Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?

Vierailija
12.03.2023 |

Harva on nykyisin.

Kommentit (915)

Vierailija
441/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikasvatus isät vaaan mörisee pennuilleen ja äidit väsyneinä nalkuttaa ainakin aiemmat sukupolvet

Vierailija
442/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo estää.

Miten ne liittyy keskenään? Toinen on käytöstapoja ja toinen ihmisarvoa.

näin miehenä, jos mies tiputtaa vaikka hansikkaan maahan, niin yleisesti huudetaan että hei sulta putos hanska!

Jos nainen taas tiputti aikoinaan hansikkaansa maahan, se nostettiin ylös ja juostiin naisen viereen toteamalla, että pudotit hansikkaasi, tässä ole hyvä.

Tasa-arvo tarkoittaa nyt, että naisilla on nyt saavutettu a se alin minimitaso, mikä miehillä on ollut keskenään. Nouki itse hanskasi. Onneksi olkoon.

Minä noukkisin kenen tahansa hansikkaan ja juoksisin perään sanoen hei sun hanska putosi. Olen nainen. :D Ihan perusystävällisyyttä minusta. Availen ovia vanhemmille ihmisille ja niille keillä on raskasta kannettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tää nykypäivän tasa-arvoisuus. Ja sen lisäksi liian moni nainen on "hyvä jätkä".

Vierailija
444/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisista ei ole muuhun kuin kodin hoitoon ja antamaan reikää.

Tässä vuorostaan hyvä esimerkki täällä viihtyvien miesten, jotka tosin voi laskea yhden käden sormista, kanssakäymisestä.

Kerro lisää, minkä ikäinen tuo mies on, missä hän asuu.

Tunnut tietävän faktoja, kiinnostaa detailit.

Vierailija
445/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te suominaiset ansaitse herrasmiesmäistä kohtelua. :)

Tämä. En auta vanhusta tien yli, en auta eksynyttä lasta, en avaa ovea vammaiselle, en tervehdi naapuria......, koska en saa P I L L U U U U U palkkioksi.

Tämä. Pillua ei tarvita. Naisten asenteet miehiä kohtaan tulisi olla kunnioittavat. Lueppa kommenttisi uudestaan ja mietiä miltä meistä miehistä tuntuu lukea tuollaista tekstiä 20 sivua...

20 sivua?

Tällä palstalla on tuhansia ketjuja täynnä saman tasoista tekstiä.

Sitten vaaditaan että kohdeltais kuin prinsessaa.

Mitä prinsessaa?!?!? Otsikko kuului, miksi suomalainen mies ei ole herrasmies. Eihän herrasmiesmäisyys liity mitenkään prinsessoihin, keijuihin, haltiattariin, tonttuihin jne. Kysymys oli, miksi suomalainen mies ei ole herrasmies. Osaatko vastata kysymykseen niin, ettet liitä vastaukseen naista, koska se ei liity kysymykseen.

Tietysti liittyy, selitin jo yhdessä vastauksessa miksi se liittyy.

Vierailija
446/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt herrassmies menee kuralätäkköön makaamaan, että nainen pääsee kuivin kengin yli.

Vierailija
447/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin aina olemaan herrasmies, mutta tuntuu ettei naiset osaa arvostaa herrasmiesmäisyyttä.

M26

Vierailija
448/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele ettei miesten satunnaista herrasmiesmäisyyttä huomioida, sillä nykyään tiedetään ja myös näkee tästä keskustelusta, että nainen on heti velkaa haarojen avauksen verran peruskäytöstavoista.

Naiset osaavat yleisesti käyttäytyä, enkä oleta, että haluavat minua automaattisesti. Käyttäydyn itse mielestäni ihan hyväkäytöksesti, oli nainen tai mies, ihan siksi, että se on ystävällistä.

Jotkut miehet saisi skarpata.

M26

Vierailija
449/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa valitellaan ettei suomalainen mies osaa olla herrasmies. Sovitaan että väite pitää paikkansa.

Mitä jää siis puuttumaan? Mitä haluatte jotta kokisitte että suomalaiset miehet ovat herrasmiehiä?

450/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan: minä tunnen kaksi naista joita voi pitää leideinä.

Huolehtivat itsestään, hallitsevat käytöstavat, ovat empaattisia ja ystävällisiä muille (myös miessukupuolisiin joihin eivät yritä tehdä vaikutusta; monet naiset huomioivat vain lapset, vanhukset ja kiinnostavat miehet).

Näillä naisilla ei ole samaa ongelmaa kuin ketjun valittajilla. Miesten valtava enemmistö käyttäytyy heitä kohtaan herrasmiesmäisesti. Mukaan luettuna herrasmiehet joiden kanssa he ovat olleet naimisissa jo silloin kun muut naiset kokivat tarvetta juosta juoksuja ja seurustella röyhkimysten kanssa.

Kannattaisiko katsoa peiliin?

Se on juuri näin. Piste.

Vierailija
451/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalainen mies osaa olla herrasmies.

Elät väärissä piireissä. Herrasmiesmäisyys ei toki katso asemaa tai varallisuutta. Jopa huono-osaisissa on paljon herrasmiehiä.

Vierailija
452/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomalaisia herrasmiehiä vielä vanhemmissa miehissä. Tulin junasta neljän painavan laukun kanssa ja tietysti hirveä kiire jatkokyytiin. Edellä hoippui vahvasti juovuksissa oleva vanha, ns. metsien mies. Olin varma, että myöhästyn miehen vuoksi, kunnes hän ovella vilkaisi taakseen, huomasu minut, avasi oven, viittoi minut menemään ja sanoi: Ole hyvä. Kiittelin vuolaasti. Uskon vahvasti ettei hän odottanut seksuaalista palvelua minulta.

Vierailija
453/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yaas kirjoitti:

En ihmettele ettei miesten satunnaista herrasmiesmäisyyttä huomioida, sillä nykyään tiedetään ja myös näkee tästä keskustelusta, että nainen on heti velkaa haarojen avauksen verran peruskäytöstavoista.

Naiset osaavat yleisesti käyttäytyä, enkä oleta, että haluavat minua automaattisesti. Käyttäydyn itse mielestäni ihan hyväkäytöksesti, oli nainen tai mies, ihan siksi, että se on ystävällistä.

M26

Huomauttaisin että lähinnä naiset uhriutuvat että heti pitäisi olla jalat levällään kun mies edes hymyilee naisen suuntaan.

Miehet eivät ole tuota vaatimassa.

Näinkö on? Mitä tilastoja olen seurannut ja yleisesti tiedän, että Suomi on euroopassa toisteksi väkivaltaisin maa naiselle.

Naiset joiden kanssa olen seurustellut tai ollut muuten tekemisissä niin ei ole muistaakseni yhtäkään, joka ei ole kokenut jonkinlaista väkivaltaa tai seksuaalistahäirintää. Eli en voi heitä tästä syyttää.

Suosittelen kuuntelemaan naisia. Ihmisinä, eikä telineinä. Koulutus voi myös auttaa, jos suuntaa ihmisläheiselle alalle. Suosittelen. Kannattaa myös lukea tätä komenttikenttää ajatuksella, esim. Ei kannata olla herrasmies koska, feminismi pilannut kaiken, ei kelpaa hyvä mies, joten en naista väistä.

Mutta naiset uhriutuu.

Sama M26

Vierailija
454/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtivat itsestään, hallitsevat käytöstavat, ovat empaattisia ja ystävällisiä muille (myös miessukupuolisiin joihin eivät yritä tehdä vaikutusta; monet naiset huomioivat vain lapset, vanhukset ja kiinnostavat miehet).

Näillä naisilla ei ole samaa ongelmaa kuin ketjun valittajilla. Miesten valtava enemmistö käyttäytyy heitä kohtaan herrasmiesmäisesti. Mukaan luettuna herrasmiehet joiden kanssa he ovat olleet naimisissa jo silloin kun muut naiset kokivat tarvetta juosta juoksuja ja seurustella röyhkimysten kanssa.

Juurikin näin.

Naisilta on unohtunut että se oli ladies and gentlemen, ei women and gentlemen.

Naiset haluavat taas poimia kirsikat kakun päältä. Pelata kaksilla korteilla.

Sama juttu kuin tarjoamisen kanssa. Ennen vanhaan miesten kuului tarjota siksi koska miehillä oli rahat. Naiset halusivat tasa-arvoa raha-asioissa, mutta ei tasa-arvoa tavoissa jotka perustuivat epätasa-arvon kompensoimiseen naisille.

Nyt naiset uhoavat non stop ettei saisi olla leidi vaan boss b*tch, tai nyt ainakin b*tch jos ei riitä rahkeet pomoksi. Kaikki vanhan ajan tavat olivat patriarkaatin sortoa, kaikki miesten miellyttäminen pois ja heti!!!

Ja sitten miesten pitäisi miellyttää naisia, kaikkia naisia riippumatta siitä millaisia he ovat? Kun naiset miellyttävät vain kiinnostavia miehiä, mutta eivät todellakaan kaikkia miehiä. Mies joka odottaa sellaista on sika ja pervo, vähintään, ja kuitenkin vaatimassa seksiä palkkioksi vaikkei olisi vaatinut yhtään mitään.

Minä one herrasmies leideille. En kenellekään muulle. Kaikkia muita naisia kohtelen samoin kuin miehiäkin.

Vierailija
455/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Sama juttu kuin tarjoamisen kanssa. Ennen vanhaan miesten kuului tarjota siksi koska miehillä oli rahat. Naiset halusivat tasa-arvoa raha-asioissa, mutta ei tasa-arvoa tavoissa jotka perustuivat epätasa-arvon kompensoimiseen naisille.

