Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tupakoi suoraan ikkunani alla, ja koko asuntoni haisee

Vierailija
12.03.2023 |

Naapuri tupakoi parvekkeellaan, josta savu ja haju nousee suoraan asuntooni ikkunoiden venttiilien kautta. Yksiössä hajua ei pääse pakoon minnekään. Koko asunto haisee. Hän polttaa päivittäin ja esim. viikonloppuisin ketjupolttaa tunteja.

Kyseessä on vuokratalo, jossa tupakointi ei ole sallittu. Koskeeko se myös parveketta? Voiko isännöitsijä puuttua siihen? Saan hajusta päänsärkyä ja silmien kirvelyä. Meillä kylässä ollut vauva sai yskänkohtauksen, mikä tuntui todella pahalta.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

semmonenkin on vielä että joillain voi olla ns vanha sopimus. Eli on asunut vuosia ja silloin joskus kun vuokrasopimus on allekirjoitettu, niin ei ole ollut mitään savuttomuuspykälää, eli saa polttaa sekä sisällä ja parvekkeella. Itselläni on mm tällainen vuokrasopimus. Voisin pistää vaikka heti tupakaksi täällä sisällä, ilman sanktioita.

Niitä on nyt muutama vuosi tehty alkaen 2019-2020-2021, että kun kirjoitetaan uusi vuokrasopimus, niin siinä on tupakointikielto sisälle ja parvekkeelle. Täällä on erillinen tupakkapaikka. Jos tästä joskus pois muutan, niin tähän tuleva jos on tupakoitsija, joutuu mennä sinne tupakkapaikalle.

Ei pidä paikkaansa, myös sinulle voidaan asettaa tupakointikielto viranomaisten toimesta, vuokrasopimuksesi ei mene Suomen lakien edelle. Kielto voidaan asettaa terveyssyistä, sopimuksesi ei merkitse tuossa tapauksessa yhtään mitään.

Vierailija
102/106 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

semmonenkin on vielä että joillain voi olla ns vanha sopimus. Eli on asunut vuosia ja silloin joskus kun vuokrasopimus on allekirjoitettu, niin ei ole ollut mitään savuttomuuspykälää, eli saa polttaa sekä sisällä ja parvekkeella. Itselläni on mm tällainen vuokrasopimus. Voisin pistää vaikka heti tupakaksi täällä sisällä, ilman sanktioita.

Niitä on nyt muutama vuosi tehty alkaen 2019-2020-2021, että kun kirjoitetaan uusi vuokrasopimus, niin siinä on tupakointikielto sisälle ja parvekkeelle. Täällä on erillinen tupakkapaikka. Jos tästä joskus pois muutan, niin tähän tuleva jos on tupakoitsija, joutuu mennä sinne tupakkapaikalle.

Ei pidä paikkaansa, myös sinulle voidaan asettaa tupakointikielto viranomaisten toimesta, vuokrasopimuksesi ei mene Suomen lakien edelle. Kielto voidaan asettaa terveyssyistä, sopimuksesi ei merkitse tuossa tapauksessa yhtään mitään.

Kyllä mä tässä voisin polttaa, turha lässyttää. Polttaa tässä ylä- ja alakerta. Mutta, miksi mulle pistettäis tupakointikielto, kun en edes polta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko entinen tupakoitsija?

En ole. Poltan itsekin pari askia norttia päivässä...mutta se on eri asia.

Lisäksi ajattelin nyt viikonloppuna hävittää loppuun kuluneet auton kesärenkaat polttamalla ne parvekkeella.

Nyt lähden antamaan naapurille kotimuistutuksen ja kusen sen postilaatikkoon. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
104/106 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet on murheet sulla, voi kun joku röökinhaju oiksin ainut elämää haittaava asia-

En ole ap, mutta näin ajattelin itsekin nuorempana. Mun isä on polttanut aina ja se ei ole suuremmin häirinnyt mua silloin kun asuin vielä vanhemmilla. Sitten asuin kerrostalossa missä sai polttaa ja naapuri ketjupoltti kaikki arkipäivät ja viikonloput todella pahan hajuista röökiä. Oli paljon tujumpaa tavaraa kuin se mitä mun lapsuuden kodissa poltettiin. Haju tuli jatkuvasti mun olkkariin, vaikka parvekkeen ovi oli tiukasti kiinni. Oli pakko muuttaa sen takia pois kun pää tuli usein kipeäksi siitä hajusta. Onneksi olin vuokralla, niin pääsin nopeasti siitä eroon. Kyllä todella voi haitata naapurin röökin polttaminen ihan päivittäistä elämää. 

Vierailija
105/106 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui hulluksi, läskikiksi akaksi ja kuvasi kännykällään minua omalla pihallani eli ykstyisalueellani. Tervetuloa reaalimaailmaan! On ihmisiä joille ystävällisyys tai toiset ihmiset ovat yhden tekevää. On ihmisiä, jotka eivät sopeudu yhteiskuntaan, eivätkä kykene asumaan toisten kanssa. Yleensä lain pitäisi tulla suojaamaan tässä kohden. Näiden sivistyksen kukkasten kohdalla tuskin sekään auttaa. 

Vierailija
106/106 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se naapuri sanoi, kun kävit ystävällisesti ja rauhallisesti hänen ovellaan asiasta puhumassa?

Haukkui hulluksi, läskikiksi akaksi ja kuvasi kännykällään minua omalla pihallani eli ykstyisalueellani. Tervetuloa reaalimaailmaan! On ihmisiä joille ystävällisyys tai toiset ihmiset ovat yhden tekevää. On ihmisiä, jotka eivät sopeudu yhteiskuntaan, eivätkä kykene asumaan toisten kanssa. Yleensä lain pitäisi tulla suojaamaan tässä kohden. Näiden sivistyksen kukkasten kohdalla tuskin sekään auttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi