Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?
Kommentit (915)
Naiset ottavat herrasmiesmäisyyden nykyään joko alistamisena tai pokausyrityksenä. Sen vuoksi niin moni mies on tuollaisesta käytöksestä luopunut. Tai no, kyllä tuo ulkomailla jossain vielä toimii, mutta Suomessa ei.
Äidit ja/tai isät eivät ole osanneet kasvattaa herrasmiehiä. Tapakoulutusta peruskoulun viimeiselle luokalle ja pojille vielä erikseen oppitunteja herrasmieskäyttäytymisestä, kurssin uusinta lukion viimeisellä ja ammatillisessa koulutuksessa.
Herrasmiesmäisyys on yksi yksi niistä ahtaista miehen muoteista joista tulee päästä eroon. Naiset ovat vapautuneet vanhoista rooleistaan ja käytöskoodeistaan ja saavat olla mitä haluavat ja miehet tulee kokemaan saman vapautumisen.
Metsäläiskulttuuri on sen verran ohkaista ja piintynyttä. Muuttunee 8000-luvulla. Kysyttävää?
Toistan: minä tunnen kaksi naista joita voi pitää leideinä.
Huolehtivat itsestään, hallitsevat käytöstavat, ovat empaattisia ja ystävällisiä muille (myös miessukupuolisiin joihin eivät yritä tehdä vaikutusta; monet naiset huomioivat vain lapset, vanhukset ja kiinnostavat miehet).
Näillä naisilla ei ole samaa ongelmaa kuin ketjun valittajilla. Miesten valtava enemmistö käyttäytyy heitä kohtaan herrasmiesmäisesti. Mukaan luettuna herrasmiehet joiden kanssa he ovat olleet naimisissa jo silloin kun muut naiset kokivat tarvetta juosta juoksuja ja seurustella röyhkimysten kanssa.
Kannattaisiko katsoa peiliin?
Niin no, ainakaan itse en jaksa olla ystävällinen sillä suurinosa ihmisistä on niin epäystävällisiä. Aika hauska miten tämä olisi jotenkin yksipuolinen juttu, niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Nyt on tasa-arvon ja naisten voimaantumisen aika.
Vierailija kirjoitti:
Toistan: minä tunnen kaksi naista joita voi pitää leideinä.
Huolehtivat itsestään, hallitsevat käytöstavat, ovat empaattisia ja ystävällisiä muille (myös miessukupuolisiin joihin eivät yritä tehdä vaikutusta; monet naiset huomioivat vain lapset, vanhukset ja kiinnostavat miehet).
Näillä naisilla ei ole samaa ongelmaa kuin ketjun valittajilla. Miesten valtava enemmistö käyttäytyy heitä kohtaan herrasmiesmäisesti. Mukaan luettuna herrasmiehet joiden kanssa he ovat olleet naimisissa jo silloin kun muut naiset kokivat tarvetta juosta juoksuja ja seurustella röyhkimysten kanssa.
Kannattaisiko katsoa peiliin?
Niinpä. Hauska ajatellakin miten jollekin röökiä vetävälle kiroilevalle yh.lle joka kulkee pyhänäkin joogahousut jalassa tulisi olla jotenkin ystävällinen. Ensin se oma tontti kuntoon. Jollei Ap ole kohdannut herrasmiehiä niin ei varmasti itse ole mikään kovin sivistyneesti käyttäytyvä.
Eikö riitä että on vain kohtelias luonteeltaan ja osaa ottaa aina muutkin ihmiset huomioon ? Minusta nuo (niin 'lady-like', kuin 'gentlemannitkin' kuuluvat lähinnä vain elokuviin, kirjoihin ym. viihdelukemistoihin)
En ymmärrä, että miksi kukaan täyspäinen kaipaa jotain herrasmiehen eleitä tänä päivänä. Itse haluan tulla kohdelluksi asiallisesti ja ystävällisesti kaikkien ihmisten osalta ja samoin teen itse muille sukupuolesta riippumatta. Lopettakaa tuollainen pelleily hyvät ihmiset ja tulkaa tähän päivään, myös naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiesmäisyys ei lankea mistään yläilmoista. Se on kiinni kasvatuksesta, lapsuudesta asti. Isä ja äiti, heistä on kiinni oppiiko lapsi käyttäytymään. En tiedä miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää, jopa naisille jotka sitä herrasmiesmäisyyttä kaipaavat.
Herrasmiesmäisyys loppuu elämänkokemuksen myötä, koska monet naiset pitävät tällaista miestä hyväuskoisena hölmönä, jolta voi lypsää ilmaisia drinkkejä, lounaita ym.
Tähän sisältyy ajatus, että kun naiseen laittaa drinkin, sieltä tipahtaa seksiä, kuin kolikkoautomaatista jokin purkka, kun siihen laittaa rahaa.
Herrasmies ei antaudu höynäytettäväksi, muttei myöskään koskaan oleta, että mitään hänen palvelustaan vastakkaista sukupuolta kohtaan palkitaan seksillä, eikä millään muullakaan. Ihan kuten hän ei odota toisilta miehiltäkään, että jos tarjoan sille kaljan, siltä mieheltä irtoaa jotain housuista.
Karvainen setämies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, eli tasa-arvo. Jos miehet ja naiset kerran ovat tasa-arvoisia niin ei naisia tarvitse kohdella sen hienommin kuin miehiäkään.
Ei tarvitse olla idiootti.
Totta kai voit käyttäytyä kohteliaasti naisia kohtaan ja huomioida heitä mukavalla tavalla, vaikka on tasa-arvo 🦔🐈🐇🐿👍🌞
Niin tähän voikin sanoa, että mikseivät suomalaiset naiset osaa käyttäytyä? Enpä ole naisen nähnyt avaavan ovea minulle koskaan, miehet ovat kyllä avanneet.
