Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikuntaa sosiaalisia tilanteita pelkäävälle?

Soossi
11.03.2023 |

Ylipainoa kertynyt viimeisen parin vuoden aikana aika reilusti ja olen päättänyt tehdä asialle jotain. Ongelma on kohdallani se, että en pysty kohtaamaan tuttuja ihmisiä. En kyllä mielellään myöskään tuntemattomia. Häpeä omasta kehosta on niin suuri. Olen aina potenut huonoa itsetuntoa vaikka olen ollut ennen normaalipainoinen. Nythän se itsetunto vasta murskana onkin. Oma syy, tiedän. Eli asiaan; Kuntosali ei ole minun paikkani ja asuinalueellani ei ole semmosia lenkkeily paikkoja missä ei törmäisi koko ajan johonkin tuttuun. Tai tietty metsää löytyy, mutta sinne on sen verran matkaa että auto pitäisi olla (tai kävellä häpeähuntu päässä) Tiedän myös että vika itsetunnosta on omassa päässä, mutta nyt kaipaan vaan ideoita miten saada elämään tehokasta liikuntaa ihan vaikka kotona. Ruokavalion muutoksen olen jo aloittanut ja nyt puuttuu liikunta. Sen jälkeen sitten henkinen puoli remonttiin. Ikää on jo 35v ja olen tuhlannut elämästäni jo 2-3 vuotta itsesäälissä kieriskellen ja lihoen. Kettuilu kommentteja en kaipaa, mutta kiitän etukäteen niitä joilla olisi ideoita jos on ollakseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä.

Vierailija
2/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppa ja vaikka juoksumatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipainot

Vierailija
4/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvakävely, voit kävellä missä tahansa niin että ei tarvitse kohdata ihmisiä. Ja kotona jumppaaminen.

Vierailija
5/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä laihdutuksessa on suhteen muuttaminen ruokaan. Siinä menee pari viikkoa-pari kk kun aivot oppivat uuden ohjelmoinnin. Laihdutuksessa 30% tulee liikunnasta, 70% ravinnosta.

Vierailija
6/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uimahalli mahdoton? Siellä käy paljon ylipainoisia ja muutenkin kaiken näköisiä ihmisiä ja olisi nivelille lempeä tapa aloittaa liikunta. Ymmärrän kyllä jos et halua ja ketjussa on paljon muitakin hyviä ehdotuksia. Mutta uimahallilla kulttuuri ei ole niin timmin kroppaa ihannoiva kuin kuntosalilla joten ehkä se kävisi.

Vierailija
7/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaakotona.com tai joku vastaava palvelu. On paljon valinnanvaraa ja saat vaihtelua. Tulee tehtyä tehokkaammin kuin vain itsekseen jumpaten.

Vierailija
8/8 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppaa, mielenkiinnon mukaan esim jumppakuminauhat lisäksi. Mistäpä löytyisi joku tsemppiryhmä netin kautta? Moni varmasti samoin aatoksin - kiinnostaisi itseänikin!

Lähde kävelylle aamulla tai illalla, kun vähemmän ihmisiä liikenteessä. Kuuntele kuulokkeilla hyvää musiikkia tai podcasteja ja unohda muut ihmiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi