Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi pois mun taskusta kampanja

Levyseppä
11.03.2023 |

Harvinaisen typerä slogan,kun teollisuusliitto on juuri tyriny jäseniensä palkankorotukset,kovasta uhosta huolimatta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiky-korvauksia eli palkan sivukuluja takaisin työnantajalle maksettaviksi, niin käteenjäävä palkka nousee.  Ihan asiaa. Ei sovi unohtaa, että työnantajien kuluja pakotettiin pienemmiksi ja työntekijöiden kuluja lisättiin pakolla kilpailukykysopimuksessa. 

Vierailija
2/9 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan siihen oli tilaisuus,seuraavan kerran kahden vuoden päästä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis nyt sen verran kovat pakkaset, että vassaritkin pitäisivät kätensä omissa taskuissaan.

Vierailija
4/9 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuusliitto joutaisi pitämään _kaikkien_ ammattiryhmiensä puolia. Jotkut heistä tekevät osa-aikatyötä alle 10 euroa tunti. Olivat kyllä valmiit ottamaan ammattiryhmän liittoonsa täysin alaan kuulumattomina, mutta kaikki on vain laskenut heillä

Vierailija
5/9 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad bra att höra att kommunisterna är sura på varandra då de står på stället med händerna i varandras fickor.

Vierailija
6/9 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kuullutkaan tuosta kampanjasta, en katsele telkkaria. Mutta etenkin kun nyt on menty pienillä palkankorotuksilla elämisen kustannusten nousuun nähden, niin ymmärtäähän tuon että ei siitä omasta vähemmästään ole halukas antamaan enempää muille.

Vierailija
7/9 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaarana että seuraava hallitus leikkaa monin tavoin kaikilta pienituloisilta sosiaaliturvaa ja eläkkeitä. Lääkekulut muut etuudet menee kokoomuksen leikkuriin ja rahat rikkaammille.

Jos tulevassa hallituksessa keskusta sekä Persut, niin kurjuutta tiedossa. Kasmeinvaihtoehto koko+kesk. Verothat menee sillon isoille yrityksille ja loput kätketään ulkomaisiin veroparatiiseihin. Loput tehottomaan jyvän jemmaukseen Suomessa.

Ei esim. ammattiyhdistysliike ole mikään valta, vaan jäsentensä tahdon ja etujen ajaja. Se on yhtä vahva kuin on mandaatti jonka ihmiset sekä jäsenet sille antaa. Sen voimalla se voi pitää köyhimpien puolia ja duunarin hyvinvointia

Nyt ollaan taas menossa alle 3000€ ansaitsevien taskuille, joita on jo paljon. Siitä vaan äänestämään oikeistopuolueita. Ympärilleni kun katson niin ei ole esim elinaika pidentynyt. Porukkaa uupuu työelämässä ja monta tuttua on jo mullistaa kun ei jaksanut työelämässä yli 55 vuotiaana. Velvoitettiin työnhaku kursseille ja menemään töihin joissa eivät jaksaneet, vaan joutuivat jäämään pois ja kärsimään karenssin ilman korvauksia. Lopulta ei varaa lääkkeisiin eikä hoitoon. Nyt mullissa molemmat. Tätäkö työssäkäyvät haluavat myös itselleen. Aikamoista arpapeliä myös työssäkäyvän oma elämä tulevaisuudessa, kun äänestää oikeistopuolueita, kun niillä on niin kivat ja rmassijengin maksamat mainokset. Rahalla tehdyt mainokset jo yksi syy antaa ääni jollekin muulle. Muuten tässä maassa päättäjän mandaatin saa se kenellä on eniten massia maksaa mainostoimistolle tai joku taho joka ostaa näin päättäjän itselleen omia etujaan ajamaan.

Vierailija
8/9 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, justhan tuli 400 euron kertakorvaukset ja ens kuusta 1,4 % lisää palkkaa.

Mulle työnantajana pelkästään nämä kertakorvaukset tarkoittivat suoraan työntekijöille maksettavana palkkana yli 12 000 euroa, PLUS PALKKOJEN SIVUKULUT.

Lisäksi tulee ne prosenttikorvaukset.

Tilanne menee siihen, että firmani kovapalkkaisin henkilö en tästä edes ole minä :D vaan eräs työntekijäni, joka tekee 80 h vähemmän töitä kuukaudessa kuin minä. Plus hän ei tietenkään kanna mitään yrittäjän vastuita. (omaa palkkaa mulla ei oo varaa nostaa, kaikki materiaalien hinnat, kuljetukset yms ovat kallistuneet niin hirveästi)

Hienoa. Todella hienoa ja oikeudenmukaista.

Alan oikeasti miettiä yritykseni lopettamista.

Vierailija
9/9 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, justhan tuli 400 euron kertakorvaukset ja ens kuusta 1,4 % lisää palkkaa.

Mulle työnantajana pelkästään nämä kertakorvaukset tarkoittivat suoraan työntekijöille maksettavana palkkana yli 12 000 euroa, PLUS PALKKOJEN SIVUKULUT.

Lisäksi tulee ne prosenttikorvaukset.

Tilanne menee siihen, että firmani kovapalkkaisin henkilö en tästä edes ole minä :D vaan eräs työntekijäni, joka tekee 80 h vähemmän töitä kuukaudessa kuin minä. Plus hän ei tietenkään kanna mitään yrittäjän vastuita. (omaa palkkaa mulla ei oo varaa nostaa, kaikki materiaalien hinnat, kuljetukset yms ovat kallistuneet niin hirveästi)

Hienoa. Todella hienoa ja oikeudenmukaista.

Alan oikeasti miettiä yritykseni lopettamista.

Word.

Minä olen vakavasti pohtinut, että lopetan yritykseni ja vaihdan palkolliseksi. Sama raha PALJON vähemmällä työmäärällä, vastuulla ja stressillä. Plus saisin pitää viikonloput vapaata, saisin kaikki lomat, ja jo 8 tunnin työpäivän jälkeen pääsisin takaisin kotiin. En myöskään olisi se vihattu ja kadehdittu sylkykuppi, jolle voi v i ttuilla, huutaa ja puhua rumasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme