Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?
Kommentit (915)
Itse avasin ulkomaalaiselle, jostain Lähi-idästä kotoisin olevalle naiselle oven, kas kummaa eteen kiilasivat tämän naisen mies ja poika ja nainen, jolle avasin, tuli kolmantena katse maahan luotuna. Jatkossa ei ovet aukene heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Herrasmiesmäisyys ei ole yhtä kuin perinteinen käytös.
Muutenkin huvittaa tämä palstamiesten kuvitelma siitä, että suunnilleen kaikki naiset ova onlyfans-sisällöntuottajia. He kyttäävät päivät pitkät näitä of:n ja ig:n parikymppisiä herutettelijoita, jotka edustavat vähemmistöä naisista ja silti kuvittelevat, että ihan kaikki, siis ihan kaikki naiset ovat näitä parikymppisiä heruttelijoita.
Ja mitä tulee tähän varsinaiseen herrasmiesmäisyyteen, niin pitkäänhän suomimies koki olevansa herrasmies, jos ei pannut sammunutta naista. Eli herrasmiesmäisyyteen riitti se, että jätti raiskaamatta tilaisuuden tullen. Harmi, että niin hava oli kuitenkin herrasmies ja sen takia jouduimme tiukentamaan seksuaalirikoslakeja.
Herrasmiesnäisyyteen nimenomaan yhdistyy perinteiset arvot, kuten oven avaaminen, kukkien ostaminen, raskaiden taakkojen kantaminen, tuolin tarjoaminen, ravintolassa maksaminen yms. Totuus vain on se, että tuollainen käytös varataan nykyään vain hienoille ja hyvin käyttäytyville, perinteisille naisille. Kaltaisesi nainen, joka vetää kaikkeen mukaan seksuaalirikokset, eivät kuulu näihin. Kyllähän sellaista of-pimua voi kerran panna, mutta ei sellaisen kanssa naimisiin mennä.
No nyt oli kyllä tosi heikko esitys yrittää provosoida.
Huomaa kyllä, että täällä on taas tietyt miehet päivitystäneet koko viikonlopun aamusta iltaan kiukuttelemassa ja nyt alkaa iskemään kisaväsymys.
Ja tietynlaiset naiset päivystämässä ja kiukuttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan suominainen ei ole ikinä kohdellut minua erityisen hyvin, joten miksi vaaditte, että meidän miesten tulisi kohdella teitä suomiämmiä yhtään sen paremmin.
Tasa-arvo.
Sitä saa mitä tilaa.
Kostat kaikille sen, että joku on kohdellut sinua mielestäsi huonosti? Älä pyri Mensaan.
Olen avannut oven naiselle lukemattomia kertoja, mutta montako kertaa nainen on avannut minulle oven? Tasan nolla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Herrasmiesmäisyys ei ole yhtä kuin perinteinen käytös.
Muutenkin huvittaa tämä palstamiesten kuvitelma siitä, että suunnilleen kaikki naiset ova onlyfans-sisällöntuottajia. He kyttäävät päivät pitkät näitä of:n ja ig:n parikymppisiä herutettelijoita, jotka edustavat vähemmistöä naisista ja silti kuvittelevat, että ihan kaikki, siis ihan kaikki naiset ovat näitä parikymppisiä heruttelijoita.
Ja mitä tulee tähän varsinaiseen herrasmiesmäisyyteen, niin pitkäänhän suomimies koki olevansa herrasmies, jos ei pannut sammunutta naista. Eli herrasmiesmäisyyteen riitti se, että jätti raiskaamatta tilaisuuden tullen. Harmi, että niin hava oli kuitenkin herrasmies ja sen takia jouduimme tiukentamaan seksuaalirikoslakeja.
Tuo on ihan totta, 1980 luvun jälkeen syntyneet miehet ovat koko elämänsä ajan saanut kuulla miten hirveitä jotkut miehet ovat, kohtelevat huonosti, väkivaltaa, alkoholia, haluavat ainoastaan seksiä jne.
Minut kasvatettiin pitämään huolta tytöistä, kohtelemaan naisia hyvin. Nuorena tavallaan asetin tytöt jalustalle, avasin ovia, autoin naisia jne. Koin olevani "herrasmies", mähän en ollut ollenkaan tuollainen renttu.
Ei kyllä ollut vientiä nuorena, olin aina se tosi hyvä tyyppi, mutta... mikä tietysti tuntui pahalta ja nakersi itsetuntoa.
35v jälkeen kaikki muuttui päinvastaiseksi. Olen edelleen samanlainen, mutta nykyään ei ole ongelmia löytää seuraa (enkä tavoittele OF/IG-naisia)
Niin. Naiset kun eivät halua mitään jalustalle nostamista ja auttamista, koska se on aina jollain tapaa alentuvaa käytöstä. Naiset haluavat miehiltä ihan normaaleja käytöstapoja ja ennen kaikkea tulevansa kohdatuiksi ihmisinä, ei vain naisina.
Maailma muuttuu ja käsitteet elävät sen mukaan. Herrasmiesmäisyys ei ole positiivista syrjintää, vaan hyviä käytöstapoja kaikkia kohtaan.
Kyllä niitä on. Itse kohtelen myös muita hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan suominainen ei ole ikinä kohdellut minua erityisen hyvin, joten miksi vaaditte, että meidän miesten tulisi kohdella teitä suomiämmiä yhtään sen paremmin.
Tasa-arvo.
Sitä saa mitä tilaa.
Kostat kaikille sen, että joku on kohdellut sinua mielestäsi huonosti? Älä pyri Mensaan.
Se vois auttaa noita vääristyneitä(?) oletuksia, että saisi niitä positiivisiakin kokemuksia.
Voi voi, on miehillä taas vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies on tylsä nynnerö.
Ei ole vaan varsin miellyttävä kumppani ollut jo 28 vuotta, kun osaa käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, eli tasa-arvo. Jos miehet ja naiset kerran ovat tasa-arvoisia niin ei naisia tarvitse kohdella sen hienommin kuin miehiäkään.
Kun miehet on naisia vahvempia ja älykkäämpiä niin miesten pitäisi antaa naisille siimaa ettei naiset näytä niin surkimuksille, siksi naisia mielistellään ja passataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavoista on paljon etua sille, joka ne hallitsee. Saa esimerkiksi naisseuraa, rakkautta ja fyysistä lempeä. Joten olkaa jatkossakin törkimyksiä, keskenkasvuiset.
-Aikuinen mies parisuhteessa, seksiä joka päivä
Omaan myös erinomaiset käytöstavat, mutta seksiä parisuhteessa ehkä kerran kuukaudessa, eli nämä eivät mene mitenkään käsi kädessä.
Kyllä ne toisiinsa liittyvät. Törkimys, joka solvaa naisia ja käyttäytyy kuin sika, ei saa ikinä.
Törkimysten parisuhteet perustuvat taloudelliseen tai henkiseen väkivaltaan ja läheisriippuvuuteen. Niissä ei voi paljon iloa olla.
Seksin määrään liittyy libido; joskus tarpeet ja halut kohtaavat, aina ei.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeessä voimaantunut nainen tarvitsee herrasmiestä?
Mä vieläkin ihmettelen tätä. Mikä helvetin voimaantunut nainen? En tunne heitä.
Naiset eivät ole käytökseltään ja toiminnaltaan enää sen arvoisia että miehen kannattaisi olla herrasmies naisia kohtaan. Naisen oma käytös kertoo aika hyvin millaista kohtelua ansaitsee jos nainen on hirveä niin ansaitsee ainoastaan hirveää kohtelua
Vierailija kirjoitti:
Itse avasin ulkomaalaiselle, jostain Lähi-idästä kotoisin olevalle naiselle oven, kas kummaa eteen kiilasivat tämän naisen mies ja poika ja nainen, jolle avasin, tuli kolmantena katse maahan luotuna. Jatkossa ei ovet aukene heille.
