Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuimme rivitalossa jossa oli kaksi vessaa. Muutimme ok-taloon jossa yksi vessa ja luulimme että kyllähän yhdelläkin nyt pärjää. Virhe!

Vierailija
12.03.2023 |

Kauhea tunne kun kupla otsassa ja lapsi vessassa.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin suunnitteluvirhe on, että vessat sijoitetaan samaan tilaan suihkun kanssa. Kun joku on suihkussa ovi lukossa, se syö vessan käyttötoiminnon muilta siksi ajaksi.

Mitä salaista siellä suihkussa tapahtuu jos ovi pitää lukita?

Vierailija
62/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asumme rintamamiestalossa jossa on vain yksi vessa ja kyllä se joskus ottaa päähän. Edelliset omistajat ovat rakentaneet ns. elintasosiiven jossa kylppäri, mutta vessanpyttyä eivät ole sinne laittaneet. Helpottaisi jos sielläkin olisi pytty. 

Voit rakennuttaa itse mutta et rakennuta, mikset?

Riippuu tilasta, mutta varsin kallis operaatio. PItää vetää vesi, viemärit, hakea luvat, hoitaa ilmanvaihto jne. L

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä maalla on 4- reikäinen ulkohuussi. Yleensä on aina tilaa.

Vierailija
64/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuimme Saksassa 2 vuotta, niin siellä meillä oli vuokrattuna erillistalo, jossa oli 5 huonetta ja 4 vessaa. Oli kyllä outoa sieltä palattuamme muuttaa täällä taloon, jossa olikin enää 2 vessaa. Edelleen tuntuu, että ainakin yksi vessa lisää pitäisi olla. Välillä sitä omaa vuoroaan pitää odotella. 

Oletteko koskaan ajatelleet käytä lääkärissä ihmettelemässä, miksi pitää vessassa istua puolet ajasta?

Vierailija
65/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi painaa t-paitoja, joissa  julistetaan ylpeänä, että meillä on 2 tai 3  tai 5 tai 16  vessaa, ja kuva pytystä.

Vierailija
66/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuimme Saksassa 2 vuotta, niin siellä meillä oli vuokrattuna erillistalo, jossa oli 5 huonetta ja 4 vessaa. Oli kyllä outoa sieltä palattuamme muuttaa täällä taloon, jossa olikin enää 2 vessaa. Edelleen tuntuu, että ainakin yksi vessa lisää pitäisi olla. Välillä sitä omaa vuoroaan pitää odotella. 

Oletteko koskaan ajatelleet käytä lääkärissä ihmettelemässä, miksi pitää vessassa istua puolet ajasta?

Olisihan se mukavaa jos jokaisella olisi oma vessa ja viellä vessa vieraille. 

Vierailija
67/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ok-talo, rakennettiin 2 vessaa vaikka asukkaita vain 2, näin on hyvä.

Vierailija
68/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden vessan asuntoja on vaikeaa saada kaupaksi, tai ainakin se huomioidaan asuntojen pyyntihinnoissa. Useampi vessa asunnossa alkaa olla yhtä yleinen olettama, kuin että uusi auto on automaattivaihteinen. 

Höpsistä. Suurin osa suomalaisista kerrostaloasunnoista on yhden vessan huusholleja. Ja yksikerroksisissa rivitaloasunnoissa on hyvin harvoin kahta vessaa. 

Riippuu sen asunnon koosta. Usein jos on 4h +K niin on 2 vessaa. Paitsi jossain tosi vanhoissa asunnoissa. Me kun asuttiin hetki Hekan kolmiossa vm - 76 niin siinäkin oli 2 vessaa, toinen toki pesuhuoneessa mut sekään ei haittaa silloin kun on myös se erillinen.

Vierailija
69/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen remontoimassa omakotitaloa, jossa on alunperin vain yksi wc. Olisi mahdollisuus lisätä uusi wc kellariin noin tonnin kustannuksella. Mitenköhän suuri vetovoimatekijä tämä on? 

On ehdottomasti vetovoimatekijä. Itse sanoisin perheellisenä että jopa ihan ehdoton vaatimus. Jos on vaan tonnin niin ehdottomasti kannattaa lisätä.

Vierailija
70/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun ok-talossa yksin. Kolme vessaa, enkä siltikään aina ehdi ajoissa pytylle.

Vierailija
71/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen remontoimassa omakotitaloa, jossa on alunperin vain yksi wc. Olisi mahdollisuus lisätä uusi wc kellariin noin tonnin kustannuksella. Mitenköhän suuri vetovoimatekijä tämä on? 

On ehdottomasti vetovoimatekijä. Itse sanoisin perheellisenä että jopa ihan ehdoton vaatimus. Jos on vaan tonnin niin ehdottomasti kannattaa lisätä.

Sepä siinä onkin.

Muun remontin yhteydessä ehkä selviää tonnin lisäkustannuksella.

Mutta jos tyhjästä alat rakentamaan, et tod. saa uutta vessaa tonnilla.

Vierailija
72/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja jo Suomessa asuessani, mutta täältä käsin erityisesti ihmettelen suomalaista rakentamistapaa pihdata vessojen rakentamisessa. Selaan säännöllisesti ihan huvin vuoksi suomalaisia asuntoilmoituksia, kun ne tulee tyyliin Iltasanomia lukiessa mainosbannereihin, ja joka kerta huomio kiinnittyy siihen, että voi olla isokin perheasunto ja vaan yksi kylpyhuone, tai sitten toinen pikkupikku vessa. Onko se rahasta vai mistä kiinni, mutta miksi vessojen rakentaminen on niin vaikeaa? Täällä missä asun, on melkein perusperiaate, että yhtä huonetta kohti yksi kylppäri, ei siis edes vessa, vaan oikea suihkullinen kylppäri. Paikallisissa kaksioissakin on vähintään yksi kylpyhuone ja yksi vessa/toinen kylpyhuone. 

Vierailija
73/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkosuomalainen ja jo Suomessa asuessani, mutta täältä käsin erityisesti ihmettelen suomalaista rakentamistapaa pihdata vessojen rakentamisessa. Selaan säännöllisesti ihan huvin vuoksi suomalaisia asuntoilmoituksia, kun ne tulee tyyliin Iltasanomia lukiessa mainosbannereihin, ja joka kerta huomio kiinnittyy siihen, että voi olla isokin perheasunto ja vaan yksi kylpyhuone, tai sitten toinen pikkupikku vessa. Onko se rahasta vai mistä kiinni, mutta miksi vessojen rakentaminen on niin vaikeaa? Täällä missä asun, on melkein perusperiaate, että yhtä huonetta kohti yksi kylppäri, ei siis edes vessa, vaan oikea suihkullinen kylppäri. Paikallisissa kaksioissakin on vähintään yksi kylpyhuone ja yksi vessa/toinen kylpyhuone. 

Sama! Enkä edes asu Usassa vaan Saksassa.

Vierailija
74/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin suunnitteluvirhe on, että vessat sijoitetaan samaan tilaan suihkun kanssa. Kun joku on suihkussa ovi lukossa, se syö vessan käyttötoiminnon muilta siksi ajaksi.

Mitä ihmettä? Onko kylpyhuoneen ovi lukossa vai ei, en minä ainakaan halua ketään istumaan pa*skalle tai edes pissalle silloin kun olen suihkussa. 

- äskeisen kommentin kirjoittanut, Suomen talojen niukkaa vessatilannetta ihmettelevä ulkosuomalainen

Vierailija
75/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri jossakin lehdessä Hintikka kertoi että ottaa omas aikaa ja lukittautuu kylppäriin. Laittaa kasvonaamion jne ja viestittelee ystävilleen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
76/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Intiassa asunnossa, jossa on tosi pieni keittiö, pienekö olkkari, 2 pientä makuuhuonetta ja 2 suihkullista kylpyhuonetta. Paikalliset tuttavani kauhistelee, että eikö täällä tosiaankaan ole kolmatta vierasvessaa, kun molemmat kylpyhuoneet olivat makuuhuoneiden yhteydessä. Minusta taas kaksi kylpyhuonetta tuntuu ruhtinaaliselta, sillä Suomessa sen kokoisissa kerrostalossa ei todellakaan olisi kahta kylpyhuonetta. Siten kyllä itseleni realisoitui suomalainen jännä vessojen rakentamiskulttuuri, kun Suomi häviää kirkkaasti Intialle tässä suhteessa. 

Ja ei, ennen kuin joku alkaa viisastelemaan Intian "katu ja joki jne. on siellä yhtä suurta avovessaa", niin tiedoksi että suuri osa intialaisista on ihan mukavasti toimeentulevaa keskiluokkaa.

Vierailija
77/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa. Oon eläny 6-henkisessä perheessä jossa oli 1 vessa. Kaikilla asiat hoitui 5min sisällä, kukaan ei meikannu tai viettäny turhaa aikaa siellä ellei hiusvärin laittoon mennyt se vartti tai ollu vatsatauti.

Tarpeet vaan lisääntyy ihmisillä.

Vierailija
78/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonku noron iskiessä on ihan ok että useampi vessa, mutta eipä tuolla muutoin ole väliä.

Vierailija
79/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siihen syy.

Vesieristyksen pakollisuus märkätiloissa ja itse veden hinta. Ja muutenkin kun kaikki on niin saatanallisen kallista, ei neliöitä haluta hukata kylppäreihin.

Vierailija
80/96 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Intiassa asunnossa, jossa on tosi pieni keittiö, pienekö olkkari, 2 pientä makuuhuonetta ja 2 suihkullista kylpyhuonetta. Paikalliset tuttavani kauhistelee, että eikö täällä tosiaankaan ole kolmatta vierasvessaa, kun molemmat kylpyhuoneet olivat makuuhuoneiden yhteydessä. Minusta taas kaksi kylpyhuonetta tuntuu ruhtinaaliselta, sillä Suomessa sen kokoisissa kerrostalossa ei todellakaan olisi kahta kylpyhuonetta. Siten kyllä itseleni realisoitui suomalainen jännä vessojen rakentamiskulttuuri, kun Suomi häviää kirkkaasti Intialle tässä suhteessa. 

Ja ei, ennen kuin joku alkaa viisastelemaan Intian "katu ja joki jne. on siellä yhtä suurta avovessaa", niin tiedoksi että suuri osa intialaisista on ihan mukavasti toimeentulevaa keskiluokkaa.

Suuri osa siitä pitkälti yli miljardista ihmisestä, ei tod ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä