Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?
Kommentit (915)
Silloinko kun mies matelee naisen edes niin on herrasmies
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita kanoja pitäs kohella hyvin?
Kun ei ne muijat tosissaan ossaa käyttäytyy, ja ovat suurin osa häijyjä.
Monet rupsahtanneetkin ennen aikojaan.
Ja sinä puhut nyt naisista asiallisesti?
Juuri tämä viisvuotiaaksi nimittelevä on tämmönen lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Silloinko kun mies matelee naisen edes niin on herrasmies
Kenenkään ei tarvitse madella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, eli tasa-arvo. Jos miehet ja naiset kerran ovat tasa-arvoisia niin ei naisia tarvitse kohdella sen hienommin kuin miehiäkään.
Miten käyttäytyminen liittyy tasa-arvoon?
Onko se joillekin miehille tekosyy voida käyttäytyä huonosti?Ai miten erilainen käytös miehiä ja naisia kohtaan liittyy tasa-arvoon? Voiko tyhmempää kysymystä kuvitellakaan?
Herrasmies on herrasmies kaikkia kohtaan. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Sekö, ettei nainen ole tyhmä pilluautomaatti, joka antaa kun siihen laittaa kohteliaan eleen/kolikon?
Vierailija kirjoitti:
Harva viisivuotias kirjoittaa noin hyvin!
Dorka hiljaa siellä.
Olen vapaaehtoisesti sinkku vela? Miksi ihmeessä alkaisin alentumaan naisten alapuolelle? En todellakaan ala palvelijaksi. Tasa-arvo.
M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Herrasmiesmäisyys ei ole yhtä kuin perinteinen käytös.
Muutenkin huvittaa tämä palstamiesten kuvitelma siitä, että suunnilleen kaikki naiset ova onlyfans-sisällöntuottajia. He kyttäävät päivät pitkät näitä of:n ja ig:n parikymppisiä herutettelijoita, jotka edustavat vähemmistöä naisista ja silti kuvittelevat, että ihan kaikki, siis ihan kaikki naiset ovat näitä parikymppisiä heruttelijoita.
Ja mitä tulee tähän varsinaiseen herrasmiesmäisyyteen, niin pitkäänhän suomimies koki olevansa herrasmies, jos ei pannut sammunutta naista. Eli herrasmiesmäisyyteen riitti se, että jätti raiskaamatta tilaisuuden tullen. Harmi, että niin hava oli kuitenkin herrasmies ja sen takia jouduimme tiukentamaan seksuaalirikoslakeja.
Herrasmiesnäisyyteen nimenomaan yhdistyy perinteiset arvot, kuten oven avaaminen, kukkien ostaminen, raskaiden taakkojen kantaminen, tuolin tarjoaminen, ravintolassa maksaminen yms. Totuus vain on se, että tuollainen käytös varataan nykyään vain hienoille ja hyvin käyttäytyville, perinteisille naisille. Kaltaisesi nainen, joka vetää kaikkeen mukaan seksuaalirikokset, eivät kuulu näihin. Kyllähän sellaista of-pimua voi kerran panna, mutta ei sellaisen kanssa naimisiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, eli tasa-arvo. Jos miehet ja naiset kerran ovat tasa-arvoisia niin ei naisia tarvitse kohdella sen hienommin kuin miehiäkään.
Herrasmiehen tunnistaa hyvistä käytöstavoista. Osaa syödä hienommillakin illallisilla, osaa valita oikeat veitset ja haarukat. Samaa sarjaahan se on avata naiselle ovea tai auttaa takkia päälle. Hyviä käytöstapoja on myös pukeutua siististi ja pitää huolta hygieniastaan.
Osaa valita oikeat veitset ja haarukat :) Voi jeesus mitä elitismiä.
Harva Suomessa nykyään osaa.
Voi tehostaa opetusta tökkäämällä haarukalla.
Minä en osaa alkuunkaan. -Sain koulussa vapauden kirjoittaa tikkukirjaimilla, Mutta kyllä mina pääsin silti vauraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan säväyttää, jos mies osaa olla fiksusti kohtelias. Käytän päivittäin busseja, hissejä jne. ja kyllä jo teinipojista näkee, keillä on ollut kotikasvatusta!
Takin voi auttaa päälle joko limaisesti tai sitten niin, että siitä tulee mukavan naisellinen olo.
