Mitä tapahtuisi, jos työkyvyttömyyseläkeläisiltä vietäisiin tuet
Menisivätkö töihin vihdoinkin? Vai lähtisivätkö rullatuolien kanssa protestoimaan, tai ryöstelemään?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke on ihan joutava kun ihmiset pärjää toimentulotuellakin.
Jeesus että olet debiili. Oikeasti.
Ja heistä,joita tämä naurattaa. Et ikinä tiedä mitä sinulle tai läheisellesi voi tapahtua; vaikka huomenna.
En minäkään uskonut ikinä sairastuvani. Mutta ei minulta kysytty.
Muistathan silloinkin naureskella,muistathan?
(En oikeasti toivo kenellekään sairastumista, sen verran empatiaa vielä löytyy, mutta joku voisi viettää vaikka viikon näissä oloissa ja tulla sitten kertomaan vieläkö naurattaa)
Ei taida hirveen monella olla nuo eläke kuviot hanskassa
Vierailija kirjoitti:
Ei taida hirveen monella olla nuo eläke kuviot hanskassa
Nyt ne näyttäisivät olevan harvinaisen hukassa 😅 Ihan pukkaa hikeä kun yritän ymmärtää kuinka helvetissä voi olla ymmärtämättä - mitään.
Ainakin osasta tulisi kuin taikaiskusta työhaluisia ja -kykyisiä. Turha alapeukuttaa, tiedätte tämän olevan totta.
Suurin osa työkyvyttömyyseläkkeistä ei ole tukia, eikä niitä makseta yhteiskunnan varoista tai eläkevakuutuksista, vaan ne maksetaan yksityisistä vakuutusyhtiöistä, yritysten tai henkilön omista tapaturma-, liikenne yms. vakuutuksista ja siksi maksetaan vakuutusmaksuja.
Huvittavia nämä aivopierut, kun tehtaillaan aloituksia, vaikka ei tiedetä mitään.
Toivotaan että ap ja kaltaisensa sairaille ja vammaisille irvailijat sairastuvat itse vakavasti ja parantumattomasti tai vammautuvat vailla paranemisen mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös he ole eläkkeellä ja saa eläkettä?
Eläke on yhteiskunnan maksama tukimuoto ihmiselle, joka ei enää työtä tekemällä pysty elättämään itseänsä.
Pidätkö siis vanhuuseläkkeitäkin tukina? Saan työkyvyttömyyseläkettä ihan juuri saman verran mitä olen tienannut vanhuuseläkkeeksenikin.
Eläkkeet on tukia.
Ei niitä mihinkään ole tienattu vaan töissäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet.
Miksi et itse ap. mene työkyvyttömyyseläkkeelle?
Hyppää auton alle ja katso miten käy, niin toivottavasti sinäkin pääset työkyvyttömyyseläkkeelle.
Työssähän sinä et ap. ole, niin tapaturman mahdollisuutta tuskin mahdollista tai jonkun ammattitaudin.
Jos työkyvyttömyyseläkkeeni lakkautettaisiin, menisi varmaan töihin. En tiedä, miten siinä kävisi.
En tosin tiedä, onko työkyvyttömyyseläke tuki sen enempää kuin vakuutuskorvaukset yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös he ole eläkkeellä ja saa eläkettä?
Eläke on yhteiskunnan maksama tukimuoto ihmiselle, joka ei enää työtä tekemällä pysty elättämään itseänsä.
Pidätkö siis vanhuuseläkkeitäkin tukina? Saan työkyvyttömyyseläkettä ihan juuri saman verran mitä olen tienannut vanhuuseläkkeeksenikin.
Eläkkeet on tukia.
Ei niitä mihinkään ole tienattu vaan töissäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet.
Suurin osa työkyvyttomyyseläkkeistä maksavat yksityiset vakuutusyhtiöt esim. tapaturma- tai liikennevakuutuksen perusteella.
Eivät ole mitään tukia. Tuet maksetaan verovaroista.
Pidätkö siis vanhuuseläkkeitäkin tukina? Saan työkyvyttömyyseläkettä ihan juuri saman verran mitä olen tienannut vanhuuseläkkeeksenikin.[/quote]
Eläkkeet on tukia.
Ei niitä mihinkään ole tienattu vaan töissäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet.[/quote]
Joidenkin palkat joutuu joku maksamaan. Ainakin Suolessa
Minulla on pienin mahdollinen mielisairas eläke. Rahaa ei mene oikein mihinkään. En polta en autoile. Olen lahjoittanut kymppejä Pelastakaa lapsille, Ukrainaan ja maanjäristykseen. Ei sitä silti kadehtia tarvi.
AP vaikuttaa demarilta. Sairaat vain raatamaan sosialistisen isänmaan kunniaksi...
Kuona poistuisi luonnollisia reittejä pitkin.
Eläkkeellä voi saada asumis ja toimeentulotukea.
Työkyvyttömyyseläke on ihan joutava kun ihmiset pärjää toimentulotuellakin.