~~~Hyvää vkonloppua HEINÄHELISTIMET~~~
Todellakin hyvää viikonloppua kaikille teille ihanille " kanssasisarille" !!!
Voikaa paksusti ja syökää hyvin(jos pystytte) pienoinen tarvitsee paljon energiaa, kasvaakseen ja kehittyäkseen!
Huomenna pitää lähteä jouluostoksille... Olisi aivan ihanaa ostaa jo joku pikku body, mutten uskalla vielä... Sitten viimesillään ison mahan kanssa kauppoihin juhannus aleihin :0)
Ystävällisin terv.sadetar eppu 6+1 ja tyttö03
Kommentit (26)
Voi apua, täällä on aivan muita mietteitä ja pää ihan puhki.
Käytiin alkuraskauden ultrassa ja sieltä löytyikin 2 sydäntä!
Ei siis ihme, että tämä yökötys ja väsymys on ollut ihan tuplaluokkaa esikoiseen verrattuna.
Täytyy kyllä sanoa, että ajatukset ja mieliala heittelee eikä oikein tiedä, mihin sitä on joutumassa. Ja onko joutumassa ollenkaan, kun lääkärin mukaan keskenmenoriski on yhtä suuri kuin raskauden jatkuminen.
Hetken näytti ruudulla siltä, että " toukkia" on 3, mutta kolmatta sydäntä ei näkynyt, pussukka vain. Tämä siis aiheuttaa tuota lisääntynyttä keskenmenoriskiä.
Tuntuu vaan, ettei tämä voi olla totta ja sitten taas, että apua... ja paljon...
Jäi väkisin joulu- yms. ajatukset. Siis viikonloppukin näköjään on tulossa...
Mukavaa viikonloppua,
järkyttynyt Kubla (rv 7+4)
siis hienoa! Kaksoset, kaksi ihanuutta yhdellä kertaa... Toivon ja pidän peukkuja että kaikki menisi hyvin ja saisit terveet kaksoset... :0)
Kyllä se varmasti aluksi pelottaa, et miten selviää, mut hei, muutkin on selvinneet.. Siskollani on myös kaksoset, ja ovat tod.hyvin pärjänneet!
Voimia sinullle ja kyllä kaikki sujuu hyvin!
t.sadetar ja eppu/t 6+1 ja tyttö03
Voi kubla ymmärrän kyllä, että saattoi olla järkyttävä uutinen. Mutta yritä ajatella positiivisesti. Teille onkin tulossa kaksi vauvaa:) Onhan siinä sulattelemista, mutta eiköhän se vielä iloksi muutu.
Minulla oli myös tänään ultra ja olin onnellinen kun lääkäri vahvisti, että vauva on kohdussa ja syke näkyi. ikäarvioksi tuli 7+5 eli nyt mulla olisi la 8.7.07. Vielä kun päästään yli tuon 12 viikon niin ollaan jo hyvällä puolella.
Pahoinvointi jatkuu ja onneksi sainkin lääkäriltä ensi viikon sairaslomaa. Mutta nyt vain nautitaan tulevasta viikonlopusta ja masuasukista, joka kasvaa ja kehittyy.
mukavaa viikonloppua meille kaikille helistimille.
t.Jennu + pikkuinen 7+5
Kupla: onneksi olkoon ja tsemppiä - teille tulee 2 kärpästä (tässä tapauksessa tietenkin vauvelia) yhellä iskulla. Ymmärrän shokkiajatuksen, mutta kyllä se ajanmyötä tokeentuu ja asioilla on taipumus AINA järjestyä :)
Ja kaikki uudet plussanneet: teretulemast mukaan joukkoon - meitä on todella mukava joukkio jo :)
Täällä edelleen kärsitään 24/7 ällöolosta :( Ja huomenna pitis jaksaa tepastella alttarille ;) Ja ko oon jo tottunut nukkuun siihen aikaan päikkärit, nii voip olla huomisen rytmit totaalisen sekasin :D
Kaikille rakkaudentäytteistä viikonloppua ja masurapsutuksia...
t. Amalia-Joel ja pätykkä tasan 8+0
kubla: onnea tuplaodotukselle. toivotaan että kaikki menee hyvin, kunhan kerkeette ajatukseen tottua.
amalia-joel: voimia huomisiin häihin ja suuret onnittelut!!!!