Laitoin sinulle alapeukun koska puhut palturia.
Naiset!
Kertokaa yksikin HYVÄ syy, miksi miesten tulisi madella teidän edessä ja alkaa PALVELEMAAN teitä kantamalla painavia kantamuksia, avaamalla ovia, antamalla OMAN takkinsa teille, luovuttaa teille istuinpaikka...
Toivottavasti osaatte antaa edes yhden hyvän syyn, niin voin harkita jatkossa antaa naisille erikoiskohtelua, jota te niiiiin haluatte. M29
Vierailija kirjoitti:
Äidit, miksi ette vaadi pojiltanne enempää? Miksi he eivät osaa edes alkeellisia käytöstapoja?
Että pojatko pitää kasvattaa palvomaan naisia?
Vierailija kirjoitti:
"Ladies and gentlemen"
Missä ovat leidit? Miehen pitäisi olla nykyaikainen tasa-arvoon uskova feministi ja vanhan ajan herrasmies. Nainen ei halua olla leidi mutta ei tasa-arvoinenkaan, vaan mieluusti annetaan miehen hoitaa miesten työt ja herrasmiehen velvollisuudet.
Tyypillinen nainen on ylipainoinen, epänaisellisesti käyttäytyvä ja pukeutuva - mutta silti vaatii leidin asemaa. Miehen pitäisi olla best of both worlds, vaikka nainen on worst of both worlds.
Siinä vastaus.
Juurikin tämä.
Minä kyllästyin olemaan herrasmies.
Ensinnäkin, lähemmäs 30-vuotiaaksi saakka herrasmiesmäisyyttä arvostetiin pelkästään kaverina. Sillä päätyi "olisit hyvä mies jollekin naiselle"-kaverisektorille. Naisia kiinnosti itsevarmasti ja useissa tapauksissa röyhkeästi käyttäytyvät miehet, jotka uskalsivat ottaa riskejä. Herrasmiesmäisyys on juuri sitä ettei oteta riskiä naisen loukkaamisesta tai kiusallisesta tilanteesta.
Sitten herrasmiesmäisyyttä kyllä alettiin arvostamaan, mutta naiset olivat kaukana leideistä. Ylipainoa, asustus pl. juhlat musta säkki ja kotona verkkarit. Kiroilua, miesten suoraa mollaamista, tökeröä käytöstä viimeistään humalassa, riitatilanteissa junttimaista huutamista, ei tippaakaan arvostusta miehelle paitsi jos luvassa oli rahalla ostetuja mukavuuksia tai lahjoja.
Sellaiselle naiselle kuuluu kaljaa kittaava mies joka istuu sohvalla pieruverkkareissa ja kohtelee naista kuin äijää.
Olen naimisissa suomalaisen 60-vuotiaan perusinsinöörin kanssa, jolla on hyvät käytöstavat.
Auttaa takin päälle, auttaa tuolin alle ravintolassa, pitää ovea auki ja antaa mennä siitä ensinjne
Ja hän on tuikitavallisesta lappilaisesta työväenluokan perheestä.
Herrasmiesmäisyyttähän pidetään nykyisin setämiesten limaisena harrastuksena.
Kerroit omasta perheestäsi. Minun perheeni oli toisenlainen: ei alkoholia, ei tupakkaa, oli sivistystä, kulttuuria, ystäviä ja hyvät tavat. Isä oli äidin omaishoitaja kun äiti sairastui syöpään.
Sinun perheesi ei ole mikään perheen tyyppiarvo. Veikkaan ettei omanikaan, mutta meidän perheestä tuli herrasmiehiä ja leidejä.