Opettaja, paljonko palkkasi on?
Mitä opetat, paljonko tienaat? Oletko tyytyväinen palkkaasi?
Kommentit (298)
Brutto 2200, kahdella ikälisällä alakoulun opettajana
Erityisopettaja peruskoulussa kaikilla ikälisillä, brutto 3700e.
Olen yläkoulun mafyke-opettaja ja brutto noin 4500€ sisältäen kaksi kokemuslisää, tva, tsa, luokanvalvojuus, nivelvaihelisä sekä muistaakseni 6 ylituntia.
löytyy ovtessistä, kun kyse on listapalkoista.
Jos on ylitunteja, jokainen ylitunti on vain 84% normaalitunnin hinnasta. Muilla aloilla nuo tuppaa olemaan vähintään sama ja extraakin päälle
Jaaha. Eli opettajat vetää tällaisia hirveitä liksoja. Ei ihme että Suomi velkantuu.
Sopiva palkka olisi joku 2 300e/kk
Vierailija kirjoitti:
5800e/kk, fysiikan ja pitkän matematiikan opettaja lukiossa.
Ja teet 35h/vko töitä? Koske tuollainen palkka täysillä ikälisillä vaatii 14 ylituotuntia 😄
Uskokoon ken tahtoo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5800e/kk, fysiikan ja pitkän matematiikan opettaja lukiossa.
Ja teet 35h/vko töitä? Koske tuollainen palkka täysillä ikälisillä vaatii 14 ylituotuntia 😄
Uskokoon ken tahtoo!
Korjaus 34h (eli 13 ylityötuntia). Oli väärä palkkaluokka aluksi, kun laskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2220 €/kk bruttopalkka. KK-tutkinnon suorittanut luokanopettaja.
Ja palkka on liian pieni suhteessa työn vaativuuteen ja työmäärään. Jos olisin pätevä, palkka olisi yli 500 euroa parempi. Silti teen samat hommat ja minulla on samat vastuut kuin pätevillä kollegoilla.
.
Miksi viet työt päteviltä opettajilta? Työnantaja säästää, muksut kärsii
Olen kalsoiskelpoinen eli sekä luokan- että aineenopettaja.
Brutto 3050e/kk, sisältää 2 kokemuslisää ja yhden ylityötunnim + henkilökohtaisen lisän.
Netto 2300-2400e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja palkka on liian pieni suhteessa työn vaativuuteen ja työmäärään. Jos olisin pätevä, palkka olisi yli 500 euroa parempi. Silti teen samat hommat ja minulla on samat vastuut kuin pätevillä kollegoilla.
.
Riippuu missä henkilö asuu ja esim. ma-ke-fy oppiaineisiin ei saa enää edes kaupungeissa opettajia Hakijamäärät romahtaneet viimeisessä 5v järkyttävästi. Kun ennen makefy haki 70-120 pätevää, nyt hakee enää 10-15 pätevää opettajaa. Yle kirjoitti jo pari vuotta sitten, että mafyke opettajat uhkaa loppua Suomesta. Asialle ei olla mitään tehty Eikä nykyisenkaltaisessa ympäristössä enää moni nuori halua toimia opettajana. Jo opiskeluaikana päättävät lähteä muualle..
Noin 3300 erityisopettajana. Ei oikein riitä elämiseen pääkaupunkiseudulla. Työtunteja kertyy myös helposti yli 40 viikossa. Mietin alan vaihtamista.
3975e/kk bruttona, käteen jää n. 2500e. Kaikki ikälisät, yksi ylitunti ja kaksi muuta lisää. Työkokemus yli 20 vuotta. Luokanopettaja.
4300 brutto. Opetan lukiossa opetusvelvollisuuden mukaisesti, taitaa olla yksi ylitunti potissa, ryhmänohjauslisä ja jotain resurssirahaa. On mielestäni todella hyvä palkka, työ on aika helppoa ja suht mukavaakin suurimman osan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Vaikka muodollista pätevyyttä ei ole, työn kautta olen oppinut paljon. En sanoisi että oppilaani kärsivät minun opetuksessa. Ja en syyllistä itseäni siitä, että veisin paikan pätevältä opettajalta. Joka vuosi joudun itse paikkaani hakemaan ja päteviä hakijoita ei ole yleensä edes ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Eli opettajat vetää tällaisia hirveitä liksoja. Ei ihme että Suomi velkantuu.
Sopiva palkka olisi joku 2 300e/kk
Kyllä yliopistossa maisterintutkinnon suorittaneen palkka pitää olla tuota korkeampi.
Netto n. 2900 euroa. Lukiossa kieltenopettajana. Palkassa on mukana max. määrä ikälisiä. Lisäksi korvaukset yo-valvonnoista, yo-kokeiden korjauksista, ryhmänohjauksesta ja pari ylituntia +tukiopetustunnit.
5132 brutto, 3277 netto. Lukion opo, vuosityöajassa eli säännöllinen kk-palkka. Ihan ok palkka on, kun muistaa varhaiskasvatuksen ja luokanopettajien palkkatason.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Miksi viet työt päteviltä opettajilta? Työnantaja säästää, muksut kärsiiRiippuu missä henkilö asuu ja esim. ma-ke-fy oppiaineisiin ei saa enää edes kaupungeissa opettajia Hakijamäärät romahtaneet viimeisessä 5v järkyttävästi. Kun ennen makefy haki 70-120 pätevää, nyt hakee enää 10-15 pätevää opettajaa. Yle kirjoitti jo pari vuotta sitten, että mafyke opettajat uhkaa loppua Suomesta. Asialle ei olla mitään tehty Eikä nykyisenkaltaisessa ympäristössä enää moni nuori halua toimia opettajana. Jo opiskeluaikana päättävät lähteä muualle..
Maalle ma/fy/ke opettajia ei saada houkuteltua mitenkään. Paikka saattaa olla puoli vuotta auki, eikä kukaan pätevä opettaja hae!
Brutto melko tasan 4000, toki vaihtelee hieman kuukausittain; olen suomen kielen ja kirjallisuuden opettaja, palkassani on kaksi ikälisää, kolme ylituntia, luokanvalvojuus ja TVA-lisä. Joka kuu käteen jää noin 2600 euroa.
Olen käsittääkseni ihan hyvin palkattu opettajaksi. Kuukausittainen vaihtelu tulee sijaistunneista ja tukiopetuksesta, joista maksetaan erikseen. Viime vuosina ulkopuolisia sijaisia on saanut huonosti, joten oma työmäärä on kasvanut käytännössä viikoittain kollegoiden tuntien pitämisellä. Viime vuonna tienasin noin 52 000 euroa.