Koirarotu BICHON FRISE, mitä kokemuksia?
Kommentit (50)
No, ei kauhean hyviä kokemuksia. Turkki vaatii todella paljon hoitoa (juuri sopiva koira tällaisille paskakeleille... vaikka olisi oma sadeasukin). Silmät tulehtuvat vähän väliä. Joku väitti söpöksi, mutta siitäkin voi olla montaa mieltä...
sellainen karvapallo, jolle voisi tyntää kepin takamukseen ja moppi valmis.
Oikeasti räkyttävä ja urokset libidoltaan ylivilkkaita nylkkääjiä. Ei mitään kehuttavaa. Kaverillani on ja vastenmielinen koira vaikka mielestäni olenkin eläirakas.
Kahdessa läheisessä lapsiperheessä on sellainen ja aivan ihanan hellyttäviä tapauksia :) Suosittelen lämpimästi! Jos meille voisi koiran ottaa, ottaisin heti tuollaisen :)
Onnea ihahn koiran ostoon :) Ette varmasti pety:)
eli se vaatii kouluttamista. Samaten on aika pieni ja heiveröinen koira jos lapset kokemattomia käsittelemään koiria. Kouluikäisellä menee jo ja senikäisen on helppo ulkoiluttaa pienikokoista rotua.
Kovasti koiran kanssa oltaisiin ja koulutettaisiin ja ulkoilutettaisiin jne.
Mikähän olisi meille sitten hyvä?
ap
on Basenji eli Afrikan (vai aavikon?) pystykorva. Kävimme aikoinaan rotuun tutustumassa, mutta ei sitten jäänyt matkaan. Aika reippaita koiria, ystävällisiä, eivät hauku, inhoavat kyllä sadetta, pienehkön kokoisia ja lyhyt helppohoitoinen turkki. Miettikää tuotakin rotua.
Vierailija:
No, ei kauhean hyviä kokemuksia. Turkki vaatii todella paljon hoitoa (juuri sopiva koira tällaisille paskakeleille... vaikka olisi oma sadeasukin). Silmät tulehtuvat vähän väliä. Joku väitti söpöksi, mutta siitäkin voi olla montaa mieltä...
Ja mikä nyt on todella paljon hoitoa. Me karstataan turkki kerran päivässä tai joka toinen päivä. Siihen ei kovin montaa minuuttia mene. Jos ei käytä koiraa näyttelyissä, niin turkin pituudella ja muodolla ei nyt niin kovin suurta väliä ole. Mutta lyhyt turkkista on tietenkin helpompi hoitaa.
Tälläisillä keleillä kaikki koirat likaantuvat, ja ainahan voi koiralle pistää päälle sadeasun, jos sellaisesta tykkää.
joo ei tosiaan hauku, mutta äänekkäämpää vikisijää en ole tavannut.. Kamalia kirkujia..
ja se on rotevampi. Haukkuvainen myös, mutta kuitenkin helppo kouluttaa.
Kaikki koirat haukkuvat, riippuu ihan miten koulutetaan. Jos koiraa lenkitetään, sen kanssa leikitään ja muutenkin huomioidaan, niin harvemmin ne yksin ollessaan räkyttävät. Mielenkiintoista olisi tietää mikä koira on on mopiksi haukkujien mielestä kaunis. Minusta kaikki nuo pienet, pitkäkarvaiset, valkoiset koirat on aivan ylisöpöjä. :)
mutta kolmas kääpiösnautseri on. Minusta tämä on kiva, reipas, tomera ja hyvin tervepäinen rotu. Jaksaa lenkkeillä, muttei joka päivä vaadi sitä, tykkää lapsista ja on tosiaan helppo koulutettava ja älykäs.
Lasten kaverit ei pelkää, mutta itsekään ei tarvitse pelätä, että on liian pieni vieraampien käsittelyssä. 4-vuotiaani voi jo taluttaa tätä (siis tietty kun ollaan yhdessä liikkeellä!) eli voi antaa myös lapsem taluttaa, toisin kuin isompia rotuja.
Ainoastaan pari kertaa,haukkuu, jos vieraita tulee ovesta sisään, mutta lopettaa heti, kun sanoo: hiljaa!
Ei todellakaan mitään räksyttäjiä!!
Edelleen suosittelen lämpimästi Bichon Frisetä lapsiperheen koiraksi. Vaikka kuinka pienet lapset vetää turkista tai viiksistä yms ei koirat tee mitään. Todella hellyttäviä ja lapsiystävällisiä ja leikkisiä koiria :)
Ollaan itse mietitty myös kääpiösnautseria, kun mies haluaa vähän haastavamman rodun. Itselläni aiemmin kokemuksia nimenomaan bichon friseestä ja cottonista.
Naurettava näky, jos multa kysytään... No makunsa kullakin.
Ja ensimmäisen kerran elämässäni olen " rakastunut" koiraan ;)
Se on todella valloittava ja ihana. Mä oikein odotan että saan kyseisin koiran hoitooni. Mä olen se hoitotäti!
Kaverin koira ei hauku ulkona muille koirille, haukkuu kun ovikello soi, mutta niin haukkuu moni muukin koira.
Jos joskus koiran otan, niin se on ehdottomasti bichon frise!!
Saksassa poliisilla yleinen. Meillä on ollut sellainenkin. Kääpiösnautseri on talonvahti ja rotanpyytäjä ja tosiaan ehkä vähän " miehekkäämpi " ulkoilutettava kuin bichon. Jos se nyt jotakuta häiritsee! Eihän se koiran sielu ja muu ole ulkonäöstä kiinni!
Tarvitsee todennäköisesti koirapsykologia, paskaa sisään mielenosoituksena (vuoden vanha koira), silppuaa paskansa ja osan syö. Nostaa jalkaa mihin huvittaa. Ei tottele mitään. Räkyttää kaikelle ja myös puree lapsia.
Ja tämä tarina on tosi.
No, kuinkas kävikään? kyllä se oli mies joka ensimmäisenä oli lattialla konttaamassa kun koira tuli meille.
Ja mä olen sitä mieltä että, jos jonkun miehuus kärsii siitä että ulkoiluttaa pikkukoiraa, niin ei se ole alunperin mies ollutkaan.
Jos munanjatketta kaipaa, silloin ei tosiaan kannata pikkukoiraa hankkia.
Kokemusta on monesta miehestä ja monen ikäisestä.. Voi, jos itselläni olisi tuollainen koira, niin puhki halisin :)
Karvan hoito voi olla työlästä, mutta toisaalta jos ei käytä näyttelyssä niin leikkauttaa aina vaan lyhyeksi, niin kyllä se menee. Voin erittäin lämpimästi suositella myös Coton de Tulearia, silläkin on työläs turkki, mutta jos ei haittaa, että turkki ei ole pitkä, niin selviää helpommalla.