Käytöstavoilla ja hyvällä asenteella pääsee pitkälle.
Autatko itse miehelle takin päälle? Kumma jos aikuinen ihminen ei itse voi takkiaan laittaa päälle.
Olen auttanut. On miehiä, joiden on vaikea liikkua. Oletko tynnyrissä kasvanut ja yhäkin siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo estää.
Miten ne liittyy keskenään? Toinen on käytöstapoja ja toinen ihmisarvoa.
näin miehenä, jos mies tiputtaa vaikka hansikkaan maahan, niin yleisesti huudetaan että hei sulta putos hanska!
Jos nainen taas tiputti aikoinaan hansikkaansa maahan, se nostettiin ylös ja juostiin naisen viereen toteamalla, että pudotit hansikkaasi, tässä ole hyvä.
Tasa-arvo tarkoittaa nyt, että naisilla on nyt saavutettu a se alin minimitaso, mikä miehillä on ollut keskenään. Nouki itse hanskasi. Onneksi olkoon.
Jos menet sen hanskan nostamaan, niin se on heti jonkun sortin ahdistelua ja kohta tulee jostain #miituusta nokkaan. Pitäköön muijat parempaa huolta hanskoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kansainvälisen matkailun parissa ja aloittaja on todellakin oikeassa. Ne suomalaiset miehet, jpilla on käytöstapoja, ovat noin 80+ ikäisiä!!! Suomalaiset miehet ovat erittäin tökeröitä.
Todellakin. Oma mies on yhdysvaltalainen. On kauniit kotoa opetetut käytöstavat. Sukulaismiehillä samoin iästä riippumatta. Nuoretkin miehet osaavat käyttäytyä, sellaisia asioita arvostetaan. Käytöstavat näkyvät jo siitä miten mies kantaa itsensä. Seisooko ryhdikkäästi siisteissä vaatteissa vai röhnöttääkö lysyssä roikkuvissa verkkareissa kuten suomalaiset miehet iästä riippumatta. Jos valittavana on kauniisti käyttäytyvä, itsensä kauniisti kantava mies ja röhnöttävä plösö, joka ei edes ymmärrä avata sitä ovea naiselle, niin mitäpähän veikkaatte?
Itse ole aito oma itseni, enkä mikään tekopyhäpaska
Olet pelkkä äidinkieltäsikään osaamaton paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Muutenkin huvittaa tämä palstamiesten kuvitelma siitä, että suunnilleen kaikki naiset ova onlyfans-sisällöntuottajia. He kyttäävät päivät pitkät näitä of:n ja ig:n parikymppisiä herutettelijoita, jotka edustavat vähemmistöä naisista ja silti kuvittelevat, että ihan kaikki, siis ihan kaikki naiset ovat näitä parikymppisiä heruttelijoita.
Ja mitä tulee tähän varsinaiseen herrasmiesmäisyyteen, niin pitkäänhän suomimies koki olevansa herrasmies, jos ei pannut sammunutta naista. Eli herrasmiesmäisyyteen riitti se, että jätti raiskaamatta tilaisuuden tullen. Harmi, että niin hava oli kuitenkin herrasmies ja sen takia jouduimme tiukentamaan seksuaalirikoslakeja.
Herrasmiesnäisyyteen nimenomaan yhdistyy perinteiset arvot, kuten oven avaaminen, kukkien ostaminen, raskaiden taakkojen kantaminen, tuolin tarjoaminen, ravintolassa maksaminen yms. Totuus vain on se, että tuollainen käytös varataan nykyään vain hienoille ja hyvin käyttäytyville, perinteisille naisille. Kaltaisesi nainen, joka vetää kaikkeen mukaan seksuaalirikokset, eivät kuulu näihin. Kyllähän sellaista of-pimua voi kerran panna, mutta ei sellaisen kanssa naimisiin mennä.
No nyt oli kyllä tosi heikko esitys yrittää provosoida.
Huomaa kyllä, että täällä on taas tietyt miehet päivitystäneet koko viikonlopun aamusta iltaan kiukuttelemassa ja nyt alkaa iskemään kisaväsymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta, 1980 luvun jälkeen syntyneet miehet ovat koko elämänsä ajan saanut kuulla miten hirveitä jotkut miehet ovat, kohtelevat huonosti, väkivaltaa, alkoholia, haluavat ainoastaan seksiä jne.
Minut kasvatettiin pitämään huolta tytöistä, kohtelemaan naisia hyvin. Nuorena tavallaan asetin tytöt jalustalle, avasin ovia, autoin naisia jne. Koin olevani "herrasmies", mähän en ollut ollenkaan tuollainen renttu.
Ei kyllä ollut vientiä nuorena, olin aina se tosi hyvä tyyppi, mutta... mikä tietysti tuntui pahalta ja nakersi itsetuntoa.
35v jälkeen kaikki muuttui päinvastaiseksi. Olen edelleen samanlainen, mutta nykyään ei ole ongelmia löytää seuraa (enkä tavoittele OF/IG-naisia)
Vierailija kirjoitti:
Olen auttanut. On miehiä, joiden on vaikea liikkua. Oletko tynnyrissä kasvanut ja yhäkin siellä?
Minäkin olen auttanut miestä mutta hänen ei ole vaikea liikkua. Olen kohtelias ja kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan säväyttää, jos mies osaa olla fiksusti kohtelias. Käytän päivittäin busseja, hissejä jne. ja kyllä jo teinipojista näkee, keillä on ollut kotikasvatusta!
Takin voi auttaa päälle joko limaisesti tai sitten niin, että siitä tulee mukavan naisellinen olo.
Käytöstavoilla ja hyvällä asenteella pääsee pitkälle.
Autatko itse miehelle takin päälle? Kumma jos aikuinen ihminen ei itse voi takkiaan laittaa päälle.
Eli naisen hyvälle käytökselle pitää olla jokin tarve niinkuin huono liikuntakyky, kun taas miehen hyvä käytös täytyy toteutua kaikissa tapauksissa? Tätäkö se tasa-arvo sinusta on?
"Ladies and gentlemen"
Missä ovat leidit? Miehen pitäisi olla nykyaikainen tasa-arvoon uskova feministi ja vanhan ajan herrasmies. Nainen ei halua olla leidi mutta ei tasa-arvoinenkaan, vaan mieluusti annetaan miehen hoitaa miesten työt ja herrasmiehen velvollisuudet.
Tyypillinen nainen on ylipainoinen, epänaisellisesti käyttäytyvä ja pukeutuva - mutta silti vaatii leidin asemaa. Miehen pitäisi olla best of both worlds, vaikka nainen on worst of both worlds.
Siinä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiehen tunnistaa hyvistä käytöstavoista. Osaa syödä hienommillakin illallisilla, osaa valita oikeat veitset ja haarukat. Samaa sarjaahan se on avata naiselle ovea tai auttaa takkia päälle. Hyviä käytöstapoja on myös pukeutua siististi ja pitää huolta hygieniastaan.
Minäkin olen käynyt bisnesetiketin kurssin ja osaan nuo asiat. En silti leiki herrasmiestä 1800-luvun tyyliin kun se ei kuulu nykyajan tapakulttuuriin.
Tässähän se juuri on. Olen käynyt bisnesetiketin kurssin. Hyvät käytöstavat opitaan kotona ja silloin ne tulevat aivan luonnostaa tilanteessa kuin tilanteessa. Pelkkä kurssin käyminen ei auta ollenkaan varsinkaan, jos ei ole halua oppimaansa käyttää. Tasa-arvon kanssa hyvillä käytöstavoilla ei ole mitään tekemistä. Monet iäkkäät ihmiset osaavat käyttäytyä mallikkaasti missä tahansa seurassa ja tilanteessa, koska heille on opetettu jo lapsena kuinka käyttäydytään. Jossain vaiheessa käytöstapoja alettiin väheksyä ja tuli sukupolvi, joka ei enää osannut opettaa niitä edes jälkeläisilleen, kun eivät itsekään osanneet. Epävarmuus sai aikaan uhmakkuutta ja muiden väheksymistä. Nyt sitten ollaan kurssien varassa, että saadaan jotain päälle liimattua aikaiseksi. O tempora o mores
Kukaan suominainen ei ole ikinä kohdellut minua erityisen hyvin, joten miksi vaaditte, että meidän miesten tulisi kohdella teitä suomiämmiä yhtään sen paremmin.
Tasa-arvo.
Sitä saa mitä tilaa.
Voi raukkoja.