IL: Lintilä jatkanut viinan ostamista ministeriön piikkiin vielä vuonnakin, vaikka väitti että ei olisi 2018 jälkeen enää ostanut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46d69dd4-696a-454d-8143-59e306b45b12
Varmaan pääosin tilattu henkilökohtaiseen käyttöön noita juomia.
Kommentit (31)
Surullisena seuraan tätä. Itkenyt Lintilän ajojahdin vuoksi. Ei lopu ennen vaaleja?
Tunsinpa erään keskustalaisen muutaman kauden eduskunnassa istuneen, joka oli ennen järjestössä töissä. Työhuoneen kaapissa oli aina alkoholia ja koulutusreissuille piti ostaa toki kanssa. Oli silloin vielä nykyistä hövelimpää aikaa noiden alkoholin työnantajalla maksatusten kanssa. Aikamoinen palkanlisä, kun ei itse tarvitse ostaa alkoholiakaan, saa päivärahoja, ilmaisia lounaita ja illallisia...
Vierailija kirjoitti:
P-ALAT.
Pvkt, cdt, gt ja pvkt myös.
Mitään en ole ottanut, en jallua, en lonkeroa, en Monopol VS:ää, en pikkuserkkua edestä ja takaa, en antabusta...
Kansalaisluottamusta olen kyllä nauttinut.
Käteisellä pimeää viinaa niin ei jää tositteita.
Vierailija kirjoitti:
Sannan saunalla oli avoin viinapiikki julkkisjuhlissa ja häissä
Kesärannan saunan juomavalikoimaa kuuluu vakiona vain olutta ja muita mietoja juomia, ei mitään varsinaisia viinoja.
Varmaan varsinaisiin juhliin (joita Kesärannassa pääministeri joutuukin työnsä puolesta pitämään) tilataan sitten erikseen muitakin juomia. Tai näin uskoisin ainakin.
Kertokaa minulle, miksi työtehtävissä pitää juoda viinaa, vieläpä verorahoin ostettua? Eikös työt pitäisi tehdä työkuntoisena.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, miksi työtehtävissä pitää juoda viinaa, vieläpä verorahoin ostettua? Eikös työt pitäisi tehdä työkuntoisena.
Tietyssä pisteessä alkoholisti on toimintakykyinen enää alkoholin vaikutuksen alaisena.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kyllä Lintilän viinaostot ovat isoja. Viinan suurkuluttaja ehkä. Tietenkin voi olla, että hän ei ole yksin viinoja käyttänyt. Toisaalta hän on pystynyt hoitamaan työnsä ok. Siihenkin lisätä, että on vaarallista olla päissään, kun tapaa vaikuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kyllä Lintilän viinaostot ovat isoja. Viinan suurkuluttaja ehkä. Tietenkin voi olla, että hän ei ole yksin viinoja käyttänyt. Toisaalta hän on pystynyt hoitamaan työnsä ok. Siihenkin lisätä, että on vaarallista olla päissään, kun tapaa vaikuttajia.
Ehkä Lintilä on suurkuluttaja, matkalla kohti alkoholiongelmia mutta vielä tässä vaiheessa toimintakuntoinen ja omasta mielestään homma hanskassa. Jokainen alkoholisti on ollut ensin suurkuluttaja ja itse sitä mieltä, että hienosti menee. Kukaan alkoholisti ei ollut aiemmin sitä mieltä, että hänestä itsestään tulisi deeku. Muista vaan tulee.
Jossain aikaisemmin (ei Lintilä) oli, että ylijäämät sitten käytetään seuraavissa edustustilaisuuksissa. Jonkun toisenkin viinaostoksia syynättiin takavuosina. Joten kaikki ei siis ole tarkoitus mennä kerralla.
Mutta laittakaa nyt muidenkin ruoka- ja juomahankinnat julkisiksi. Tyhmäähän tämä on, kun ei pääse vertailemaan.