Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirarotu BICHON FRISE, mitä kokemuksia?

Vierailija
24.11.2006 |

Lapsiperheelle kerrostaloon tulisi..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yorkshiren terrieri. Mahtava luonne, lapsirakas, haukkuu kun ovikello soi muttei haukkunut muuten kerrostalossa. Turkkihan on silkkistä, ikäänkuin lapsenhiusta vastaavaa. Vaatii kyllä kasvaessaan säännöllistä pesua ja harjaamista, mutta jos sen pitää lyhyenä niin on helppo. Ei juurikaan hilseile, allergiset tutut ihmettelivät kun ei tullut mitään oireita. Reipas koira, jolle riittävät pienetkin päivittäiset lenkit. Jaksaa toisaalta sitten kävellä pitkiäkin matkoja. Luonne on paras, mitä koiralla olen tavannut. Ei nylkytellyt ketään... oppi sisäsiistiksi alle 6 kk:ssa. Fiksu koira. Kuva rusettipäisestä Yorkista ei vastannut ainakaan meidän koiran kohdalla todellisuutta. Meni kyllä rohkeasti jorpakot ym. Ei mikään neiti. Ja tämähän on aivan kasvatuskysymys, ainakin terrierin suhteen.

Vierailija
42/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä cavalier?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsiystävällisiä. Meillä on australianterrieri. Upea tyyppi. Aivan mainio lasten kanssa. Suht. helppo kouluttaa. Oppi sisäsiistiksi n. 4 kk iässä. Jaksaa tehdä pitkiä lenkkejä, mutta ei aina tarvitse kuitenkaan. Ei ole koskaan nylkyttänyt. Haukkuu ovikellon soidessa, muttei muuten kovin paljon, koulutuskysymys. Sellainen suht. tanakka, että pienetkin lapset voivat halata.

Aika paljon koiran käyttäytyminen riippuu kyllä siitä kouluttamisesta ja virikkeistä!

Ai niin, trimmattava, mutta suht. helppo itsekin trimmata, ellei sitten näyttelyissä halua käydä, jolloin siinä enemmän opettelemista;=)

Suosittelen käymään kasvattajien luona tutustumassa rotuihin.

Vierailija
44/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai käyttävän käsipeliä????

Siis mä voi pahoin..:( Onko tällästä olemassa oikeessa elämässä?? Siis tapahtuuko tollasta??? Hyi kauheeta :(

Vierailija
45/50 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä bichon friseestä pari juttua:

1. Osaisiko olla yksin jonkin aikaa kotona, ettei se haukkuisi hirveästi? Tai siis voiko sen opettaa olemaan yksin ja silleen? 

2. Sopeutuuko miten kahden kissan, ja on siis rotua korat? Kun kysyttiin niiden kasvattajalta, jolta ostettiin ne, niin se sano et ne sopeuituis tosi hyvin:)

3. Haukkuuko muuten paljon?

4. Osaako olla lasten kanssa, koska äitini on yksityinen perhepäivähoitaja ja hänellä on siis lapsia hoidettavana joka päivä. Jotkut lapset ovat konttaus iässä.

5. Kumpi kannattaisi ottaa ennemmin, narttu vai uros? Asutaan kerrostalossa ja alakerrassa on pari koiraa, varmaan uroksia kaikki, eli varmaan uros sen kannalta kannattaisi ottaa, vai? Mut siis ne on ykkös kerroksessa ja me kasissa joten sinne on aika pitkä matka karata parittelemaan!:DD ja kun ollaan mökillä kesällä, niin naapurimökissä on myös uros chihu. 

Vierailija
46/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä oliko kiinni rodusta vai opetuksesta

Vierailija
47/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä.