Nyt naiset uhoavat non stop ettei saisi olla leidi vaan boss b*tch, tai nyt ainakin b*tch jos ei riitä rahkeet pomoksi. Kaikki vanhan ajan tavat olivat patriarkaatin sortoa, kaikki miesten miellyttäminen pois ja heti!!!

Ja sitten miesten pitäisi miellyttää naisia, kaikkia naisia riippumatta siitä millaisia he ovat? Kun naiset miellyttävät vain kiinnostavia miehiä, mutta eivät todellakaan kaikkia miehiä. Mies joka odottaa sellaista on sika ja pervo, vähintään, ja kuitenkin vaatimassa seksiä palkkioksi vaikkei olisi vaatinut yhtään mitään.

Minä one herrasmies leideille. En kenellekään muulle. Kaikkia muita naisia kohtelen samoin kuin miehiäkin.

Ja huomatkaa. Naiset antavat alapeukkua kun kerron kohtelevani naisia tasa-arvoisesti samoin kuin miehiäkin.

Vierailija
456/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Sellaista sontaa ettei itsekään usko 😂

Vierailija
457/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Sellaista sontaa ettei itsekään usko 😂

Kerro minulle perustellusti mitkä kohdat kirjoituksessani olivat "sontaa"?

Vierailija
458/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yaas kirjoitti:

M26

Huomauttaisin että lähinnä naiset uhriutuvat että heti pitäisi olla jalat levällään kun mies edes hymyilee naisen suuntaan.

Miehet eivät ole tuota vaatimassa.

Näinkö on? Mitä tilastoja olen seurannut ja yleisesti tiedän, että Suomi on euroopassa toisteksi väkivaltaisin maa naiselle.

Naiset joiden kanssa olen seurustellut tai ollut muuten tekemisissä niin ei ole muistaakseni yhtäkään, joka ei ole kokenut jonkinlaista väkivaltaa tai seksuaalistahäirintää. Eli en voi heitä tästä syyttää.

Suosittelen kuuntelemaan naisia. Ihmisinä, eikä telineinä. Koulutus voi myös auttaa, jos suuntaa ihmisläheiselle alalle. Suosittelen. Kannattaa myös lukea tätä komenttikenttää ajatuksella, esim. Ei kannata olla herrasmies koska, feminismi pilannut kaiken, ei kelpaa hyvä mies, joten en naista väistä.

Mutta naiset uhriutuu.

Sama M26

Juu, tuo on tosiaan väitös joka on esitetty... Siinähän ei erotella etteikö naiset hakkaisi toisiaan, ainoastaan se että heihin on kohdistettu väkivaltaa elämänsä aikana.

Ehkä se olen vain minä, mutta onkohan mahdollista ettei italialaiset tai espanjalaiset huomioi, että se kissatappelu jossa revittiin hiuksia oli väkivallanteko... Meinaan, kyselytutkimus tuokin ja jokaisella on vähän omat kriteerinsä.

Vierailija
459/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät sitä odota,saavat.

Ne taas jotka sitä kärkkyvät, ei sitä ansaitse,

Heille jotka ruikuttavat ja anelevat ei suoda, koska eivät ole sen arvoisia.

Pankaa käsi sydämmelle neidot, kuinka moni teistä ilahtuu jos miehenne/seuralaisenne suo vieraalle (olkoon sitten vaikka kylän kuuluisa jakorasia tai kaunotar,laitapuolen kulkia  tahi ilotyttä) ruhtinaallisen kohtelun?

Täällä saa lukea päivittäin kun pahoitetaan mieli ex;n tervehtimisistäkin.

Puhumattakaan jos halaa ja kiitää toista et kasvattaa yhteisiä lapsia.

Sitten mangutaan herrasmies kohtelua.

Herrasmies ei kylläkään jaottele sen perusteella kuka hänen mielestään ansaitsee kohteliasta käytöstä hänen taholtaan vaan on kohtelias riippumatta toisen statuksesta.

Herrasmiesmäinen käytös on feikkiä. Se on opeteltua käytöstä, joka harvoin kuvaa miehen todellisia tunteita. Jossain kohden näytteleminen voi mennä liian pitkälle ja herrasmies raivostuu kun joutuu jatkuvasti esiintymään vastoin omia todellisia tunteita.

Vierailija
460/915 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei voi opettaa yhtään mitään käytöstapoja, eikäpaljon muutakaan. En ole koskaan tavannut ihmistä, joka tekisi mitä toinen käskee tai neuvoo.

Jos itse huomaa puutteita omassa käytöksestään, verrattuna muihin, niin silloin on helppo oma aloitteisesti opetella esim. Käytöstapoja tapoja.

Kun niistä sitten saa hyvää palautetta, niin hyvät tavat vain lisääntyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä