Ystävä joka häpeää pukeutumistani tai fyysistä olemustani
Olen melko köyhä, ylipainoinen mutta ihan perus siisteissä vaatteissa liikkuva 38 v nainen. Ystävä on hyvin toimeen tuleva kulttuuritäti, jolla on kaikki mukavuudet ja kaikki aina vimpan päälle ojennuksessa. Hän oli menossa teatteriin toisen ystävänsä kanssa, mutta tämä ystävä sairastui, eikä miehensä ole kotona viikonloppuna, joten ystävä soitti viikolla ja kysyi lähtisinkö minä hänen kanssaan teatteriin.
Vastasin myöntävästi ja lähes heti ystävä alkoi kyselemään mitä meinaan laittaa päälleni, esittäen, ettei muka tiedä kuinka teatteriin kuuluu pukeutua (Hän käy melko ahkerasti erilaisissa kulttuuritapahtumissa, näyttelyissä, konserteissa, teatterissa).
Vastasin etten vielä tiedä ja aloin heti katumaan, että suostuin.
Minulla ei ole kuin yhdet siistit housut ja yksi toppatakki. Teatteri on huomenna. Lähtisitkö sinä?
Kommentit (72)
Mä en menisi. Ei tuollainen ole ystävä eikä edes kaveri.
Eikä minulla oikeastaan ole rahaa mihinkään väliaikatarjoiluihin tai lasillisiin teatterin jälkeen.. sekin vaikuttaa asiaan. Mutta en kehtaa enää perua.
Heivaa tuollainen "ystävä" elämästäsi! Tosiystävyys ei katso sitä miten toinen pukeutuu! Ihan kuin "ystäväsi" olisi jämähtänyt jonnekin tieniasteelle. Pinnallinen hän ainakin on. Sinä voit vielä perua menon. Sanot, että mahatauti iski ja vointisi ei ole paras mahdollinen.
Itse en tuollaista ihmistä elämääni huolisi.
Ei kannata ystävystyä yli luokkarajojen.
Lähtisin ja vaate kyselyihin sanoisin että on vaatteet niin etten alasti sinne tule. 🤣
Oleyko nyt ihan varma, että kysyi siksi, että epäilisi jotenkn pukeutumistasi? Saattaisin itsekin kysyä ystävältä, mitä hän laittaa päälleen johonkin paikkaan, sillä olen edelleen korona-ajan jälkeen ihan autuaan tietämätön, miten minnekin pukeudutaan. Jos kyseessä ei ole ensi-ilta, niin laita vaikka ne siistit housut ja jotain itseäsi piristävää ykäosaan. Toppatakki jää narikkaan. Mene ihmeessä, saat kulttuurista iloa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä minulla oikeastaan ole rahaa mihinkään väliaikatarjoiluihin tai lasillisiin teatterin jälkeen.. sekin vaikuttaa asiaan. Mutta en kehtaa enää perua.
Ei siellä tarvitse ostaa mitää sillä minäkään en ole ostanut. Laukussa voi olla jotain omaa evästäkin kuten jos menee elokuviinkin. Minulla on aina pikku vissypullo ja joku patukka kassissa sillä en osta mitään kalliita juomia tai eväitä missään.
Ei varaa edes kahviin väliajalla?!
Hän kysyi vaan että mitä laitat päällesi. Ei sen kummempaa. Mene ihmeessä jos lupasit mennä. Juo vettä väliajalla. Raittiina ihmisenä minäkin pysyn vesilinjalla.
Mulle on kanssa tosi moni " kaveri" kettuillut pukeutumisesta ja juurikin varmistellut että aionhan pukeutua sopivasti tilaisuuksiin. Anoppi tietenkin aina jäkättämässä mutta myös moni hyväksi ystäväksi luulemani. En ole mielestäni mikään römppä, ihan samalla lailla pukeudun kuin moni muukin. Minusta se on ikävää naljailua eikä kuulu ystävyyteen. Kai nyt jokaisella on oikeus pukeutua miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä rahaa tarvita jos ystäväsi on lipun maksanut ja mene ihan tavallisissa arki vaatteissa. Ei teatteri ole sellainen mikä vaatisi jotain juhlapukeutumista. Minä olen mennyt ihan tavallisissa vaatteissa ja työnantaja maksoi liput.
Teatteriin voi mennä arkivaatteissa. Näyttelijöitä siellä katsellaan eikä muita ihmisiä.
Sano näin sille kaverillesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ei.
Eihän kaikki edes pukeudu teatteriin. Osa menee niihinkin farkuissa ja villapaidassa. Ja väliajalla ei tarvii tilata mitään, sanot että rupee pissattaan, jos juot. Hauskaa teatteri-iltaa, toivottavasti on hyvä esitys.
Ystävä luuli vihjanneensa huomaamattomasti että pistä parempaa päälle, ettei hänen tarvitse hävetä, mutta jäi kiinni koska piti sinua myös tyhmänä.
Mee vaan, ja nauti esityksestä. Siellä tulet huomaamaan, että sielloin ihmisiä aika erilaisilla pukukoodeilla, sulaudut joukkoon ihan hyvin. Hauskaa iltaa!
En ole kehdannut sanoa tätä kenellekään ääneen, mutta minulla on myös yksi aika läheinen ystävä, jonka pukeutuminen hävettää minua, kun olemme yhdessä ihmisten ilmoilla. Hän pukeutuu oikeastaan aina kirjaviin legginseihin ja joko trikoopaitaan tai talvella villapaitaan. Kenkinä on kesällä lenkkarit ja talvella toppasaappaat. Vaatteet ovat myös yleensä aika virttyneitä, niissä voi olla ihan reikiäkin, ja legginsit saattavat esimerkiksi pussittaa lahkeesta. Ystäväni pitää keikoista ja teatterista, ja käymme näissä usein yhdessä. Olen varmasti vähän pinnallinen, mutta kyllä minusta on kiusallista mennä vaikka juuri teatteriin seurueessa, jossa toinen ei ole yhtään miettinyt, mitä päälleen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ei.
Ei siellä rahaa tarvitse jos ystäväsi on lipun maksanut. Minä ottaisin laukkuun jotain evästä mukaan jos ei kestä siellä muuten.
Vierailija kirjoitti:
En ole kehdannut sanoa tätä kenellekään ääneen, mutta minulla on myös yksi aika läheinen ystävä, jonka pukeutuminen hävettää minua, kun olemme yhdessä ihmisten ilmoilla. Hän pukeutuu oikeastaan aina kirjaviin legginseihin ja joko trikoopaitaan tai talvella villapaitaan. Kenkinä on kesällä lenkkarit ja talvella toppasaappaat. Vaatteet ovat myös yleensä aika virttyneitä, niissä voi olla ihan reikiäkin, ja legginsit saattavat esimerkiksi pussittaa lahkeesta. Ystäväni pitää keikoista ja teatterista, ja käymme näissä usein yhdessä. Olen varmasti vähän pinnallinen, mutta kyllä minusta on kiusallista mennä vaikka juuri teatteriin seurueessa, jossa toinen ei ole yhtään miettinyt, mitä päälleen laittaa.
Minä en ole koskaan hävennyt kenenkään vaatteita. Sinä siis kiusaannut siitä jos joku herättää liikaa huomioo erikoisella vaatetuksellaan johtuen siitä että sinulla on niin heikko itsetunto etkä kestä ihmisten katseita. Sun ja seuralaisesi pitäisi olla ihan tavallinen massaan hukkuva jottei vaan kukaan kiinnitä mitään huomioo heikkoon itsetuntoosi. 🤣
Näin se syrjäytymiskierre on valmis.