Vierailija
48/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut saman rotuinen koira ja ei todellakaan räksytä kokoajan saatika tee sisälle jos on opetettu. Sopii luonteen myötä myös hyvin lapsiperheille. Olen suositellut sitä myös ystäväperheellekkin. Suosittelen lämpimästi

Vierailija
49/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on ollut saman rotuinen koira ja ei todellakaan räksytä kokoajan saatika tee sisälle jos on opetettu. Sopii luonteen myötä myös hyvin lapsiperheille. Olen suositellut sitä myös ystäväperheellekkin. Suosittelen lämpimästi

Meidän koira räksyttää kun ovikello soi, ei muuten. Sisäsiistiksi opettelu vei jonkin aikaaa, mutta puolvuotiaana ei enää sisälle mitään tehnyt. Meidän koira tykkää ihan mielettömästi lapsista. On kova leikkimään ja jaksaa pidempääkin lenkkiä, vaikka on pieni koira. Luonne on tosi ihana ja ulkonäkö söpö. Koirasta ei lähde karvaa mutta sitä täytyy trimmata. Meillä ei ole näyttelykoiraa joten me leikataan karvaa n. 6 viikon välein. Mä olen trimmannut sitä nyt itse, alkuun sen teki kasvattaja. Maksoi n. 35 euroo kerta ja siihen kuului myös koiran pesu ja kuivaus.

Suosittelen minäkin!

Vierailija
50/50 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän vanha keskushelu, mutta mulla on Bichon Fricé ja on se kyllä aivan mahtava koira! Todella viisas, oppii siis helposti temppuja ja käskyt. Räksyttää vähän jos ovi aukeaa tai kuulee, että pihaan tulee joku, mutta senkin lopettaa kun käskee. Tykkää leikkiä ja viettää aikaa ihmisten kanssa. EI PURE IKINÄ, jos vaikka pikkulapsi kiusaa/koira ei tykkää miten sille tehdään niin murisee merkiksi että ei tykkää, mutta murina loppuu kun kieltää. Kyllä se varmasti aika paljon riippuu siitä mistä koiran ostaa, sekä koulutus vaikuttaa että minkälainen koiran luonne esimerkiksi on. Bichon Frisén turkki on paljon vaativampi hoitaa kuin mitä monien muiden koirien, mutta ei se loppupeleissä vie kamalasti aikaa. 1-2 kertaa kahdessa viikossa pesu (sisältää tietenkin harjauksen ja kuivauksen), aikaa menee noin 1-2h, riippuen tietenkin kuinka huolella harjaa. Harjata pitäisi muutamana päivänä viikossa, ettei tule takkuja, mutta tietenkin turkin voi trimmata lyhyeksi, jolloin ei niin paljon tarvitse turkkia harjailla. Itse trimmaan (hiussaksilla leikkaamalla) koiran turkin lyhyemmäksi muualta, mutta pään jätän ”pallomaiseksi”, sekä hännän jätän myös karvaisemmaksi, että säilyy kuitenkin se Bichonin näköisyys. Trimmailen noin 2 kuukauden välein. Itse trimmaamalla pääsee halvimmalla, ja koska turkki kasvaa sen verran nopeaa, ei haittaa jos ei heti ihan nappiin mene se trimmaaminen, ja ihan hauskaa puuhaa se on. Jos Bichonin meinaa hankkia, sen hoitamiseen menee aikaa ja sille pitää antaa aikaa. Bichon ei ole sellainen koira että hirveästi viihtyy esim yksin (tämä ei tarkoita että koira haukkuu aina kotona yksin ollessaan, ei ikinä hauku kun jää yksin, mutta kun tulee kotiin räksyttää häntä heiluen) ja paljon sitä kuitenkin pitää hoitaa (turkki yms), että jos ei ole aikaa koiralle Bichon ei ole silloin hyvä vaihtoehto. Mutta luonteelta todella ihana lapsiperheelle. Minäkään en ole kouluttanut koiraa sen kummemmin, vaan ”ohimennen” hieman opettanut jotain istu, kieri, tassu ja nopeasti se noita oppii, tanssiakin osaa! Suosittelen Bichonia todella paljon jos vain aika riittää sen hoitamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme