Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko munia keittää lisää?

Blondie
11.03.2023 |

Katsoin kelloa väärin, ja keittoaika oli 3min 8: sijaan. Laitoin jo kylmään veteen. Voinko keittää lisää 5min vai mitä tapahtuu? Auttakaa avutonta

Kommentit (37)

21/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran keitin lisää, niistä tuli tipuja 🐣

Vierailija
22/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mä kerran keitin lisää, niistä tuli tipuja 🐣

Oi nou. Niitä en ainakaan haluu.

Mä oon kyl niin tyrmistyny. Ettei muka koskaan kellään käynyt näin??? En usko. Oon vaan eka, joka rohkaistunu ulos tän ongelman kaa🤔

Mut arvatkaas mitä. Nyt on helpottunu olo, kun sain purkaa tän ulos. Vertaistukea oisin kaivannu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus testin mitä tapahtuu jos keittää munaa kaksi tuntia täydellä teholla. Testin lopputulos oli että munasta irtosi kuori, keittiö haisi munalle ja oli kuin sauna. Maistoin munaa eikä maku ollut mitenkään erikoinen, keltuainen oli aika kova. Haasteellisinta testissä oli veden keitto. Piti toisella kattilalla keittää jatkuvasti lisää vettä kun omistin niin pienen kattilan.

Muistelen lukeneeni että kun munia keittää tarpeeksi kauan, saa sellaisia maalattavia ikimunia. Mielestäni aika oli kyllä lyhyempi kuin tuo sun 2 tuntia.

Vierailija
24/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muut ku keittään lisää.

Vierailija
25/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö ole eläissäsi munia keittänyt vai miksi tuollainen paniikki keittoajasta?

Vierailija
26/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö ole eläissäsi munia keittänyt vai miksi tuollainen paniikki keittoajasta?

Ei ole paniikkia keittoajasta. Se meni pieleen. En vaan jaksa ymmärtää et kellään muulla ei olis käyny niin. Kun Kukaan Ei Tiedä voiko keittää lisää/mitä tapahtuu?

En usko et oon ongelmani kanssa yksin

Vierailija
27/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ala olla nälkä jo kun oot näin kauan asiaa pohtinut?

Vierailija
28/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Nää oli aamupalalle.

En vaan voi uskoa ettei kelleen muulle oo sattunu näin...

Vierailija
29/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa et kelleen (muka ei oo sattunu samaa)???

Vierailija
30/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Uskon ettei muilla tämmöstä ongelmaa öoöoo

Paistan jatkossa munat

Kiitos tyhjästä

Vierailija
31/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri keittämässä kananmunia aamuksi, joten ajattelin tehdä kokeen. Otan kesken keittoajan pari munaa pois kolmen, neljän minuutin kohdalla ja jäähdytän niitä kylmässä vedessä muiden munien loppukeiton ajan. Sen jälkeen laitan nuo pari munaa takaisin kiehuvaan veteen vielä 6-7 minuutiksi. Kerron sitten, kuinka kävi.

Vierailija
32/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondie kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Nää oli aamupalalle.

En vaan voi uskoa ettei kelleen muulle oo sattunu näin...

Kuka ihme keittää aamupalamunia jo edellisenä iltana?

Vierailija
33/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munan voi vatkata tappiin asti.

Vierailija
34/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap miten kävi? Älä pelkää, kerro kaikille.

Vierailija
35/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa jos ei trollaus. Että oikeastiko nyt pitää tuollastakin asiaa jännittää että Voiko keittää lisää? Mitä pahaa arvelisit voivan tapahtua?

Uskoisin että Pahin seuraus on se ettei niistä saa kuin tuurilla aivan tismalleen sellaisia kuin saattoi haluta jos ne on välissä jo jäähdyttänyt

Vierailija
36/37 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikeittiö kirjoitti:

Olen juuri keittämässä kananmunia aamuksi, joten ajattelin tehdä kokeen. Otan kesken keittoajan pari munaa pois kolmen, neljän minuutin kohdalla ja jäähdytän niitä kylmässä vedessä muiden munien loppukeiton ajan. Sen jälkeen laitan nuo pari munaa takaisin kiehuvaan veteen vielä 6-7 minuutiksi. Kerron sitten, kuinka kävi.

No nyt on testattua faktaa tarjolla.

Eli kuusi kananmunaa kiuhuvaan veteen, joista kaksi otettiin pois  4 min jälkeen ja laitettiin kylmään veteen viilenemään muiden munien keittämisen ajaksi (kokonaiskeittoaika 10 min). Sitten viilenemässä olleet kanamunat laitettiin takaisin kiehuvaan veteen vielä kuudeksi minuutiksi.

Ja sitten aistinvaraisen tarkastelun tulos; kymmenen minuuttia keskeytymättä kiehuneet munat olivat vallan voileipäkelpoisia, eli riittävän kovia siivutukseen ilman surureunuksia, kun taas keskeytetyt munat olivat valkuaisen osalta kovahkoja, mutta keltuaisen sisus vielä hiukan valuva.

Eli johtopäätöksenä keittäisin keskeytettyjä munia ainakin pari minuutia pidempään suositellusta kokonaiskeittoajasta. MOT.

Vierailija
37/37 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos testikeittiölle. Tästä saa avun kaikki ne tuhannet, jotka ei ole kaapista ulos tulleet tämän onkelman. .* korjaus: ongelman kaa.

Tein siis maailmalle palkinnon, kun avauduin.

No, lähin sit karaokeen, palasin kotiin yksin. Ne munat on vielä tos vedess. Keitänkö nyt siis lisää???

Ps

*kuiskaa: en viekään o löytäny sopivaa korjauslakkaa kännykkään. Ku se teksti niinku liikkuu ja se lakka pysyy paikallaa täs näytöllä. Ni ei oikei toimi. Ni että oliskos kellään Tähän apuja?