Ne jotka eivät sitä odota,saavat.
Ne taas jotka sitä kärkkyvät, ei sitä ansaitse,
Heille jotka ruikuttavat ja anelevat ei suoda, koska eivät ole sen arvoisia.
Pankaa käsi sydämmelle neidot, kuinka moni teistä ilahtuu jos miehenne/seuralaisenne suo vieraalle (olkoon sitten vaikka kylän kuuluisa jakorasia tai kaunotar,laitapuolen kulkia tahi ilotyttä) ruhtinaallisen kohtelun?
Täällä saa lukea päivittäin kun pahoitetaan mieli ex;n tervehtimisistäkin.
Puhumattakaan jos halaa ja kiitää toista et kasvattaa yhteisiä lapsia.
Sitten mangutaan herrasmies kohtelua.
Koska tulee syyte häirinnästä, jos yrittää olla herrasmies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi ovien aukaisu ja naisten päästäminen ensin ovista saatettaisiin tulkita kyvyttömyydeksi avata ovia itse joka voidaan helposti tulkita siten että nainen olisi ns. heikompiosapuoli, autettava, ei siis tasa-arvoinen.
Nykyään siis ennen kohteliaiksi tavoiksi tulkitut tavat voidaan helposti tulkita sovinismiksi joten parempi olla vaan huomioimatta naisia mitenkään.
Juuri tämän vuoksi en väistä naista jalkakäytävällä tai ahtaassa käytävässä. Hän voisi tulkita sen jotenkin sen osoitukseksi että pitäisin häntä heikompana.
Juuri taisi olla lehdissä juttua miten juurikin mul*ut ei väistä naisia kadulla. Kävellään vaikka härskisti päälle.
Näitä on paljon. Pelottavaa.
Kokemukseni mukaan suomalainen mies osaa olla huomattavasti enemmän herrasmies, kuin eräiden toisten kansallisuuksien edustajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiesmäisyys ei lankea mistään yläilmoista. Se on kiinni kasvatuksesta, lapsuudesta asti. Isä ja äiti, heistä on kiinni oppiiko lapsi käyttäytymään. En tiedä miksi tämä on niin vaikeaa ymmärtää, jopa naisille jotka sitä herrasmiesmäisyyttä kaipaavat.
Herrasmiesmäisyys loppuu elämänkokemuksen myötä, koska monet naiset pitävät tällaista miestä hyväuskoisena hölmönä, jolta voi lypsää ilmaisia drinkkejä, lounaita ym.
Tähän sisältyy ajatus, että kun naiseen laittaa drinkin, sieltä tipahtaa seksiä, kuin kolikkoautomaatista jokin purkka, kun siihen laittaa rahaa.
Herrasmies ei antaudu höynäytettäväksi, muttei myöskään koskaan oleta, että mitään hänen palvelustaan vastakkaista sukupuolta kohtaan palkitaan seksillä, eikä millään muullakaan. Ihan kuten hän ei odota toisilta miehiltäkään, että jos tarjoan sille kaljan, siltä mieheltä irtoaa jotain housuista.
Kukaan ei odota seksiä
jollain drinkin tarjoamisella. Minä odotan mieheltä sitä että hänkin joskus tarjoaa minulle drinkin. Yksikään nainen ei ole tarjonnut takaisin vaikka olen pyytänyt. Tuijottavat vain vaivaantuneena ja valittelevat rahapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Avaan sinulle nainen oven jos käyt tekemässä minulle voileivän. Osaatko edes tehdä voileipää? Nykyään kun naisilla on nuo kokkaustaidot vähän menneet unholaan.
Minä avaan oven muille ihmisille.
En tiennyt, että oven avaamisesta voi pyytää voileivän.
Nyt tiedän, onneksi setämies opetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kansainvälisen matkailun parissa ja aloittaja on todellakin oikeassa. Ne suomalaiset miehet, jpilla on käytöstapoja, ovat noin 80+ ikäisiä!!! Suomalaiset miehet ovat erittäin tökeröitä.
Ihmekö tuo kun heille ollaan pienestä asti niin törkeitä. Metsä vastaa miten sinne huudetaan.
Poikamaisuus on demonisoitu, moni äiti välttelee pojassaan kaikkea poikamaista viimeiseen asti. Käteen tungetaan väkisin mulle ja poika ei saa leikkiä millä itse haluaa. päivähoidossa pojille puhutaan käskyttävästi ja lyhyesti kun taas tytöille lempeämmin ja pidemmin. Kouluissa opetus tapahtuu tyttöjen kehitystason tahtiin (tytöt peruskouluiässä 2 vuotta poikia edellä kehityksessä). Opettajat lähes kaikki naisia. Mitä he ymmärtäisivät poikien maailmasta? Pojille syötetään koko ajan mediassa ja somessa sanomaa: olet syypää kaikkeen.
No mutta hyvät miehet, ruvetkaa opettajiksi! Mutta tosielämässä miesopettajat eivät viihdy alalla pitkään vaan haluavat siirtyä rehtoriksi tai jonnekin muualle töihin. Meluavien ja huonosti käyttäytyvien oppilaiden kanssa on ikävä viettää kokonainen työpäivä ja palkkakaan ei ole kaksinen. Opettajan pitää olla kohtelias (lapsille ja vanhemmille) ja kärsivällinen.
Onko ihmekään jos heistä kasvaa töykeitä miehiä?
Syy on täysin selvä. Lukuisat ikäluokat ovat jääneet täysin ilman koti- tai edes koulukasvatusta ja meiltä suurien ikäluokkien miehiltäkin se tahtoo jo unhoittua. Minkälaista kohteliaisuutta sinä, kultaseni, nyt kaipaisit näin tasa-arvon aikana?