Opettaja, paljonko palkkasi on?
Mitä opetat, paljonko tienaat? Oletko tyytyväinen palkkaasi?
Kommentit (298)
Onpa opettajilla huonot palkat. Minä insinöörinä tienaan rahtusen yli 6 000€ /kk.
Vierailija kirjoitti:
Mihin opettajat tarvitsevat korkean palkan? Eikö opettaminen olekaan kutsumusammatti?
Tänä päivänä ei ole enää kutsumusammatteja, vaa jokainen käy töissä sen takia, että voisi maksaa asumisen ja ruoan yms.
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulun äikänope muutamalla ylitunnilla ja lisävastuulla: Brutto noin 5400 € / kk, netto noin 3300 € / kk. Olen tyytyväinen.
Sulla on rahakkaat lisävastuut.
Itse olen peruskoulun yläluokkien äikänope kolmella vuosilisäansiolla, luokanvalvojuudella ja erityistehtävällä, 4200 e/kk bruttona.
Yli 4000/kk brutto. Amisope, koulutus ammattikoulu, teku ja opettajankoulutus 1,5 v työn ohella. Tyytyväinen!
4700€/kk. Amis, yliopisto. Lukion skippasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän humoristisia summia esitetään. Katsoin kuittini: 3732 e, verojen yms. jälkeen.
Jo bruttopalkkana tuohon summaan ei pääse kuin jotkut lukion opettajat, kenellä ylitunteja. Jos saat tuon verran nettona niin varmasti sinulla on jo kaikki kokemuslisät ja roimasti ylitunteja? Ja olet äidinkielen tai englannin/muun kielen opettaja, veikkaan?
Mitä oikein höpiset?
Mun brutto on 3700 ja risat. Olen kaksoiskelpoinen luokanopettaja, ei ylityötunteja eikä täysiä kokemuslisiä. Yksi henkilökohtainen lisä, ei vastuutehtävälisiä.
Ihan siis on mahdollista.
Aineenope yläkoulussa, suomen kieli. Ei ikälisiä. Ylitunnit, luokanvalvojuus ja erityishommat yhteenlaskettuna n. 9-10 ylituntia viikossa. Palkka n. 4800e.
Historian ja yhteiskuntaopin ope lukiossa, 5650€/kk.
Okei, eli siis pitää siirtyä lukioon!
t. yläkoulun erityisope peruspalkalla n. 3100/kk ja tänäänkin on meno ollut sen kaltaista, että huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2220 €/kk bruttopalkka. KK-tutkinnon suorittanut luokanopettaja.
Onko totta? Lähihoitajanakin mulla suurempi brutto.
Tässä taas nähdään hoitoalan palkkavaatimusten realistisuus. Ja se, että kovimmin huutavat saavat tahtonsa läpi nyky-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli siis pitää siirtyä lukioon!
t. yläkoulun erityisope peruspalkalla n. 3100/kk ja tänäänkin on meno ollut sen kaltaista, että huhhuh
Lukioissa alkaa olla lisääntyvässä määrin erkan paikkoja tarjolla. Palkkauksen perusteista minulla ei ole tietoa.
Nuo sinänsä tavalliset +5000€ liksat edellyttävät toki kauheasti (yli)tunteja ja toki määrävuosikorotuksiakin. Mutta sauman siis on sinne ekonomien/di:n mediaaneihin. Eli siis tyytyväinen olen.
Vierailija kirjoitti:
2220 €/kk bruttopalkka. KK-tutkinnon suorittanut luokanopettaja.
Tämä ei voi olla totta. Lyhenntty työaika?
Oma liksa lukiossa 4900€. Kymmenen vuotta alalla.
Yläkoulu kyllä tavallaan houkuttelee - vielä kolmet kokeet pitämättä, joten tuleva viikonloppu vietetään vielä 100% työn merkeissä jossa saan arvioinnit hoidettua maanantaihin mennessä.
Mutta hyvää keskeytystä kaikille kollegoille. Erot palkoissa ja työnkuvissa ovat tälläkin alalla suurempi kuin mitä moni tietääkään. Hyvä että näitä vähän avataan. Puhe "opettajan palkasta" on siksi aika banaalia.
Yläkoulu + lukio. Ei ylitunteja, 1 ikälisä ja pari henkilökohtaista lisää. 3900.
Venäjän opettaja lukiossa, 6745 e/kk.