Tietäiskö joku pesukonetta, missä olisi n. 1 tunnin ohjelma?
Useimmissa koneissa ohjelmat kestää yli 2 tuntia. Pyykinpesusta siis kyse.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Electrolux.
En kyllä suosittele tätä merkkiä.
AEG hajosi ja piheyden vuoksi jouduin hankkimaan Electroluxin.
Mutta asiaan, kyllä se löytyy koneista mutta on yleensä joku 30 asteinen.
Jäikö ohjekirja lukematta? Kyllä tuollaiset olennaiset asiat ohjekirjasta löytyy. Aikamoista avuttomuutta taas ap:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykykoneissa enää ole pikaohjelmia? Minun vanhassa Hooverissakin on sekä 59 minuutin ohjelma että vielä lyhyempi muistaakseni urheiluvaateohjelma
Ennen oli 30min pikaohjelma ja puhtaampaa tuli kuin parilla tunnilla nykysin johtuen siitä että käyttivät vettä enemmän. Nykyisin hankaavat vaatteita, ennen sitä vettä oli siihen puoleen luukkua ja näkyi ja nykyisin ei edes näy koska vain pohjalla.
Kiitos EU.
Joku laittoi miinuksen.
Onko mielestäsi hyvä asia että nykyiset koneet eivät toimi?
Samsungin pesukoneet on hyviä ja edullisia.
Voit itse helposti räätälöidä pesuohjelmia, minä yleensä lisään ylimääräisen huuhtelun.
9kg rumpu, siltikään pesu ei kestä kuin sen tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykykoneissa enää ole pikaohjelmia? Minun vanhassa Hooverissakin on sekä 59 minuutin ohjelma että vielä lyhyempi muistaakseni urheiluvaateohjelma
On, neljäntoista minuutin ohjelma. Urheiluvaateohjelmakin on pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli 30min pikaohjelma ja puhtaampaa tuli kuin parilla tunnilla nykysin johtuen siitä että käyttivät vettä enemmän. Nykyisin hankaavat vaatteita, ennen sitä vettä oli siihen puoleen luukkua ja näkyi ja nykyisin ei edes näy koska vain pohjalla.
Kiitos EU.
Mutta kone alkaa haisemaan. Pölypunkit ei lähde 40 asteessa. Ja ohjelmia pitää aina vaihdella, ei niin että pesee aina vain 60 asteessa ja esim 2 h 30 min. Pitäisi käyttää kaikkia ohjelmia mutta en kyllä itse jaksa mitään 4 h 45 mkn ohjelmia. Sekava teksti mut en nyt jaksa parempaa.
Taloyhtiön Esteri-teollisuuspesukoneessa kaikki pesut kestävät max 30 min!
Omassa Samsungissa n. 45-70 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos EU.
Joku laittoi miinuksen.
30 min pesu ei puhdista kyllä vuodevaatteita eikä alusvaatteita, puseroita, housuja jne. Jollekin villatakille tai huovalle sopii ehkä 30.min pesu jos ei ole likainen.
Joo tiedän, mullakin on sellanen, jopa puolen tunnin ohjelma.
Yleensä kaikissa pikaohjelma ja nappi jolla saa lähes kaikiin ohjelmiin lyhentämis mahdollisuuden.
käyttöohjeessa on ohje miten toimii.
Jos myymälässä käyt niin ne myyjät neuvovat, ja netissä käyttöoje löytyy valmistajan sivustolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos EU.
Joku laittoi miinuksen.
Tollekin miinus.
Eli on. Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Samsungissa pikapesu alkaen 15min ja päivittäispesu alkaen 45 min. Suosittelen 👍
Mitä te pesette 15 min ohjelmalla?
Apua. Eihän näillä lämpötiloilla tule puhdasta.
Meillä Boschin koneessa monipuoliset pesuohjelmat. N. tunnin mittaisia myös. Olen tyytyväinen tuohon.
Esim Boschilla on Kauluspaidat-ohjelma joka on n tunti. Max 40.
Koneen ja pyykin haiseminen johtuu kyllä enemmän siitä ettei uskota että kone vaatii huoltoa, kuin pesuohjelman pituudesta.
Suodattimet tulee putsata, liika pesuaine ei pese kunnolla, tai on liian alhainen vedenpaine, liikatäyttö pikaohjelmilla, myös väärä pesuohjelma pilaa vaateet.
Aeg:ssä voi ohjelmaa lyhentää, mutta puuvillalla se on silti yli puolitoista tuntia.
Joskus fuskaan ja laitan keinokuitupesuun puuvillaa 60 asteeseen ja se on tunnin.
Mutta en suosittele aeg:tä. Kolmas huono kone jo menossa. Eka on mökillä ja siinä on alusta asti ollut vika, että se ohjelma jää paikalleen surraamaan, mistä aiheutuu yli puolen tunnin viivytyksiä.
Toinen kone taas hajosi aika äkkiä. Rummun kannakkeet pettivät. Tää kolmas kone ostettiin runsas vuosi sitten. Se sekoilee välillä. Esim kerran pesi niin, että ei ottanut vettä ollenkaan. Pyykit olivat kuivia pesun jålkeen. (Meillä on hana aina auki, eli ei mun virhe) Tai sitten se alkaa ilmoittaa vikakoodia, jolloin pitää kalllistaa ja tyhjentää vedet nukkasihdin kautta. Joskus taas luukun avautuminen kestää pesun jälkeen jopa 15 tai 20 minuuttia. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ohjekirja lukematta? Kyllä tuollaiset olennaiset asiat ohjekirjasta löytyy. Aikamoista avuttomuutta taas ap:ltä.
Ei ne ohjelmat ohjekirjaa lukemalla lyhene, jos koneessa ei sellaisia ole. Lyhimmät ovat yleensä sellaisia pikaohjelmia, joissa on matala lämpö, vähän vettä ja käytännössä vain muutaman vaatekappaleen voi kerralla pestä.
Minulla AEG, jossa lyhin käyttökelpoinen on tasan tunnin 40-asteinen hienopesu.
Liian vähän vettä täydellä koneella ne kaikki käyttävät. Kun seuraavan koneen hankin, katson tarkkaan vedenkäytön Ö-luokkaa, kun se tulee meillä omasta kaivosta ja lämmitettynä, ja lyhin 60 asteen ohjelma on oltava enintään tunnin.
Samsung, lyhin 60 asteen ohjelma kestää 1h 6 min.