talteen, viedä suojaan ja yrittää etsiä omistaja, jos se ei ole jo tiedossa.

Vierailija
342/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Jos pyörä osoittautuu varastetuksi, ostaja joutuu luovuttamaan pyörän oikealle omistajalle. “Erityisesti arvokkaiden ja liian halvalta vaikuttavien pyörien kohdalla pyörän alkuperä tulee varmistaa huolellisesti.-

Paitsi jos pyörä on ollut löytötavaroissa odottamassa omistajaansa ja sen jälkeen myyty poliisin huutokaupassa.

Näin. Kissa on vaihtanut täysin laillisesti omistajaa sen 15 päivän odottelun jälkeen. Tässä nyt ei päde mikään varastetun tavaran kauppa, tietenkään.

Ei ole laillista viedä hyvinvoivaa kissaa pihapiiristä. On tapahtunut varkaus, ja kissa on palautettava omistajalle.

Jos kissa on vapaasti ulkoileva ja saattanut käydä reilun kilometrinkin päästä kotoa, niin ei se todennäköisesti ole pihapiiristä viety. Vai miten ison tontin arvelet tuon katin omistajien omistavan? Loukuttaja on lisäksi vienyt kissan eläinsuojaan, eikä esim. omaan kotiinsa. Eläinsuojasta kissan saa hakea pois ja sirutetuille eläimille omistajakin löytyisi vähän helpommin ja eläimen tunnistaminen olisi mahdollista ulkopuolisillekin. Tässä ei alkuperäinen omistaja ole alkujaan halunnut ottaa vastuuta ja minimoida kissan katoamista, eikä hän ole edes etsinyt kissaa järkevistä paikoista viikkoihin.

Oisko mitenkään, jos te kissojen loukuttajat kävisitte ihan siitä läheisestä töllistä kysymässä, että onko kissa tuttu?

Kissoilla on isot reviirit. Ei ne noudata ihmisten määritelmiä. Meidänkin pelloilla käy säännöllisesti 3 kissaa. Jo vuosia ovat käyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa ulkoilu vapaana eikä ollut sirutettu. Oma moka. Jos olisi ollut siru niin samana iltana olisivat saaneet kissan kotiin, eläintalot lukee sirun kun kissa tuodaan. Mistä edes pystyy ostamaan siruttoman kissan? Yleensä pennut sirutetaan rutiininomaisesti ekalla lääkärikäynnillä. Ja sitten vielä tuo ettei tullut mieleen heti katsoa löytöeläinsivuilta. Se on eka paikka mistä katsotaan. Hyvä että kissa pääsi vastuullisempaan kotiin.

Siruttaminen on yleistynyt vasta viime vuosina. Ei näillä vanhemmilla kissoilla useinkaan ole sirua.

Tuskin se nyt sisälle pakotettuna on enää mikään onnellinen kissa. Hirveä stressi pakottaa aikuisena sisäkissaksi, jos on koko ikänsä ulkoillut.

Ihan sama jos ei veisi koiraansa enää ikinä ulos. Olisiko se onnellinen?

Kummallisesti kuvitellaan että kissat sopeutuu vangiksi vaikka niille ulkoilu virikkeineen on yhtä tärkeää kuin koirille.

Viime vuosina?! Omat kissani on sirutettu vuonna 2007 ja 2008, vaikka ovat ihan sisäkissoja.

Ihme, ettei omistajalla ole ollut hirveä stressi siitä, että kissa kulkee vapaana ilman sirua tai GPS-pantaa. Kissa kyllä sopeutuu elämään sisäkissana, vaikka olisi koko ikänsä viettänyt navettakissana.

Eipä sillä taida olla vaihtoehtoja. Joskus myös nähnyt kissan somessa, jossa kissa on rankasti ylipainoinen ja nukahtelee istualleen mahdollisen diabeteksen vuoksi tai lyttynokkainen koira lelu suussaan, se on sitten hauskaa (!) kun ei vain tajuta ettei se koira saa muuten hengitettyä tai kissa on sairas ja kipeä. Myös korvien sekä viiksien asennosta näkee toisinaan kissan kivun, mamin lässytyksen ja halin puristuksessa. Ulkona liikkuvat kissat ovat terveempiä ja jopa pitkäikäisempiä kuin sisäkissat.

