Kuinka moni on saanut koronan hiljattain lennolla?
Lomalle lähdössä. Mietin maskin tarvetta lennolla
Kommentit (63)
Samaa mietin minäkin, mutta ei kehtaa maskia käyttää enää.
Toisaalta ei ole kiva sairastaa lomakohteessa.
Pitääkö Espanjaan suuntautuvalla lennolla vielä käyttää maskia?
Itse laittaisin ehdottomasti FFP2-maskin lennolle. Toisten mielipiteille voi nakata paskat, saat suojata itseäsi jos haluat.
Aina siellä on joku pärskivä räkänokka lennolla. Ja miksei maskia kehtais pitää,jos haluaa, mistäs kukaan tietää mitkä syöpähoidot sulla on kesken. Kyllä normiflunssakin voi pilata lomareissun ettei sen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko, Espanjassa ei ole enää maskipakkoa.
Itse aion käyttää ffp2-maskia lennolla. En välitä pätkääkään muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnairilla oli maskipakko ainakin muutama viikko sitten Kanarialle. Myös Kanarian busseissa oli maskipakko.
Olen matkustanut koko kolmen vuoden ajan vähintään kolme kertaa vuodessa, ei ole tarttunut. En käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma? Ainakin helmikuussa piti käyttää Espanjan lennolla maskia.
Kuinka moni on saanut koronan lennolla? Vastaus: 1568 ihmistä on saanut koronan lennolla.
Vielä konettakin enemmän minusta maskia kannattaa käyttää lentokentillä. Siellä jonoissahan on porukkaa ties mistä. Koneessa sentään hyvä ilmanvaihto.
Lentokoneen ilmastointi on niin voimakas että tartunnan saamisen riski on äärimmäisen pieni lennolla, lentokentillä varmasti suurempi riski. https://yle.fi/a/3-11951130
Hämmentävä ero lentoyhtiöiden välillä miksi Finnair vaatii käyttämään maskia, mutta muut eivät? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009348100.html
Espanja, Etelä-Korea, Japani ja Kiina -lennoilla vielä maskit, ainakin Finnairilla.
Jos noin paljon asia askarruttaa, niin ehkä kannattaa kokonaan matkustamatta. Mikään pakkohan ei ole matkustaa mihinkään.
Minä en todellakaan käyttäisi maskia lennolla, menisi maskipakollisille lennoille tai matkustaisi mihinkään sellaiseen kohteeseen, jossa on maskipakko. Tuohan pilaa jo koko lomatunnelman ja jopa loman.
Ruotsissa valtaosa porukasta ei halunnut matkustaa Kanarialle tai mihinkään muihinkaan maskipakkomatkakohteisiin ollenkaan, silloin kun niissä oli maskipakot voimassa.
Espanjan maskipakko on enää sairaaloissa ja vanhainkodeissa ym. Ei tarvitse lennolla pitää, tosin en lennä Finnairilla.
Mieheni sai koronan ilmeisesti nimenomaan lennolta helmikuussa.
Käytimme maskeja vaikkei sillä yhtiöllä ollut edes pakollista. Silti sai tartunnan.
Voihan sen tietysti saada kymmenistä muistakin paikoista, vaikka lentokentän parkkihallin hissistä.
nyt on flunssa- ja siitepöyaika, joten aika varmasti siellä on jos jonkinmoista köhijää.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin paljon asia askarruttaa, niin ehkä kannattaa kokonaan matkustamatta. Mikään pakkohan ei ole matkustaa mihinkään.
Minä en todellakaan käyttäisi maskia lennolla, menisi maskipakollisille lennoille tai matkustaisi mihinkään sellaiseen kohteeseen, jossa on maskipakko. Tuohan pilaa jo koko lomatunnelman ja jopa loman.
Ruotsissa valtaosa porukasta ei halunnut matkustaa Kanarialle tai mihinkään muihinkaan maskipakkomatkakohteisiin ollenkaan, silloin kun niissä oli maskipakot voimassa.
On se hirveää pitää maskia lennolla ja samalla suojata itseään ja muita. Ottaako se sinulla jotenkin omanarvontunnon päälle vai mikä mättää?
Ja kertokaa vielä, onko lennoilla paljon yskivöö porukkaa...