Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairasta. 16 neliön kämpästä vuokrapyyntö 700 euroa.

Vierailija
11.03.2023 |

Hulluuttahan tuo jo lähentelee.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009445088.html

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun keittiö on 16,6 m2. 

no mitä sitten, mitä sä siellä luhkit. tuskin on Helsingin keskustassa se.

Onneksi ei ole. Ei Helsinki mikään huippupaikka ole vaikka niin luulet.

on tää monen mielestä,  kun kaikki tänne tunkee, siksi hinnat nousee.

Vierailija
22/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa asumaan siellä helsingissä. Onko siellä oikeesti niin hienoa ettei voi pois muuttaa.

Tässä keskustellaan pienestä korkeavuokraisesta yksiöstä, ei siitä, mitä mieltä olet Helsingistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea löytää Helsingistä asuntoa keskeisemmältä paikalta. Tuon vuokraa henkilö, jolle tuo ratkaisu sopii.

Tuskin kukaan siitä itselleen loppuelämän asuntoa ajattelee.

Vierailija
24/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen loukko, mutta kyllä minäkin valitsisin mielummin tuon kuin isomman asunnon jossain itähelsingin metroaseman lähellä tms. Nuorena ei ole paljon tavaraa ja on ihan kiva ajatus asua Helsingin ydinkeskustassa vuosi tai pari. Ei tuon olekaan tarkoitus olla loppuelämän asunto, itse olen asunut solussa ja kyllä tuo sen voittaa.

Olen jokseenkin samaa mieltä (itse asuin pitkään 20 neliön asunnossa), mutta tässä tapauksessa vuokra on neliöihin ja pohjaratkaisuun nähden korkea ja omistaja etsii pitkäaikaista vuokralaista.

Totta, on kallis. Toisaalta opintojen ajan saa asumistukea. En muista mikä siinä oli rajana yksinasuvalle Helsingissä mutta tuo voi vielä just ja just mennä rajoihin. Jos ehdottomasti haluaa asua ydinkeskustassa niin tuo on kuitenkin halvimmasta päästä.

Vierailija
25/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselkaa vaikka huviksenne, millaisia uudet asunnot ovat esim. Jätkäsaaressa, Kruunuvuoren rannassa, Pasilassa. Sitten verratkaa asunnon pohjaratkaisuja 60-80 lukujen asuntoihin. Vanhoissa asunnoissa on vähemmän neliöitä, joten minne ihmeeseen neliöt katoavat uusissa asunnoissa?

Itse olen elämäni aikana asunut noissa vanhoissa asunnoissa ja oli tilavat makkarit, keittiöt, kylppärit jne. Tällä hetkellä asun v. 2000 valmistuneessa asunnossa, jossa on vielä tilavat huoneet. Näihin aivan uusiin en muuta. Olen katsellut uusia juuri yllä mainituilla alueilla eipä pahemmin houkuta. Niinpä ajattelin asua tässä loppuelämän asuntona.

Vierailija
26/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei uunia?

Ei kun on suihku keittokomerossa. Uuni vai suihku, kummasta luopuisit jos molempia ei voi saada? Unicafe on lähellä. Siellä voi syödä päivän lämpimän ruuan. Ihan hirveä kämppä kyllä. Pitäisi olla laitonta vuokrata alle 20neliön tiloja asunnoiksi. 20 neliötäkin on niin pieni.

Vierailija
27/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tuossa lähellä pari neliötä suuremmassa yksiössä, suihkua ei ole ollenkaan. Satavuotias talo

Vierailija
28/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen loukko, mutta kyllä minäkin valitsisin mielummin tuon kuin isomman asunnon jossain itähelsingin metroaseman lähellä tms. Nuorena ei ole paljon tavaraa ja on ihan kiva ajatus asua Helsingin ydinkeskustassa vuosi tai pari. Ei tuon olekaan tarkoitus olla loppuelämän asunto, itse olen asunut solussa ja kyllä tuo sen voittaa.

Olen jokseenkin samaa mieltä (itse asuin pitkään 20 neliön asunnossa), mutta tässä tapauksessa vuokra on neliöihin ja pohjaratkaisuun nähden korkea ja omistaja etsii pitkäaikaista vuokralaista.

Vuokra on ihan älytön. Joku 400-500e olisi parempi pyyntö tuollaisesta. Ilman Helsinkilisää olisi 200e hyvä hinta :D

Vierailija
29/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omistaja kehuu asunnon sijaintia ja näkymää sisäpihalle( autoja ja asfaltia  sekä roskakatos)

Sisäpihanäkymä voi tarkoittaa myös sitä, ettei liikenteen melu kuulu sisälle. Ei näy roskakatoskaan, asunto on ylemmissä kerroksissa.

Vierailija
30/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko pylvään asunnon keskellä? Se näkyy parhaiten kuvassa jonka kuvatekstissä omistaja kehuu näkymää sisäpihalle.

Yleisesti ottaen Helsingin vuokratasoon vaikuttaa se, että niin monen on pakko asua siellä joko työpaikan tai opiskelun takia. Osa vuokranantajista rahastaa ilman rajoituksia.

Vierailija
31/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea löytää Helsingistä asuntoa keskeisemmältä paikalta. Tuon vuokraa henkilö, jolle tuo ratkaisu sopii.

Tuskin kukaan siitä itselleen loppuelämän asuntoa ajattelee.

Ellei sitten suunnittele i t se mu#haa.

Vierailija
32/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla rahalla maksan kuukaudessa lainan lyhennyksen + yhtiövastikeen 80 neliön asunnosta. En muuttaisi tuollaiseen komeroon vaikka henkilökohtainen juna hakisi suoraan kotiovelta ja veisi minne ikinä haluaisin.

Mutta kun kaikki ei sitä lainaa saa, vaikka olisikin varaa maksaa sitä! Esimerkiksi minä en yksineläjänä noin 1700 euron nettotuloilla saa lainaa! Tai saisin, jos kelpaisi asunto huonolla alueella ränsistyneessä puukerrostalossa juoppojen keskellä. Tai muuttaisin lähes jumalan selän taakse. Mutta sitten pitäisi olla varaa autoon, jotta pääsisi kulkemaan.

Meitä on paljon yksineläjiä, jotka maksaa kallista vuokraa pienestä asunnosta, koska lainaa ei tipu.

Vierailija
33/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliömäärällä ei ole väliä. Yksiön vuokraajat katsovat ennenkaikkea sijaintia. Maalaiset eivät voi ymmärtää sitä elämäntyyliä johon kuuluu keskusta-asunto.

Vierailija
34/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 maksimissaan olisi jotenkin järkevä.

satasen voisin maksaa, 700 on jo mielipuolista

Vierailija
35/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neliömäärällä ei ole väliä. Yksiön vuokraajat katsovat ennenkaikkea sijaintia. Maalaiset eivät voi ymmärtää sitä elämäntyyliä johon kuuluu keskusta-asunto.

Voit muuttaa komerooni asumaan, vuokra 600€/kk. Neliöitä on 2 ja katossa valo. Keskusta on n. kilometrin päässä ja kauppa vastapäätä. Mitäs sanot, tehdäänkö soppari heti?

Vierailija
36/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselkaa vaikka huviksenne, millaisia uudet asunnot ovat esim. Jätkäsaaressa, Kruunuvuoren rannassa, Pasilassa. Sitten verratkaa asunnon pohjaratkaisuja 60-80 lukujen asuntoihin. Vanhoissa asunnoissa on vähemmän neliöitä, joten minne ihmeeseen neliöt katoavat uusissa asunnoissa?

Itse olen elämäni aikana asunut noissa vanhoissa asunnoissa ja oli tilavat makkarit, keittiöt, kylppärit jne. Tällä hetkellä asun v. 2000 valmistuneessa asunnossa, jossa on vielä tilavat huoneet. Näihin aivan uusiin en muuta. Olen katsellut uusia juuri yllä mainituilla alueilla eipä pahemmin houkuta. Niinpä ajattelin asua tässä loppuelämän asuntona.

Kylppäriin. Melkein kaikki on nykyään suunniteltu invalidisopiviksi, vaikka suurin osa suomalaisista ei tietenkään tarvitse pyörätuolia. Mullakin on helkutin iso kylppäri, johon ei voi järkevästi laittaa mitään käyttämään sitä tilaa. Kivahan se sinänsä on, mutta mieluummin ottaisin pienemmän kylppärin ja sitten toisen pienen huoneen vaikka vaatehuoneeksi.

Vierailija
37/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla rahalla maksan kuukaudessa lainan lyhennyksen + yhtiövastikeen 80 neliön asunnosta. En muuttaisi tuollaiseen komeroon vaikka henkilökohtainen juna hakisi suoraan kotiovelta ja veisi minne ikinä haluaisin.

Mutta kun kaikki ei sitä lainaa saa, vaikka olisikin varaa maksaa sitä! Esimerkiksi minä en yksineläjänä noin 1700 euron nettotuloilla saa lainaa! Tai saisin, jos kelpaisi asunto huonolla alueella ränsistyneessä puukerrostalossa juoppojen keskellä. Tai muuttaisin lähes jumalan selän taakse. Mutta sitten pitäisi olla varaa autoon, jotta pääsisi kulkemaan.

Meitä on paljon yksineläjiä, jotka maksaa kallista vuokraa pienestä asunnosta, koska lainaa ei tipu.

Oletko ihan varma edes tuosta huonolta alueelta ränsistyneestä puukerrostalosta juoppojen keskellä? Pankit ei mielellään anna lainaa jos asunnon arvo todennäköisesti laskee.

Vierailija
38/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nykyiset esteettömyyssäännöt vaativat jo vähintään 16 neliön kokoista kylppäriä.

Vierailija
39/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita aspi. Kun asut 3 v soluasunnossa ja laitat 80% tuloista säästöön, saat pesämunan kuntoon.

Vierailija
40/43 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä noilla tuloilla lainan saa jos on valmis tinkimään asuinalueesta. Voit toki pysyä siellä Stadin paratiisissa ja maksaa tonnin vuokraa komerostasi, jos se on sinun mielestäsi elämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän