Ruskoturkiskuoriainen
Meillä tuli äsken lattialla tuollainen elävä vastaan.
Joskus vuosia sitten on kaapin perukoilta löytynyt kuollut yksilö.
Olen minimalisti ja järjestelijä. Käyn asunnon kaikki kaapit ja laatikostot monta kertaa vuodessa läpi ja laitan turhaksi koetut tavarat kierrätykseen. Imuroin ja pesen lattiat vähintään kerran viikossa. En siksi että meillä olisi sotkua vaan koska se on minulle terapiaa.
Tiedän toki että kaiken maailman ötöjä voi tulla vaikka olisi kuinka siistiä, mutta miten kun tuollainen elävä yksilö nyt tuli vastaan niin tarkoittaako se suoraan että meillä on tuholaisongelma? Asumme omakotitalossa. Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (2)
Mitä myrkkyä suosittelet? Onko jotain paikkaa mistä noita kannattaa lähteä metsästämään? Siis toukat ja kuoret. Hyh täytyykin googlata miltä näyttää.
-ap
Ei tarkoita, mutta kannattaa ryhtyä heti toimiin, niin siitä ei tule ongelmaa. Kaappien, laatikostojen ym siivous ja myrkytys, lattialistojen alta myrkytys. Listoja voi vaikka veitsellä raottaa jos ei kokonaan halua ottaa irti.
Käy kaikki tekstiilit läpi ja etsi toukkia ja kuoria. Hanki tekstiileille ilmatiiviit säilytyspussit.
Itse olen käynyt kaksi työlästä taistelua noita vastaan ja vieläkin niitä silloin tällöin näkyy. Lähinnä toukkia, jotenkin tuppaavat ilmaantua samaan paikkaan. Meillä kerrostalossa.