Vierailija
344/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pariin otteeseen etsinyt perheeseemme kissaa Kattilasta ja aina pettynyt. Kukaan siellä ei oikein tiedä mitään ja kun sitten kaivavat jostain esiin "asioista vastaavan" suhtautuu kuin todennäköiseen rikolliseen. Viimeksi olisi ehkä hyvällä tsäkällä ollut mahdollista ostaa joku hyvin vanha kissa, muuten siellä oli populaatiokissoja tai vain kaverin kanssa myytäviä kissoja. Olen saanut sen käsityksen, että aika nihkeästi luopuvat monista kissoista eli viettävät sitten lopun ikäänsä Kattilassa. Tietysti ymmärrän, että kissoja ei tuosta vain nakella mihin vain perheisiin, mutta yllättäen muista eläinsuojelupaikoista voi kissan ostaakin ja ihan vastuullisen oloisesti toimivat.

Tuo lehden tapaus on tuttu täkäläisestä lehdestä jo aikojen takaa ja on todella sydäntä riipaiseva. Siis miten KUKAAN voi haluta pitää uuden kissan itsellään, jos sen rakastavat oikeat omistajat löytyvät, en minä ainakaan! No, ilmeisesti tällaiset ihmiset sitten läpäisevät Kattilan täysin omavaltaisen kunnon ihmisen seulan!

Sulle ei tule mieleen, että uudet omistajat voisivat olla jo kiintyneitä kissaan. Tämä rakkaus tuntuu olevan joillekin yhtä kuin oikeus omistaa, mitä on nyt kovinkin loukattu. Samaan tapaan kuin pihapiirikin jatkuu 1,5 km päähän. Varmaan omalla maalla eli 100 km sisällä kotia saa myös ajaa kännissä ja mopoja virittää kulkemaan 200 km/h.

Kissaa alettiin etsiä Kattilan kautta kuusi viikkoa katoamisen jälkeen ja uudet omistajat ovat olleet tietoisia vanhojen omistajien löytymisestä hyvin pian, heihin on oltu yhteydessä. Jos itse ostaisin kissan ja vaikka parin kuukauden sisään löytyisi vanha omistaja ja olisin kissaan kiintynyt, niin tiedätkö mitä, antaisin sen takaisin. Luullakseni en kuolisi tähän mielipahaan.

Sitä taas itsekin vähän kritisoisin, että olivat ihan varmoja siitä, että kissa on vain pihapiirissä. Meilläkin oli ennen kissa, joka vietti pääosan ajasta metsästellen ihan lähellä, mutta ihan satunnaisesti joku oli nähnyt sen kyllä paljon kauempana kuin mitä olin luullut. Kyllä ne kissat liikkuu, osa enemmän ja osa vähemmän, mutta ikinä ei voi olla varma.

Vierailija
345/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtä asiaa.

Miksei kissan uusi omistaja yksinkertaisesti vain anna kissan takaisin ja pyydä oikeaa omistajaa maksamaan kulut (mitkä yleensä maksetaan kissakodille, kuten löytökissasta menneet eläinlääkärikulut, sirutus tai madotus)?

Ja hankkii sitten uuden kissan.

Vierailija
346/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaja maksaisi 750e että saisi varkailta oman kissansa takaisin?

Varkailta? Eihän se uusi perhe ole mitään tiennyt varastavansa, kun ovat hankkineet kissan (ja maksaneet siitä) eläinsuojasta sen jälkeen, kun omistaja ei tuossa 15 vrk aikana ole ilmestynyt kissaa etsimään. Kurja juttu, mutta uudet omistajat ei ole varastaneet mitään ja heillä on oikeus pitää kissa vaikka siitä tarjottaisiin miljoona. Jos jotakuta pitää syyttää, niin alkuperäistä omistajaa joka teki monta selvää virhettä joiden vuoksi tähän päädyttiin.

Virheen on tehnyt kissan varastanut taho, ja mahdollisesti myös löytöeläintalo, joka ei ole selvittänyt varastetun eläimen alkuperää.

Varastettu omaisuus tulee palauttaa, vaikka sen olisi ostanut hyvässä uskossa.

Loukuttaja ei ole voinut tietää, missä kissan omistajat ovat tai mistä kissa on tullut. Jos olisi, hän olisi varmaan vienyt kissan omistajilleen eikä eläinsuojaan. Loukuttaja ei ole varastanut kissaa, vaan toimittanut sen paikkaan josta omistajat voivat sitä etsiä ja kissa pysyy turvassa.

Löytöeläintalo on säilyttänyt kissaa vaaditun ajan ja koska omistajia ei ole kuulunut, kissa on päätynyt kotia etsivien joukkoon ja saanut uuden kodin. Uudet omistajat eivät ole varastaneet kissaa.

Kissa ei ole sirutettu. Mikään taho ei ole voinut selvittää eläimen alkuperää.

Alkuperäiset omistajat eivät olleet etsineet kissaansa todennäköisimmistä paikoista viikkoihin, hehän vähän vahingossa saivat tietää että heidän kissansa oli mennyt eläintalosta eteenpäin.

Miksi kukaan kulkee ihmisten pihoilla loukuttamassa hyvävointisia kotikissoja?

Eikö pitäisi mennä populaatioiden ja eläinsuojelutapausten mukaan?

Mitä, jos minä alkaisin loukuttaa kanoja tai lampaita?

Vierailija
347/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä?? Tottakaihan uusi "omistaja" luovuttaa iloisin mielin kissan tietysti takaisin oikeille omistajille. Kait nyt on sen tehnyt jo?? Ja tekee sen tietysti iloisena ja kiitollisena, että kissa pääsee takaisin omaan kotiinsa ja jos oikea omistaja on vielä reilu, hän voi maksaa vähän vaivan palkkaa kissan hoitamisesta.

Jos ei luovuttaisi ja kysymyksessä olisi minun elukka, NIIN VOI SAATANA MIKÄ SOTA SYTTYISI MINUN KANSSANI. TEKISIN UUDEN "OMISTAJAN" ELÄMÄSTÄ HELVETIN NIIN KAUAN, KUNNES LUOVUTTAISI KISSAN TAKAISIN. Tuollaista moraalista vääryyttä en tietenkään sietäisi hetkeäkään, eikä kenenkään muunkaan pidä.

Vierailija
348/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kuuluu alkup omistajalle ei kahta sanaa siitä, todellakaan, kissa on samaa mieltä varmasti.

Vierailija
349/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vain todistamaan se varkaus. Jos kissa on ollut lainmukaisesti valvottu, on varkauden ajankohta ja tuntomerkit helppo kertoa.

Eli tulet kotiin ja huomaat että sun laitumeltas on kadonnet kaikki elikot, mutta se ei ole "varkaus" koska ne lampaat olis pitänyt pitää valjaissa tai vallan sisätiloissa ja ne perunat ja marjapensaat olis pitänyt pultata maahan kiinni...

Kai sun laitumet on olleet jollain tavalla rajattuja/aidattuja, ettei elikot ole päässeet vaan vaeltamaan jonnekin. Ja lampaat merkittyjä, jotta tietää kuka ne omistaa? Ei näitä nyt oikein voi rinnastaa toisiinsa, mutta kyllä se karannut lammaslaumakin on ihan syytä kerätä talteen, viedä suojaan ja yrittää etsiä omistaja, jos se ei ole jo tiedossa.

Niin, ja niitä läpysköitä ei tietenkään saa ihan leikkaamalla irti ja lammasta teurastettua. Yhdestä teurastetusta lampaasta tulee kaksi vajaata muovikassillista lihaa. Luuletko, että varkaita estää joku laitumen sähköpaimen?

Paimenaidat ei estä varkaita mutta ne estää elikoita karkaamasta.

Vierailija
350/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtä asiaa.

Miksei kissan uusi omistaja yksinkertaisesti vain anna kissan takaisin ja pyydä oikeaa omistajaa maksamaan kulut (mitkä yleensä maksetaan kissakodille, kuten löytökissasta menneet eläinlääkärikulut, sirutus tai madotus)?

Koska minulla on oikeus, koska minä minä minä. Mitä nyt yhden lapsen tunteista.

