Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö muka jäähallillinen suomalaisia Ricky Gervaisin vitsit englanniksi?

Vierailija
12.03.2023 |

Vai käännettiinkö ne siellä paikan päällä jotenkin livenä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärtäisi mutta lapseni osaa niin hyvin englantia ettei mitään ongelmaa.

Vierailija
22/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että ostivat lipun jos eivät ole Gervaisia ennenkin ymmärtäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin Netflixillä ymmärrän ihan hyvin ilman sanoitusta. En ymmärrä miksi jäähalli olisi jotenkin poikkeus, kai siellä kuitenkin on sen verran hyvä akustiikka, että puheesta selvän saa.

Suomennapa tämä sitten:

Light breaks where no sun shines;

Where no sea runs, the waters of the heart

Push in their tides;

And, broken ghosts with glow-worms in their heads,

The things of light

File through the flesh where no flesh decks the bones.

A candle in the thighs

Warms youth and seed and burns the seeds of age;

Where no seed stirs,

The fruit of man unwrinkles in the stars,

Bright as a fig;

Valo lankeaa sinne missä aurinko ei paista.

Jossa meri ei liiku, sydämen vedet

työntävät aaltojaan

Ja, rikkinäiset aaveet kiiltomatoja päässään,

valon olennot

liikkuvat läpi lihan siellä missä ei lihaa ole luiden yllä

kynttilä reisillä

lämmittää nuoruuden ja siemenet ja polttaa iän siemenet

missä siemen ei idä

ihmisyyden hedelmä siloittuu tähdissä,

kirkas kuin viikuna

Vierailija
24/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin Netflixillä ymmärrän ihan hyvin ilman sanoitusta. En ymmärrä miksi jäähalli olisi jotenkin poikkeus, kai siellä kuitenkin on sen verran hyvä akustiikka, että puheesta selvän saa.

Suomennapa tämä sitten:

Push in their tides;

The things of light

A candle in the thighs

Where no seed stirs,

Bright as a fig;

Olen asunut 15 vuotta Englannissa ja myös kirjoitan työkseni englanniksi. Runojen tulkinta ei kuitenkaan ole verrattavissa normaaliin kielenkäyttöön ja etenkin Dylan Thomasin runot ovat tunnetusti vaikeasti ymmärrettäviä ihan natiivipuhujillekin. Olet ennenkin spämmänyt Thomasin runoja tänne palstalle ja haukkunut suomalaisia siitä, että eivät osaa englantia.

Vierailija
25/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää.

Seuraava kysymys.

Vierailija
26/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon tapahtuman liput mene kaupaksi heille, jotka ovat jo ymmärtäneet herran juttuja tarpeeksi halutakseen kuulla niitä lisää.

Itse ihmettelen enemmänkin sitä, miten kukaan voi jaksaa kuunnella tuota tyyppiä. Itse olen nähnyt hänestä vain pätkiä, joissa hän nauraa uskovaisille ja kuvittelee omien mielipiteittensä olevan aukottomia todisteita siitä, miksei mitään jumalia voi olla olemassa. Kaikkein pahin oli se joku TV-sarja, jonka hän oli itse kirjoittanut ja ohjannut, minkä lisäksi vielä valinnut itsensä esittämään pääosaa. Oli sitten laittanut oman, älykkään roolihahmonsa selittämään tyhmänä toljottavalle kristitylle, miksi Jumalaan uskominen on väärin, ja yleisön on tarkoitus nyökytellä, että "joo hei, tää jätkähän puhuu asiaa, en ookkaan tajunnu ajatella sitä noin". En itsekään usko Jeesukseen, mutta voi herranjestas sitä myötähäpeän määrää. Minulla sarjan katsominen loppui tuohon kohtaukseen. 

Vierailija
27/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuon tapahtuman liput mene kaupaksi heille, jotka ovat jo ymmärtäneet herran juttuja tarpeeksi halutakseen kuulla niitä lisää.

Itse ihmettelen enemmänkin sitä, miten kukaan voi jaksaa kuunnella tuota tyyppiä. Itse olen nähnyt hänestä vain pätkiä, joissa hän nauraa uskovaisille ja kuvittelee omien mielipiteittensä olevan aukottomia todisteita siitä, miksei mitään jumalia voi olla olemassa. Kaikkein pahin oli se joku TV-sarja, jonka hän oli itse kirjoittanut ja ohjannut, minkä lisäksi vielä valinnut itsensä esittämään pääosaa. Oli sitten laittanut oman, älykkään roolihahmonsa selittämään tyhmänä toljottavalle kristitylle, miksi Jumalaan uskominen on väärin, ja yleisön on tarkoitus nyökytellä, että "joo hei, tää jätkähän puhuu asiaa, en ookkaan tajunnu ajatella sitä noin". En itsekään usko Jeesukseen, mutta voi herranjestas sitä myötähäpeän määrää. Minulla sarjan katsominen loppui tuohon kohtaukseen. 

Mielestäni tässä ihan fiksusti keskusteli asiasta Russell Brandin kanssa. Molemmat osapuolet mielestäni älykkäitä vaikka heillä onkin eriävät mielipiteet.

Vierailija
28/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan on joskus keskustellut aiheesta ihan fiksustikin. Minulle kun on tullut tuosta herrasta sellainen kuva, että hän ei paljon muusta puhukaan.

Tämä on kuitenkin mielipidekysymys, ja olen nähnyt useamman eri klipin, jossa hän nimenomaan käyttää omia mielipiteitään mukamas todisteena siitä, miten jumalia ei voi olla olemassa. Ikään kuin toisten mielet muuttuisivat sillä kun hän vain selittää oman näkemyksensä tarpeeksi yksinkertaisesti. Eikä tunnu tajuavan, että hän itse tekee ihan sitä samaa tyrkkytuputusta kuin ne uskovaiset, joita hän itse inhoaa juuri sen jumalantyrkytyksen vuoksi.

Minusta ateismin voimatoitottaminen on ihan yhtä noloa kuin minkä tahansa muunkin elämänkatsomuksen voimatoitottaminen.

Vierailija
29/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen luulee ymmärtävänsä ihan kuten englantilaista jalkapallokulttuuria.

Vierailija
30/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin muuten juuri Super Naturen Netflixistä ja pram oli käännetty raitiovaunuksi. Tämä toimikoon muistutuksena itselleni, että teksitykset voisi kääntää pois päältä.

Vierailija
31/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiahan täällä eniten osataan ulkomaan kielistä. Moni katsoo esimerkiksi teeveetä paljon enemmän englanniksi, kuin muilla kielillä. Myös pelien kautta oppii hyvinkin monimutkaista englantia. Omat lapseni puhuivat kaikki sujuvaa englantia jo ennen kouluikää.

Vierailija
32/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä ihan fiksusti keskusteli asiasta Russell Brandin kanssa. Molemmat osapuolet mielestäni älykkäitä vaikka heillä onkin eriävät mielipiteet.

Todellakin ja Russellin kannanottoja valtamedian fake-uutisia kohtaan seuraa nykyään suuri joukko ihmisiä eri puolilta maailmaa... Hänestä on tullut oikean tiedon välittäjä tässä synkässä maailmassa...

Vierailija
33/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ja Russellin kannanottoja valtamedian fake-uutisia kohtaan seuraa nykyään suuri joukko ihmisiä eri puolilta maailmaa... Hänestä on tullut oikean tiedon välittäjä tässä synkässä maailmassa...

Russell on aivan uskomattoman älykäs, taitaa tosin olla vaan hieman liian valaistunut massoille ja monet leimaavat hänet hulluksi kun eivät itse pysty vielä noita asioita ymmärtämään.

Vierailija
34/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se jäähallillinen koostuu varmasti sellaisista, jotka ymmärtävät. Enemmän ihmettelen, löytyykö Suomesta jäähallillinen Gervaisin suuria fanittajia.

Miksei löytyisi? Onhan se maailman hauskin mies.

Yhden kerran ehkä. Kuuntele useampi keikka, niin alkaa samat vitsit toistumaan...

Vierailija
35/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomennapa tämä sitten:

Push in their tides;

The things of light

A candle in the thighs

Where no seed stirs,

Bright as a fig;

Valo särkyy siellä missä yksikään aurinko ei hohda;

Missä yksikään meri ei juokse; sydämen vedet

Työnnä heidän vuoksissaan;

Ja, rikkinäisiä aaveita hohtavine matoineen heidän päässään,

Valojen asiat

Tiedosto lihan läpi jonne ei yksikään liha pakkaa luita.

Kynttilä reisissä

Lämmittää nuoruutta ja siemeniä ja polttaa iän siemenet;

Missä ei yksikään siemen hämmennä,

Miehen hedelmä poistaa rypyt tähdissä,

Kirkas kuin figuuri;

Vierailija
36/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Russell on aivan uskomattoman älykäs, taitaa tosin olla vaan hieman liian valaistunut massoille ja monet leimaavat hänet hulluksi kun eivät itse pysty vielä noita asioita ymmärtämään.

Se on juurikin näin ja on todettua että vaikka osoittaisi totuuden ihmisille silti moni sokeasti uskoo yhä kaiken valheen mieluummin... Oli kyllä aikamoista nautittavaa katsottavaa kun esim. tuoreessa MSNBC haastattelussa Russell osoitti millaista propagandaa valtamedian kautta työnnetään... MSNBC raukka parat jäivät aivan Russellin murskaamiksi... :)

Vierailija
37/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se jäähallillinen koostuu varmasti sellaisista, jotka ymmärtävät. Enemmän ihmettelen, löytyykö Suomesta jäähallillinen Gervaisin suuria fanittajia.

Kukaan ei tiedä kuinka monta Gervais-fania Suomessa on. Se tiedetään, että jäähallikeikka myytiin loppuun muutamassa minuutissa.

Vierailija
38/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomennapa tämä sitten:

Push in their tides;

The things of light

A candle in the thighs

Where no seed stirs,

Bright as a fig;

tekotaiteellista tuubaa

Vierailija
39/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Gervais ole ensimmäinen englanninkielinen standup-koomikko Suomessa?? Niitähän käy täällä taas covidin jälkeen suht useasti. Onneksi. Suomen standup-skene on niin laimeeta.

Vierailija
40/41 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut standuppia kattomassa Kulttuuritalolla usein ja hyvin on jengi messissä. Suomalaiset osaa hyvin englantia.

Sitähän opitaan peruskoulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme