Tietäiskö joku pesukonetta, missä olisi n. 1 tunnin ohjelma?
Useimmissa koneissa ohjelmat kestää yli 2 tuntia. Pyykinpesusta siis kyse.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsungissa pikapesu alkaen 15min ja päivittäispesu alkaen 45 min. Suosittelen 👍
Mitä te pesette 15 min ohjelmalla?
Sellaisia vaatteita, jotka pitää saada päälle saman tien eli jonkun teinin pyykistä unohtuneen vaatteen tai sellaisen, joka muuten piti saada jostakin syystä heti puhtaaksi. Ehkä jonkun tahriintuneen juhlavaatteen. Harvoin käytin, kun eihän siinä voinut pestä oikeastaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
kike79 kirjoitti:
12kg lg ja löytyy 59 min pika ohjelma ja voi ottaa vaikka 60 asteen pesun siihen.
Mulla kans lg mutta pienempi, ja vasraava tehopesu siitäkin löytyy. 50 min 40 asteessa ha 1 t 7 min 60 asteessa.
Tässä koneessa siis on myös lyhyempikin pikapesuohjelma, mutta en ole käyttänyt sitä varmaan kertaakaan.
Aika monessa LG:n koneessa tuntuu olevan tuo turbowash-ohjelma.
kike79 kirjoitti:
12kg lg ja löytyy 59 min pika ohjelma ja voi ottaa vaikka 60 asteen pesun siihen.
LG 👍
Mitä parempi energialuokitus, sitä huonompi ja hitaampi pesu.
Maalaisjärjellä jo ilmiselvää. Katsokaa ostaessa.
Vierailija kirjoitti:
Elektroluxissa ainakin voi säätää itse pesun pituuksia. Lyhin pesu 15 min., pesun lämpötilasta riippuu, kuinka paljon voi lyhentää. 60 asteessa lyhin n. 1h30min. Googlaamalla mallien käyttöohjeet, pystyy lukemaan ohjelmien kestot ym.
Jep, mulla on kotona päältätäytettävä Elektrolux ja hyvin paljon eri mahdollisuuksia itse säätää asioita. Ollut yli 10 vuotta.
Ostin myös mökille samanlaisen, se on nyt pelittänyt 3 v siellä.
Meidän Boschissa on 30min ja 1h ohjelmat muiden lisäksi
olen nyt lukenut noin 20 käyttöohjetta myynnissä olevista pesukoneista, ja mistään ei löydy ohjelmaa millä saisi pestyä koneellisen pyykkiä 60 asteessa noin tunnissa.
Olisko vinkata mallia nyt myytävänä olevista laitteista.
Samsungin perusmalli pesee n. 80 minuutissa 60 asteessa lisähuuhtelulla.
Whirlpoolin päältätäytettävässä on 70 minuutin 60 asteen ohjelma lisähuuhtelulla.
Kummankin pesutulos on noilla ohjelmilla ihan ok, Samsung linkoaa selvästi paremmin.
Väitän että useammin jokin soveltuva ohjelma koneesta löytyy kuin että ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Electrolux.
En kyllä suosittele tätä merkkiä.
AEG hajosi ja piheyden vuoksi jouduin hankkimaan Electroluxin.Mutta asiaan, kyllä se löytyy koneista mutta on yleensä joku 30 asteinen.
Yli 10 vuotta ollut AEG, ei mitään valittamista.
Minulla on time manager mutta alle tunnin saa vain kun asettaa synteettiset ja valitsee lyhimmän ajan. Saa myös 60 asteen pesun ja ne kaikki muut siihen.
Mulla siemens, lyhin ohjelma on 15min, on tunnin ja kolmen tunnin ohjelmaa. PIkkupyykit pesen sillä vartin ohjelmalla. En muista asteita paljon silloin on.