Täällä ihan normaalia hulinaa.. pääsin jo töistä ja raahauduin kotiin. pitää lapset herättämään päiväunilta ja pistää ne syömään. sitten lähdetään ruokaostoksille. keretään vielä ennen ruuhkia. pitäs käyvä kattoo taas itelle housuja kun nää omat on jo niin kireät.
öklötys jatkuu mutta huomattavasti lievempänä. huimasu kuitenkin on voimistunut... ehkä todellakin ootan sitä toivomaani tyttöä(vaikka sama se sinäänsä kumpi tulee mutta vähän toivon tyttöä). mutta niin on samanlainen olo kun esikoista oottaessa. toivotaan että loppuraskaus oisi yhtä helppo kun silloin. kuopuksen kanssa kun loppuraskaus oli tosi raskas kaikkine vaivoineen, mut alku helppo.
hyvää viikonlopun alkua kaikille helistimille!!!
liipe ja ötökkä 7+2
Mahtavia uutisia! Vaikkei ehka se ollutkaan sun ensi reaktio =) Varmasti kylla uskomaton tunne nahdakkin kaksi sydanta. Toivottavasti vauvelit jaksavat kasvaa masussa ainakin kesakuulle. Taalta loytyy tuo monikkoperheet palstakin, sielta varmaan loytys kivasti kohtalotovereita, jotka tsemppais alkujarkytyksessa. Aika janna tuo kolmas pussukka, onko siitta mitaan kontrolliultraa vai onko seuraava se np-ultra? onnea kovasti ja tuplamaara vauvaliimaa!! =)
Taalla on jotenkin helpompi paiva kun eilen. Ehka kun oon saanu jotain syotya, niin et on pysynytkin jopa mahassa. Aamun tavalliset oksut on silti tarvinnut hoidella. Eilen illalla keksin syoda pahkinoita ja kuivattuja hedelmia ja se olikin ihan hyvaa. Tan paivan on tainnut pelastaa mustikkakeitto ja mustaviinimarjamehu. Kylla taa tasta pikkuhiljaa.
Toivon vaan niin kovasti, etta taa pahoinvointi/ ruokahaluttomuus loppuis ennen joulua, jotta paasis kunnolla nauttiin joulupyodasta. Mulle ainakin jouluruoat on niiiin iso osa joulua, et ois tosi kurjaa jos vaan yokkisin ja nyrpistelisin nenaani. Haluan syoda taas!!! On taa kumma, sit taas loppuraskaudessa vois syoda koko ajan ja on ihan tuskaa kontrolloida omaa syomistaan. Neuvolaan punnitukseen meno aina pelottaa, kun tietaa et on tullut taas ahmittua =/
Mein tytot on menossa viikonloppuna yokylaan mummolaan, ekaa kertaa. Ne menee ihan mielellaan, mut ma varmaan kyl karsin jotain eroahdistusta =) Ihan hyvin mielin ne kylla paastan sinne vahan tuulettuun, kun taalla kotona on ollut viime aikoina niin kiree ilmapiiri ja vahan tekemista. Ei olla oikein mitaan kivaa tehty, kun en oo talta pahoinvoinnilta jaksanut kauheesti touhuilla niitten kanssa. Onnex noilla on toisensa leikkikaverina.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
N. rv8+5
Kahden viikon päästä on aika seuraavaan seurantaultraan, ellei sitä ennen ole tulleet ulos.
Lääkäri (Femedassa) sanoi, että joutuisin NKL:lle seurantaan, näitä, kun seurataan normaaliraskauksia tiuhemmin.
Täytynee googlata näitä diagnoosin ihmeellisiä termejä, joita lääkärikin joutui kirjoistaan tarkistelemaan. Tieto vaan välillä tuntuu lisäävän tuskaa...mutta onneksi on näitä " loppu hyvin kaikki hyvin" -tapauksiakin.
Ja nyt taas syömään. Voikaa hyvin!
t. KUbla
Ajattelin nyt tänne kirjottaa kun eilen tein testin joka oli positiivinen, ja sain soittoajan lääkärille maanantaiksi joten nyt tässä alan tutustumaan kaiken varalta näihin mulle uusiin juttuihin täällä. Oon ihan huvikseni tehnyt noita vauvalaskureita ja niiden mukaan laskettu aika olis heinäkuussa ja nyt olis kuudes viikko menossa! Onnea kaikille teille muillekkin :)
Minä tuossa maanantaina otin ja tein testin, vauvahan sieltä ois tulossa. Toivottu on kovasti. Minulla La 25.7.07. Ajatukset kaikilta osin positiiviset, mutta hiukka sekavat. Johtunee varmaan tuosta onnen huumasta. Mistähän se johtuu että kuitenki pikku pelko tuolla kaihertaa että jos se tuleekin pois sieltä. Vaikka turhaa kait se on tuollaista miettiä...
Joki 78 taisit kysellä kuka aloittaa pino.. taitaa olla aina kuka ehtii :)
Kubla: tupla vauva liimat sinne päin!! Ja tupla onnittelut!
Jennulle onnittelut hyvin menneestä ultrasta!
Amalia Joel: oih, toivottavasti pystyt nauttimaan huomisesta suuresta päivästäsi! Oikein paljon onnea!
Semilia ja aksu Onnittelut!! Ja tervetuloa mukaan!
Minulla oli ensimmäinen lievä pahaolo päivä tänään. ei kuitenkaan tarvinnut pönttöä käydä halaileen. alaselkä tulee helposti kipeäksi kun töissä lapsia puen ja äkilliset nousut sumentaa näön hetkeksi.
mies oli suloinen kun meinasi että meillä pitää laittaa langaton internet pannaan, koska siitä lähtee haitallisia " jotain" vauvalla! en kyllä muista oliko noin suojelevainen ensimmäisenkin kohdalla :)
-emmilee rv 5+1-
Tein tänään kolmannen testin viikon sisään ja nyt näytti jo sen verran väriä tikussa, että uskon olevani raskaana. LA oli jonkun laskurin mukaan 28.7.
Kovin on varovaiset tunnelmat, kun on historiassa kolme keskenmenoa ja viimeisimmät kesältä. Pelkoa lisäävät täydellinen oireettomuus ja kaksi ensimmäistä hailua haamua. Kesällä alkaneet raskaudet alkoivat heikoilla haamuilla, jotka eivät ikinä vahvistuneet, vaan keskeytyivät viikoilla 5+4 ja 6.
Iksu rv4+6
eiköhän nuo huonot kokemuksen sinun kohdalla jo riitä! niitä kun ei tarvisi edes sitä ensimmäistä kellään kokea :(
bd
-emmilee
Hei,
Mina olen itse luomusti raskaana mutta suvussa on paljon tuplia ja olen kuullut etta ian myota " riski" tupliin lisaantyy. Olen pohtinut, etta voisio tama yleton vasymys olla merkki tuplista. Aikaisemmissa raskauksissa en ole ollut lainkaan nain vasynyt.
Miten miehesi otti uutiset? Minusta tuplat ovat ihana asia, tuplaten vaivaa mutta myos tuplaten iloa joten onnea kovasti!
Onnea Iksu. Minulla on myos keskenmeo takana parin vuoden takaa joten kylla pelottaa mutta olen antanut itselleni luvan myos iloita tasta ihmeesta. Ei sita jokapiava tulla 41v luomusti raskaaksi. Meilla on sama LA muuten. Minulla ainoa oire on valtava vasymys ja rinnat turpeat mutta ekoja muksujen kanssa aloin oirehtia vasta viikolla 8 joten ei hatia. Nauti hyvasta olostasi.
Kaipas mäkin " uskallan pinoutua" ensimmäisen kerran tähän pinoon.. (toivottavasti ei jää viimeiseks)! Mun piti illalla tehdä testi, mutta eipä ollut hätä, joten pitää yrittää paremman kerran..
Menkat on tällä hetkellä reilut 1,5 viikkoa myöhässä.. mutta, viimeks kun ne oli, niin ne oli niin erikoiset, että en sit tiiä mis vaihees on tärpännyt.. ja rinnat tuli aroiksi jo aiemmin viime kierrossa... =] eli en oo itsekään selvillä missä kohtaa mennään, mut näillä näkymin laskettu aika on kuitenkin heinäkuussa (ihan alus tai aika lopus).. =] mihinkään neuvoloihin en ole vielä soitellut... oireita on kyl rintojen arkuus, painontunne, pahoinvointi (lievä), nipistelyt vatsassa.. kumma juttu silti, koska aikaisemmissa raskauksissa mulla ei oo ilmennyt kuin rintojen arkuutta näiden viikkojen (jossain 5-8 välis kai mennään) aikaan.. =]
Mulla on takana kaks keskenmenoa (rv 9+6 01/04 ja rv 8+0 09/04) joten en juhli tätäkään raskautta, ennenkuin ollaan selvillä vesillä eli jossain 15.viikon paikkeilla.. jos sillon jo uskaltas hengähtää (tai hengittää).. =] yhtään lasta ei siis ole vielä siunaantunut, joten jos tämä päätyy keskenmenoon niin pääsen ainakin tutkimuksiin.. =]
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! Ehkä pinoudun seuraavan kerran vasta parin viikon päästä jos vielä on siihen aihetta!
jonttu
Onnittelut tuplista Kublalle!!
Meilläkin on suvussa paljon tuplia ja miehen sisko on käynyt kaksi kertaa ennustajalla, joka on sanonut että sukuun tulee vielä kaksostytöt. Mies aina pelkää että ne tulee meille ;) Minusta se olisi ihanaa, jos vaan selviäisi hengissä vauvavuodesta ;) Uskon, että työtä on ensimmäisen vuoden ajan sata kertaa enemmän kun muuten, mutta iän myötä varmaan helpottaa, kun on seuraa toisilleen ym.
Miestä yksi ilta pelottelin, sillä minulla kanssa oireet paljon vahvemmat kuin muilla kerroilla. Mutta eiköhän vauvoja silti ole vain yksi tulossa.
t, epiapi rv 5+6
... Eli viikko sitten tuli plussat ja sitä on tässä nyt ihmetelty. Vähän väliä mieleen hiipii pelko, että jos tämä meneekin kesken tai sattuu jotain... ensimmäistä kertaa olen oireillut heti raskauden alusta lähtien näin voimakkaasti, kaksi peikkolasta kun on jo entuudestaan. Rinnat on kipeät ja raskaat sekä vähän väliä vihloo alavatsassa jos tekee äkkinäisiä liikkeitä tai venyttelee tms. Mutta kuuluu varmaankin " toimenkuvaan" ;) Aiemmista raskauksista eka oli täysin oireeton ja toka kuvotti alusta loppuun, saa nähdä siis mitä tuleman pitää ;)
Kaksi edellistä peikkolasta on edellisestä liitosta ja tulevalla isillä on myös yksi peikko entuudestaan ja tämä tulokas siis yhteinen. Aiemmat raskaudet olen ottanut aika löysin rantein ja rauhassa, mutta nyt jotenkin tuntuu että tätä tahtoo erityisesti vaalia, koska on tämän " uusio-onnen hedelmä" . Molemmilla ajatus vauvasta hiipii usein ajatuksiin ja vauvan nimestä keskustellaan jo ja tarvikkeiden hankkimista pohditaan. Molemmat kun ovat jo edelliset myyneet pois. Eli Hassua hössötystä ilmassa ;)
Laskettu aika tuntuisi olevan 28.7. mikä muutamalla muullakin näkyi olevan täällä ;)
Meidän suvussa, vaikka katselisi mihin päin tahansa, ei ole kuuna päivänä kuultukaan kaksosista. Eli viime syksyinen nettiennustus meni ihan vitsimielessä. (Ennustettiin siis tyttö&poika kesäkuulle 2007)
Nauroinkin tuossa, että " varmaan" on tuplat, kun on niin sikapaha olo.
Ultraruutua järkyttyneenä tuijottaessani totesin alkavani uskoa ennustuksiin. Huh, huh.
Eli jos nämä kaksi nyt pysyvät kyydissä niin varmaanhan sitten syntyvät normaalia aikaisemmin. Kesäkuu 2007 ei ole siis yhtään mahdoton. Ja sukupuolienkin toteutuminen on mahdollista, koska ovat eri munasolusta alkaneet. Tuosta kolmannesta ei ollut manintaa, mutta jäänee sitten pussukkavaiheeseen?
Saapas nähdä????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
t. Kubla
Toi juhannus kuulosti kaukaiselta mutta ihan mahtavalta ajatukselta isoine masuineen :)
Oon siis aivan uusi täällä enkä ollut varma kuka aloittaa yleensä uuden päivän joten koitin sitä itse mutta osuttiinkin sitten yhtäaikaa samaan asiaan eli kuka päivän pinon yleensä aloittaa...
Mahdollisimman nautinnollista viikonloppua sinullekin ja myös kaikille muille... itselläni se menee vallan töiden merkeissä :)