Vierailija
351/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo ainakin toinen julkisuuteen tullut tapaus, jossa kesäkissa varastetaan omalta pihalta. Edellinen lopetettiin, tämä myytiin eteenpäin.

Bisnes haisee. (Varastettu) kotikissa on terve, leikattu ja ihmisrakas, se saa varmasti helpommin kodin kuin arka, kalikivirusta kantava populaatiokissa.

Ei ole mitenkään verrattavat tapaukset. Edellisessä ilmeisen häiriintyneet ihmiset veivät kissan kirjaimellisesti pihalta suoraan lopetettavaksi. Tässä eläinsuojelija on todennäköisesti loukuttanut vapaana ulkona, oman pihan ulkopuolella metsässä liikkuneen kissan ja pitänyt siitä asian- ja lainmukaisesti huolta.

Laki ei kiellä ulkoilemasta siellä metsässä. Ei todellakaan saa noin vain loukuttaa hyvinhoidettua kotikissaa vaikka se ei just siinä omassa pihassa olisi. Loukuttaja rikkoi itse lakia.

Juuri näin. Laki ei kiellä pitämästä kissaa irti. Lain mukaan villiintyneen kissan saa poistaa. Aivan varmasti tällainen villiintyneitä kissoja loukuttava erottaa hyvinhoidetun vapaana liikkuvan kotikissan ja villiintyneen eläimen.

Millä erotat eksyksissä olevan kissan kissasta, joka asuu lähistöllä?

No et mitenkään.

Entiset omistajia ei kiinnostanut 6 viikkoon kissan kohtalo. En minäkään heille antaisi kissaa takaisin. Todennäköisesti päästäisivät kissan takaisin vapaaksi ja sama rumba jatkuisi.

Villiintynyt kissa:

- laiha

- rähjääntynyt

- pelkää, sähisee

- todennäköisesti leikkaamaton

Kissaa saa pitää vapaana. Kissan varastaminen on rikos.

Paljon on mennyt pieleen, jos pitää tuohon asti odottaa että saa viedä kissan eläintaloon. Leikattujakin kissoja karkailee ja ne rähjääntyvät ja jopa nälkiintyvät, jos käyvät vähän pidemmän lenkin kotoa. Kissa voi myös loukkaantua mikä lisää pelkoa, eikä metsästyskään aina onnistu. Kissaa saa pitää vapaana (ei rikos), mutta vapaana kulkevan kissan saa myös toimittaa eläintaloon (ei myöskään rikos).

Mihin lakiin perustuu tällainen, että vapaana kulkevan kissan saa toimittaa löytöeläintaloon? Vieläpä niin, että sen saa ehdoin tahdoin pyydystää loukuttamalla?

Kissaa on luvallista ulkoiluttaa vapaana ja metsästyslaissa sanotaan, että villiintyneen kissan saa poistaa, mutta on velvollisuus varmistaa, että eläin on villiintynyt.

Juuri näin. Steriloitu, hyvävointinen, luottavainen kissa EI OLE VILLIINTYNYT EIKÄ SITÄ SAA LOUKUTTAA.

Ilkivaltaa on tällainen.

Vierailija
352/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtä asiaa.

Ei voi olla oikeasti?? Jos todella on, niin tällöin minä julkistaisin ja häpäisisin uudet "omistajat" julkisesti. Nimet nettiin ja canceloimaan ihmishirviöt!!! Lynkkausrinki kokoon!!!!!

Vierailija
353/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtä asiaa.

Ei voi olla oikeasti?? Jos todella on, niin tällöin minä julkistaisin ja häpäisisin uudet "omistajat" julkisesti. Nimet nettiin ja canceloimaan ihmishirviöt!!! Lynkkausrinki kokoon!!!!!

Nyt on näitä lehtijuttujakin ollut niin paljon, että täytyy olla aivan psykopaatti, ettei vieläkään omatunto herää. Kyse ei nyt ole välttämättä edes mistään lain kirjaimesta vaan ihan silkasta moraalista.

Vierailija
354/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa kuuluu alkup omistajalle ei kahta sanaa siitä, todellakaan, kissa on samaa mieltä varmasti.

Millä voidaan todistaa se, kuka kissan oikeasti omistaa?

Vierailija
355/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että menetti kissan.

Kissa ei kuulu ulos. Lakikin sen kieltää kissa ei saa mennä; yleisille uimarannoille, leikkipuistoihin, pururadoille eikä toisten pihoille.

Tuo kissa ei ollut lähelläkään uimarantaa, pururataa, leikkipuistoa tai toisten pihaa. Loukuttaja syyllistyi varkauteen.

Vierailija
356/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä?? Tottakaihan uusi "omistaja" luovuttaa iloisin mielin kissan tietysti takaisin oikeille omistajille. Kait nyt on sen tehnyt jo?? Ja tekee sen tietysti iloisena ja kiitollisena, että kissa pääsee takaisin omaan kotiinsa ja jos oikea omistaja on vielä reilu, hän voi maksaa vähän vaivan palkkaa kissan hoitamisesta.

Jos ei luovuttaisi ja kysymyksessä olisi minun elukka, NIIN VOI SAATANA MIKÄ SOTA SYTTYISI MINUN KANSSANI. TEKISIN UUDEN "OMISTAJAN" ELÄMÄSTÄ HELVETIN NIIN KAUAN, KUNNES LUOVUTTAISI KISSAN TAKAISIN. Tuollaista moraalista vääryyttä en tietenkään sietäisi hetkeäkään, eikä kenenkään muunkaan pidä.

Sulle en ainakaan luovuttaisi mitää elävää. Olet ihan sekaisin.

Vierailija
357/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle en ainakaan luovuttaisi mitää elävää. Olet ihan sekaisin.

Ehdottomasti olen "sekaisin" tällaisissa asioissa ja pitääkin olla ja vielä olla ylpeä siitä! Omia oikeuksiaan ja yleisesti tunnistettua kansantajuista moraalia pitää puolustaa henkeen ja vereen, vaikka se joskus tarkoittaisikin lain rikkomista. Ei missään nimessä pidä olla mikään lammas, joka suostuu vääryksiin kiltisti. Kuulostat määkivältä lampaalta, joka luikkii karkuun tiukassa paikassa.

Vierailija
358/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja niitä läpysköitä ei tietenkään saa ihan leikkaamalla irti ja lammasta teurastettua. Yhdestä teurastetusta lampaasta tulee kaksi vajaata muovikassillista lihaa. Luuletko, että varkaita estää joku laitumen sähköpaimen?

Tämähän lähti ihan uusiin ulottuvuuksiin. Nyt puhutaan kissasta, joka on eläinsuojasta saanut uuden kodin. Kissa on elossa, ei teurastetettuna muovipussissa. Kissalla ei ollut sirua, mitään tunnistusmerkkejä ei ole silvottu irti. Omistajalla olisi ollut mahdollisuus saada kissa takaisin, jos hän olisi etsinyt heti eläinsuojista eikä jäänyt odottelemaan ja ihmettelemään viikkokausiksi. Vedä henkeä ja rauhoitu.

Vierailija
359/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perhe joka omi kissan noin ei ansaitse yhtään kissaa ellei ymmärrä miten tärkeitä toisilleen ovat kissa ja se edellinen emäntä ja isäntä. Kaikenlaisia hulluja sitä onkin.

Vierailija
360/678 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän lähti ihan uusiin ulottuvuuksiin. Nyt puhutaan kissasta, joka on eläinsuojasta saanut uuden kodin. Kissa on elossa, ei teurastetettuna muovipussissa. Kissalla ei ollut sirua, mitään tunnistusmerkkejä ei ole silvottu irti. Omistajalla olisi ollut mahdollisuus saada kissa takaisin, jos hän olisi etsinyt heti eläinsuojista eikä jäänyt odottelemaan ja ihmettelemään viikkokausiksi. Vedä henkeä ja rauhoitu.

Sehän tässä on, että tavallinen ihminen ei osaa hakea maalaiskissaa jostain kymmenien kilometrien päästä kissatalosta, koska ei ymmärrä miten se sinne olisi joutunut. Joten ei tule mieleenkään kysyä. Nämä kissanloukuttajat kun ovat täällä vielä useimmille outo ilmiö.